Drogredenen: waarom moet je GEEN Mac kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.987 views

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 22:52
We komen vaak genoeg threads tegen van mensen die zich afvragen of ze een Mac gaan kopen, right? Doorgaans proberen we ze zo goed mogelijk op weg te helpen en om hun vragen te beantwoorden. Echter, lang niet iedereen stelt z'n vragen op een forum waar ze d'r ook echt iets vanaf weten.

En dan kom je lui tegen die schijnbaar maar wat verzinnen om tegen te houden dat iemand een Mac koopt. Geen idee waarom, maar ze vinden't blijkbaar belangrijk.

Case in point: deze reply uit Macbook kopen? op Scholieren.com.
Macbook, tja. Die dingen worden te warm en zijn daarom wordt afgeraden ze te kopen. Zelfs door de Apple Store in Utreg.
Say what?

Dus... Doe hier jullie quotes van ongebreidelde idioterie, om maar te voorkomen dat iemand een Mac koopt.

Liege, liege, liegebeest!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, ik had een collega die glashard beweerde dat Windows-software niet op de Mac kon draaien dus dat je vooral geen Mac moest hebben. Bootcamp whatever was niet voldoende in staat om windows goed te krijgen zodat je Office2003 enzo niet goed zouden werken.....

Juist.

[edit]
En ik maar de denken dat het een drogredenentopic zou worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 22-06-2008 22:41 ]

Verwijderd

De software die de meeste mensen gebruiken werkt op Windows: je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door een Mac te kopen. Dan moet je ineens allerlei bootprogramma's gebruiken, dual boot, virtual pc, etc etc. Waarom jezelf die elende aan doen?

En als je windows gebruikt en een probleem hebt dan vraag je gewoon aan een buurjongen of neef of hij even kan komen helpen, het vinden van iemand met Apple is wat lastiger >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 22:09 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-02 16:04
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:08:
De software die de meeste mensen gebruiken werkt op Windows: je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door een Mac te kopen. Dan moet je ineens allerlei bootprogramma's gebruiken, dual boot, virtual pc, etc etc. Waarom jezelf die elende aan doen?

En als je windows gebruikt en een probleem hebt dan vraag je gewoon aan een buurjongen of neef of hij even kan komen helpen, het vinden van iemand met Apple is wat lastiger >:)
Je doet het nu wat sarcastisch overkomen, maar hiermee hamer je wel hét argument van 90% van de mensen precies op de kop....

• Liegebeest
@ Dwars:
Is dat nou de drogreden, of meen je het? Het komt er zo overtuigend uit :D

EDIT:
Beaten like a redheaded stepchild... Wat Teq zegt dus...

[ Voor 28% gewijzigd door Liegebeest op 22-06-2008 22:11 ]

Verwijderd

Dat is de reden dat ik nooit een Mac zou kopen en denk ik ook de reden dat veel mensen geen Mac kopen, terwijl het natuurlijk onzin is. Het is gewoon even wennen en je krijgt er een hoop voor terug. Het is een achterlijke reden en het slaat nergens op: hoe meer mensen een Mac kopen hoe meer ondersteuning bij buren :P

Verwijderd

en die buurjongen maakt er een zootje van; 3 dagen later is het alleen maar erger -> haalt de volgende erbij, deinstalleert weer wat die eerste buurjongen wel had geinstalleerd, jammer van je 60 euro voor Norton Security, "kijk, wat echt werkt is.....<andere software>" en ga zo maar door. 4 man en 3 maanden later sta je in de winkel met je computer, zegt de winkel: moet je niet bij ons zijn, maar bij Microsoft. Thuis aan de telefoon zegt Microsoft NL: "U heeft OEM? (je schoonouders [=doelgroep die luistert naar drogredenen om geen mac te kopen] Wablief? Oem?) Ja, u heeft een OEM windows versie, dus dan moet u met klachten bij de fabrikant zijn." etc etc.
Nee ik zou geen Mac kopen, echt niet :9
EDIT: bij de gemiddelde isp ben je anno 2008 met een Mac nog steeds vaak de lul wat betreft ondersteuning/helpdesk, dat wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 22:19 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07
Ze zijn duurderder!!! Daarom moet je dus geen Mac kopen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Ik zou gewoon helemaal geen computer kopen / gebruiken dat scheelt helemaal :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:15:
[...]

