Ik ben uit principe om html te mixen in php, dat komt overzichtelijkheid, en handelbaarheid, en codezuiverheid niet ten goede. Ik heb zelfs liever dat de HTML in een gescheiden pagina staat.
Nu heb ik een methode die op basis van het object wat html moet produceren. het is de bedoeling dat die dit wordt gereturned in een variable, als lange string. Met een include('file') kom je dus niet ver.
Nou heb ik eerst wat research gedaan, en op php.net staat dit voorbeeld:
Lijkt me niet een erg mooie oplossing, wat is jullie mening?
Stel dat je al output-buffering gebruikt, veroorzaakt dit dan ook geen conflicten?
Nu heb ik een methode die op basis van het object wat html moet produceren. het is de bedoeling dat die dit wordt gereturned in een variable, als lange string. Met een include('file') kom je dus niet ver.
Nou heb ik eerst wat research gedaan, en op php.net staat dit voorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php $string = get_include_contents('somefile.php'); function get_include_contents($filename) { if (is_file($filename)) { ob_start(); include $filename; $contents = ob_get_contents(); ob_end_clean(); return $contents; } return false; } ?> |
Lijkt me niet een erg mooie oplossing, wat is jullie mening?
Stel dat je al output-buffering gebruikt, veroorzaakt dit dan ook geen conflicten?