• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Ik heb een Toshiba REGZA 32C3530 DG aangeschaft, maar nu heb ik er een htpc aan zitten alleen krijg ik wel beeld via de vga uitgang maar niet via de HDMI,

als ik de toshiba alleen hdmi aansluit en er een andere monitor op de vga zet dan zie ik wel dat hij de tosbiba hekent maar geen beeld op de toshiba.... (in device manager staat letterlijk toshiba, en de resoluties komen overeen met wat hij aankan)...

het maakt niet uit of ik hdmi1 of hdmi2 gebruikt (schijnt verschil in audio te zitten?)

Ondertussen heb ik het met 2 moederboarden geprobeerd, namelijk een een MSI K9AGM3-FIH (onboard vga en HDMI) en een Asus M3A-H/HDMI 780G, het maakt niet uit of ik xp of vista draai, aparte ati drivers, msi/asus drivers, firmware enz enz.....
in het draadje van deze toshiba serie schijnt het zo te zijn dat hij wel zou moeten werken met 1280x960, maar ik krijg hem op geen enkele resolutie aan de praat...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik kreeg mijn MacBook om met geen mogelijkheid werkend op m'n 37C3502P (Vrijwel hetzelfde model, enkel een maatje groter.) Via VGA is alles prima, met HDMI wilde het maar niet lukken. Helaas schijnt het bij dit model een bekend probleem te zijn. "Echte" HDMI apparaten (zoals een PS3 of HD-DVD speler) hebben er gelukkig geen last van.

Tesla Model Y RWD (2024)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Zou hij dan wel werken als ik er een HDMI receiver tussen zet?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen idee, je kunt het proberen, maar garanties geeft het niet. Het heeft in ieder geval wel iets met de HDCP handshake te maken, maar zo'n receiver stuurt deze alleen door geloof ik.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Een oud topic maar ik heb vrijwel hetzelfde probleem:

Ik heb een wat nieuwer model, de Toshiba 32CV505D en een htpc met Gigabyte moederbord type GA-MA78GPM-DS2H rev1.0 (780G chipset met Sideport). Ik gebruik WinXP SP3 + de belangrijkste updates.

Via HDMI heb ik alleen beeld als ik resolutie 800x600 of lager instel, terwijl de tv hd-ready is en via D-SUB kan ik prima 1280x768 instellen. Maar de D-SUB kabel had ik even geleend, dus ik wil het gewoon werkend krijgen via HDMI.

Ik heb ook verschillende driverversies geprobeerd (8.5, 8.6, nu 8.12, dmv een backup kon ik deze verschillende versies steeds op een schone windows installatie installeren) en dagenlang zitten spelen met Catalyst Control Center. Maar niks hielp. Ook een vraag gesteld op de Gigabyte site, hoop dat ze ook echt een oplossing bieden.

Maar nu stelde je zelf voor om je htpc op een receiver aan te sluiten zodat het beeld van de pc via de receiver naar de tv wordt gestuurd. Ik ben heel erg benieuwd of je dit nog heb kunnen testen en of dit het probleem oplost?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Voor mensen die meer problemen hebben met de 780G chipset en HDMI poort, dit topic gaat erover (blijkt niet specifiek bij Toshiba op te treden, ook Sony tvs) en er is een testbios van Gigabyte beschikbaar die het voor sommigen oplost:
http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
--MeAngry-- schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:27:
Ik kreeg mijn MacBook om met geen mogelijkheid werkend op m'n 37C3502P (Vrijwel hetzelfde model, enkel een maatje groter.) Via VGA is alles prima, met HDMI wilde het maar niet lukken. Helaas schijnt het bij dit model een bekend probleem te zijn. "Echte" HDMI apparaten (zoals een PS3 of HD-DVD speler) hebben er gelukkig geen last van.
Ja , ik heb er ook last van met mijn onkyo 404 upscaling dvd, de handshake tussen deze en mijn net nieuwe 32cv500p lukt niet lijkt het.EDIT: opgelost met andere kabel!

Ik las dat de cv505,en die is eigenlijk hetzellfde, ook erg kieskeurig is qua geslaagde hdmi huwelijken. Heeft Toshiba er dan in zijn algemeenheid last van.... ? Dit soort dingen hoor je niet als je tot koop overgaat, of je moet je wel ERG goed inlezen.... Zoals jij zegt dat BR disc en Xbox en ps3 er geen last van hebben...ok, maar de Popcorn Hour schijnt dan weer niet te werken. :O
Zijn er uberhaupt Toshiba tv's waarvan de firmware geupgrade kan worden??

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 14-02-2009 15:02 ]

Pagina: 1