en die buurjongen maakt er een zootje van; 3 dagen later is het alleen maar erger -> haalt de volgende erbij, deinstalleert weer wat die eerste buurjongen wel had geinstalleerd, jammer van je 60 euro voor Norton Security, "kijk, wat echt werkt is.....<andere software>" en ga zo maar door. 4 man en 3 maanden later sta je in de winkel met je computer, zegt de winkel: moet je niet bij ons zijn, maar bij Microsoft. Thuis aan de telefoon zegt Microsoft NL: "U heeft OEM? Dan moet u bij de fabrikant zijn" etc etc.
Nee ik zou geen Mac kopen, echt niet
Ik heb nooit geen problemen met Windows, waarom zou ik dan een ander OS willen :+ (want dat is in feite het kopen van een Mac)
activatie? OEM? Norton? Nooit niks geen problemen in de 8jaar van windows gebruik :P

Maargoed, volgens mij heb ik een klein beetje de insteek van dit topic gemist: ik gaf redenen terwijl het echt om drogredenen gaat :P

offtopic:
Overigens denk ik dat ik volgende week een keer Linux installeer op mijn pc om eens een ander OS voor een tijd uit te proberen, jammer dat je Apple niet kunt uitproberen

• Liegebeest
Die van "duurder" en "geen waar voor je geld" hoor je inderdaad ook heel veel, zo ook in die thread waar ik het eerder over had.

Wel, voor de Powerbook/Macbook Pro serie heb ik ze daar altijd gelijk in gegeven. Maar iMac/Macbook/Mac Mini? Nee...

• Liegebeest
En inderdaad: 't ging me voornamelijk om de vermakelijke drogredenen... Geen echte redenen :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
cailin_coilleach schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:21:
Die van "duurder" en "geen waar voor je geld" hoor je inderdaad ook heel veel, zo ook in die thread waar ik het eerder over had.
Dat wordt over heel veel producten gezegd: zolang jij daar geld aan wil uitgeven (en ja dat wil ik ook) dan hoef je je standpunt toch niet te verdedigen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Mogen we ook inkoppertjes als counter posten? :D

Counter: Bij een Mac heb je nooit een probleem :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Razor op 22-06-2008 22:27 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik ben dan wel erg oneens met jullie over de Mac Mini. Meer dan een kleine behuizing + verouderde componenten (lees : goedkoop voor Apple) is het niet. De huidige generatie is allang aan vervanging toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Jungian op 22-06-2008 22:28 ]

0.0

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37
Tijd voor een lekker stukkie satire.. *rent weg*

Verwijderd

eensch.. het zal mij een worst uit maken welk merk / systeem ik gebruik; als ik er maar fijn mee werk. Dit is weer zo'n calimero-fanboy-topic waarin alle die hard fans zich kunnen verenigen dat hun liefdeskindje (mac/windows/ati/whatever) aangevallen wordt op het internet.

Mensen die niet weten waar ze het over hebben heb je in alle kampen; redenaties die nergens op slaan dus ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 22:35 ]

Verwijderd

"Een macbook is veel duurder want voor 500 euro koop je al een nieuwe laptop met Vista!" :')

• Exirion
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Jungian schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:27:
Ik ben dan wel erg oneens met jullie over de Mac Mini. Meer dan een kleine behuizing + verouderde componenten (lees : goedkoop voor Apple) is het niet. De huidige generatie is allang aan vervanging toe.
En jij snapt het idee achter de Mini niet. Ik heb zo'n ding 2.5 jaar met veel plezier gebruikt. Hij is muisstil, snel zat voor wat het gros van de mensen met een computer doet, is compact en ziet er erg strak uit. Als jij liever een PC'tje voor 500 in elkaar schroeft moet je dat zelf weten, maar niet iedereen wil zoiets bij/op/onder z'n bureau hebben staan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De reden die ik het meest hoor van mijn klasgenoten is omdat er geen games voor zijn. Mijn antwoord daarop is meestal dat computers niet alleen voor games gemaakt zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
cailin_coilleach schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:21:

Wel, voor de Powerbook/Macbook Pro serie heb ik ze daar altijd gelijk in gegeven. Maar iMac/Macbook/Mac Mini? Nee...
Dat een Apple laptop duurder is dan [insert hier een willekeurige laptop] lijkt me een vaststaand feit (in sommige gevallen), en het argument van "geen waar voor je geld" is een mening, geen drogreden.
Een drogreden (schijnreden, denkfout, sofisme) is een reden of redenering die niet klopt, maar die mogelijk wel aannemelijk lijkt.
Frietsaus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:46:
De reden die ik het meest hoor van mijn klasgenoten is omdat er geen games voor zijn. Mijn antwoord daarop is meestal dat computers niet alleen voor games gemaakt zijn.
Ook dat is gewoon een valide reden om geen Apple-computer te kopen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

mace

Sapere Aude

De reden om geen mac te kopen is omdat je tegenwoordig ook gewoon OSX op je PC kan draaien! :P

Dan hou je alleen nog maar het design over als unique selling point.

