Toon posts:

[MBP] performance verschil met of zonder extern scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het kloppen dat de performance van de macbook pro drastisch minder wordt zodra je er een extern scherm aan hangt. tot voorkort altijd zonder extra scherm gewerkt en de fan's sloegen dan ook alleen aan als ik in bed een film lig te kijken.. (ivm stof rondom de laptop denk ik zodat hij slecht zijn warme kwijt kan) maar sinds ik mijn samsugn 24" erop aan heb gesloten blaast hij bijna continue. en merk ik dat de laptop ook wat langzamer is en een stuk instablier.

ik update altijd mn firmware.

ik heb nu OSX 10.5.3
2.33 ghz Intel Core 2 Duo (17")
4GB 667 Mhz DDR2 SDram
Chipset Model: ATY,RadeonX1600

Displays:
Color LCD:
Display Type: LCD
Resolution: 1680 x 1050
Depth: 32-bit Color
Built-In: Yes
Core Image: Hardware Accelerated
Mirror: Off
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
SyncMaster:
Resolution: 1920 x 1200 @ 60 Hz
Depth: 32-bit Color
Core Image: Hardware Accelerated
Main Display: Yes
Mirror: Off
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
Rotation: Supported

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het maakt volgens mij erg weinig uit. Ik heb een gewone MacBook en daar hangt vrijwel constant een 20,1" externe monitor aan: geen enkel verschil. Merk wel dat de grafische chip soms wat harder moet werken (bijvoorbeeld eerst naar Spaces en dan Exposé openen) maar meer ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
sOid schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:01:
Het maakt volgens mij erg weinig uit. Ik heb een gewone MacBook en daar hangt vrijwel constant een 20,1" externe monitor aan: geen enkel verschil. Merk wel dat de grafische chip soms wat harder moet werken (bijvoorbeeld eerst naar Spaces en dan Exposé openen) maar meer ook niet.
Nee bij mij is het wel echt stuk erger. zit er nu ook weer achter maar hoor hem echt blazen.. hoor ik normaal maar zeer zelden.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:48
Dat heeft mijn MBP ook wel eens, komt vaak omdat safari op 100% cpu zit door een of andere flash toepassing. Check de activity monitor eens welk process dit veroorzaakt.

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Depress schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:04:
Dat heeft mijn MBP ook wel eens, komt vaak omdat safari op 100% cpu zit door een of andere flash toepassing. Check de activity monitor eens welk process dit veroorzaakt.
Gouden tip is dit inderdaad!
Ik werk pas sinds een paar maandjes met osx en ik had hetzelfde probleem.

Eventjes in de activity monitor gekeken en het bleek dat 1 of andere (niet functionerende) lexmark printerinstaller zo'n beetje constant 100% van de cpu in beslag nam.. even force quitten en alles liep weer prima.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok. logisch maar het is bij mij heel opvallend als me externe scherm er aan zit. dus als ik normaal mijn computer gebruik heb ik er geen last van... ook blijft mijn activity monitor op normaal staan.
Pagina: 1