[Testcase] Meeuwen voeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ben al een zeer lange tijd - te lang eigenlijk - niet echt actief geweest met fotografie. Vanavond heb ik besloten weer eens wat te proberen door op het dak brood te gooien. Oud brood wordt namelijk ook altijd uit het raam gegooid en dat levert vaak een hoop ruzie op van meeuwen. Ik heb de fotos van binnen genomen, soms zit hierdoor een reflectie van het raam in de weg. Misschien dat een filter dat had kunnen voorkomen gedeeltelijk, maar die heb ik alleen voor mijn 18-70 kitlens die ik niet meer gebruikt heb.

Ik heb een nikon d70s met sigma 70-200 gebruikt.

N. 1
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/got/meeuwen/DSC_0154.jpg

N. 2
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/got/meeuwen/DSC_0155.jpg

N. 3
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/got/meeuwen/DSC_0156.jpg

N. 4
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/got/meeuwen/DSC_0157.jpg

N. 5
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/got/meeuwen/DSC_0168.jpg

N. 6
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/got/meeuwen/DSC_0170.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jammer van die reflecties inderdaad, dat neemt een boel contrast en scherpte weg. Maar Nr. 5 is nog best aardig geslaagd :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk idee. Ik vind de foto's mooi voor wat betreft het onderwerp. Technisch lijkt het me niet zo heel bijzonder (niet scherp, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 16:07

TheProphet

unifi-forum.nl

Mooie foto's hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet heel bijzondere reeks, maar 4 en 5 springen er voor mij heel erg uit. die zijn in tegenstelling tot de rest wel scherp en hebben nog een beetje contrast. Kon je je raam niet even open zetten ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

jammer, dat ze niet echt scherp zijn, maar het onderwerp/idee is leuk.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Woaw. Inderdaad, vooral nummer 5 is mooi! Nou heb ik persoonlijk nogal een hekel aan die &%&)(*&^ meeuwen, maar mooie kiekjes! Jammer inderdaad ook van de reflecties, maar echt buiten gaan zitten zal wel niets worden, daarvoor zijn die -piep- beesten weer te slim....

(reden van mijn anger: Ben zeeman ;-) )

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe ver stond je trouwens bij dat raam vandaan? Want als je je lens zo'n beetje tegen het raam aanzet (zonnekap er tussen natuurlijk) dan heb je veel minder last van dergelijke reflecties denk ik?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
@bbaadd: dat kan wel, maar daarna weer dicht he...

@Orion: ik stond tussen de 0.5 en 1.5 meter van het raam vandaan. De afstand tussen mij en die vogels was hiermee 1 tot 5 meter.

Ik ga kijken of ik ergens een fotobewerkingprogramma vandaan kan halen, eigenlijk is photoshop te uitgebreid voor wat ik nodig heb, maar the gimp heeft weer wazige interface en heb niet voor niets boek voor photoshop cs2 ooit aangeschat. Dan zou ik oa met de curves ff kunnen spelen voor meer contrast en misschien ook paar aparte bewerkingen kunnen maken.

Wanneer ik weer brood heb :+ ga ik kijken of ik bij zonsopgang een betere belichting en minder last van reflecties heb, de zon stond nu namelijk links van de fotos. Overigens zijn die vogels eigenlijk iets te snel voor het leuk, er is zeer weinig tijd om compositie te bepalen. Dichterbij het raam is denk ook geen optie, aangezien ze binnen de nu gebruikte afstand al vrij snel wegvlogen als ik iets te veel bewoog.

Edit:

@Rogier V. Daarom is het ook een testcase.

Ik heb overigens een trial van Lightroom 2.0 gedownload, en ben ook weer eens wat gaan bewerken. Met het contrast is nog leuk te spelen in ieder geval, maar voordat ik die online zet ga ik eerst een nachtje slapen. Het komt mijn regelmatig voor dat ik de volgende dag namelijk vind dat ik iets te overdreven met de curves en saturation heb lopen spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door keluwak op 23-06-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Naar mijn mening zijn het niet echt bijzondere foto's, ze zijn onscherp, en aan de composities en de manier waarop de meeuwen erop staan kan nog wat gewerkt worden.

Ik vind het jammere van het voeren van vogels met (vooral) grote stukken brood en dat soort dingen, dat je wel héél duidelijk ziet dat je de vogels echt hebt moeten lokken.
Is niet altijd een probleem, maar als je een meeuw met een complete snee brood in zijn bek ziet, dan krijg je toch een beetje het idee van 'ik heb wat brood uit het raam geflikkerd, en ben achter het raam gaan zitten om foto's te nemen'.
En laat dat nu ook zijn wat jij gedaan hebt. :P
Mooier vind ik dan foto's met natuurlijk voedsel van de vogels, als je ze dan echt wilt lokken. Of kleine stukjes brood.

Verder zou ik zoals je zelf zegt met iets mooier licht de foto's nemen, en misschien ook met een iets natuurlijkere/ sfeervolle achtergrond.

[ Voor 10% gewijzigd door Rogier.V op 22-06-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

De eerste indruk voor mij is dat er niet heel erg veel tijd en voorbereiding in de fotos is gaan zitten. Camera, brood, burst-mode en gaan. De foto's zijn helemaal niet slecht, maar als je een dergelijke setting iets meer regisseerd kun je jezelf boven het snap-shot nivo werken. Ga eens een weekendje dat dak verbouwen / aankleden en desnoods belichten. Of kies een andere locatie.

Orange & Red

Pagina: 1