Tja, dure hardware en geen games is ook een goede reden ja.

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 22-06-2008 22:50 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

En die dingen zijn duur, DUUR! SCHREEUWEND DUUR! Als het ze vergelijkt met een medion aldi atje-patje laptop, die nog 6,5 x meer geheugen heeft, een dual-platter harddisk en een 34" LCD en full-layout keyboard voor quatre-mains van 360 euro ben je zeker 4x duurder uit.
RoD schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:47:
Dat een Apple laptop duurder is dan [insert hier een willekeurige laptop] lijkt me een vaststaand feit
Als je in plaats van "[insert hier een willekeurige laptop]" leest: "[insert hier een gelijkwaardige laptop]" zoals een HP, Sony of IBM met zelfde specs is het plots niet meer zo'n vaststaand feit.

Een goeie laptop kost gewoon geld.

[ Voor 45% gewijzigd door JackBol op 22-06-2008 22:54 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mace schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:49:
Dan hou je alleen nog maar het design over als unique selling point.
Design is maar 1 aspect. Je kunt beter spreken van de form factor die uniek is. Ik ben altijd PC-sleutelaar geweest maar heb nu 3 jaar een Mac en sinds afgelopen december een iMac 24". Voor mij veruit de fijnst denkbare computer :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• To_Tall
  • Laatst online: 06-02 15:23
who cares??
Ik werk sinds 97 met windows. heb daarvoor altijd met DOS gewerkt. Tegenwoordig werk ik ook op MAC OS X. en heb op m'n PC gentoo draaien.

reden? niet echt 1. Windows werkt fijn. kan mail internetten, photoshoppen e.d. Maar ik wilde mijn kennis verbreden. Waarom een MacBook PRO? Apperaat is erg mooi. en ik vind desing goed bij e style passen die ik thuis ook heb. Daarnaast kan er als nodig is ook windows op :)

anyway. waarom iemand aanvallen als hij/zij een bepaald os afzijkt? let it be. Ik zijk ook niet op een del gebruiker tov een HP gebruiker. Of mensen die volvo rijden tov van een alfa..

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
RoD schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:47:
[...]
Ook dat is gewoon een valide reden om geen Apple-computer te kopen.
Sinds wanneer zijn er geen games voor de Mac? Goed, het is overduidelijk dat er meer games zijn voor Windows dan voor Mac OS X. Maar stel dat je dol bent op The Sims en niks anders speelt, dan zou een Mac prima kunnen... Beetje vergelijkbaar met mijn situatie, ik speel alleen WoW en dat draait prima in Mac OS X.

Daarbij kan je met Boot Camp ook Windows games draaien, dus je kunt opzich best een Mac kopen om op te gamen. Het is dan wellicht niet in Mac OS X, maar je speelt wel op een Mac.

[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 22-06-2008 22:58 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Exirion schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:52:
[...]

Design is maar 1 aspect. Je kunt beter spreken van de form factor die uniek is. Ik ben altijd PC-sleutelaar geweest maar heb nu 3 jaar een Mac en sinds afgelopen december een iMac 24". Voor mij veruit de fijnst denkbare computer :)
Mwah, dat valt best wel tegen, ze zitten slim in elkaar maar dat is echt niet uniek, ik ken zat PC kasten die gewoon slim in elkaar zitten en makkelijk werken.

Ik had het over unieke eigenschappen.
Frietsaus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:54:
[...]

Sinds wanneer zijn er geen games voor de Mac? Goed, het is overduidelijk dat er meer games zijn voor Windows dan voor Mac OS X. Maar stel dat je dol bent op The Sims en niks anders speelt, dan zou een Mac prima kunnen...

Daarbij kan je met Boot Camp ook Windows games draaien, dus je kunt opzich best een Mac kopen om op te gamen. Het is dan wellicht niet in Mac OS X, maar je speelt wel op een Mac.
Schoolvoorbeeld drogreden. O-)

PC heeft veeeel meer games, dat iemand toevallig maar behoefte heeft aan 1 applicatie wil nog niet zeggen dat ze daarom maar geen PC moet kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door mace op 22-06-2008 22:57 ]

Verwijderd

Ik gebruik Windows en m'n verkeering heeft een Macbook, want dat is zo hip in de A'damse uitgaansgelegenheden waar het ook WiFi geeft.
Ik heb nog geen reden gevonden om de overstap naar een Mac te maken.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mace schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:56:
Mwah, dat valt best wel tegen, ze zitten slim in elkaar maar dat is echt niet uniek, ik ken zat PC kasten die gewoon slim in elkaar zitten en makkelijk werken.

Ik had het over unieke eigenschappen.
Ik word af en toe zo moe van het bord dat sommige mensen voor hun hoofd hebben... De iMac is UNIEK. Er is namelijk geen enkele fabrikant die zo compact en strak een complete computer in een LCD scherm form factor weet te persen. Dat jij geile PC'tje kan bouwen geloof ik allemaal best, ik heb er zelf tenslotte ook heel wat gemaakt, maar dat is wederom een los kastje voor bij een beeldscherm. En dat wil ik gewoon NIET meer. Is het nu duidelijk dat wat jij niet boeiend vindt, voor andere mensen wel DE REDEN kan zijn om iets te kopen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Frietsaus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:54:
[...]

Sinds wanneer zijn er geen games voor de Mac? Goed, het is overduidelijk dat er meer games zijn voor Windows dan voor Mac OS X. Maar stel dat je dol bent op The Sims en niks anders speelt, dan zou een Mac prima kunnen...

Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar dat doet niets af aan het feit dat dit iemands reden kan zijn om geen Apple te kopen. Het heeft helemaal niets met een drogreden te maken.

• mace

mace

Sapere Aude

Exirion schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:59:
[...]

Ik word af en toe zo moe van het bord dat sommige mensen voor hun hoofd hebben... De iMac is UNIEK. Er is namelijk geen enkele fabrikant die zo compact en strak een complete computer in een LCD scherm form factor weet te persen. Dat jij geile PC'tje kan bouwen geloof ik allemaal best, ik heb er zelf tenslotte ook heel wat gemaakt, maar dat is wederom een los kastje voor bij een beeldscherm. En dat wil ik gewoon NIET meer. Is het nu duidelijk dat wat jij niet boeiend vindt, voor andere mensen wel DE REDEN kan zijn om iets te kopen?
Dat is NIET UNIEK, LCD PC's is niet uniek voor apple, echt niet.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mace schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:00:
Ik ken ook wel de Medions en Dells die een soort aftreksel van de iMac proberen te zijn, maar het lijkt er niet eens op.

Zucht... we zijn uitgepraat.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je moet geen Apple kopen, want Steve Jobs finaciert de oorlog in Afghanistan met de opbrengsten...oid...

Maar serieus, ik gan zo eens een topic openen in V&B
Drogredenen: waarom moet je GEEN ATi kopen?
... eens kijken hoelang het duurt voor er een slot op komt wegens fanboy-ism.

Verwijderd

Ik begrijp het nut van dit topic niet. Het heeft geen enkele zin om hier alleen maar allerlei "quotes van ongebreidelde idioterie, om maar te voorkomen dat iemand een Mac koopt." te posten. Niemand schiet daar iets mee op, en andersom lees ik ook genoeg quotes van Apple-liefhebbers, die met hele verkeerde, of zelfs onjuiste, redenen Windows computers afkraken, ten gunste van Apple. Ook daar schiet niemand iets mee op.

Dit soort topics lopen steevast uit op ongenuanceerde flamewars, en welles-nietes discussies over en weer, zoals wij kortgeleden nog zagen in het topic: Wat maakt een mac nou goed? de wow factor, en eindigen dan ook altijd met een terecht slotje.

Laten wij in dit topic nou eens voor de verandering niet zo kinderachtig doen, en niet dezelfde oeverloze discussie, waar we -zoals iedereen inmiddels heel goed weet- tóch niet uitkomen, voor de zoveelste keer nog eens dunnetjes overdoen. Het heeft geen zin, we weten allemaal waar het op uitdraait, en op rants zoals deze zit niemand te wachten. Maar als het moet, en het tóch weer gaat gebeuren: Morgenochtend heb ik weer tijd >:) :P

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:59
Beetje jammer dit. Overigens wel leuk dat hij een windows-foutmelding heeft gecaputerd en het vervolgens blamed on the mac...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• mace

mace

Sapere Aude

Exirion schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:02:
[...]

Ik ken ook wel de Medions en Dells die een soort aftreksel van de iMac proberen te zijn, maar het lijkt er niet eens op.

Zucht... we zijn uitgepraat.
Niet boos worden. :P

Het enige waar ik mij aan stoor bij mac-fans is dat ze denken dat apple zulke unieke producten maakt, dat is niet zo. :)

Ze maken mooie spullen, maar het is niet zo dat ze er een monopolie er op hebben ofzo.
En als je dat probeert te zeggen worden ze boos. :P

• To_Tall
  • Laatst online: 06-02 15:23
mace schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:00:
[...]

he dude JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEWEN hoor.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is misschien leuk voor in de HK, alhoewel het daar waarschijnlijk ook niet lang open blijft. Hier in Apple Talk is het alleen maar een uitnodiging tot flamewars en dat lijkt me niet echt handig. Dicht dus.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.