Toon posts:

[iTunes] Nieuwe iMac -> Muziek overzetten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al in een eerder topic aangaf, ik ben van plan een nieuwe iMac aan te schaffen. Nu heb ik op mijn huidige Mac al mijn muziek staan en iTunes beheert deze muziek.

Hoe voorkom ik dat ik alle muziek die ik aangekocht heb via de iTunes store kwijt raak? Ik wil graag mijn hele collectie overzetten naar een nieuwe iMac. Kan ik gewoon de map iTunes music op een externde harde schijf zetten en deze later op mijn nieuwe mac zetten, of gaat dat niet zo gemakkelijk?

Alvast bedankt!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Overzetten hoeft niet zo zeer via een externe hardeschijf. Via het netwerk kun je prima met bonjour kopiëren. En ja, dat is gewoon het mapje Music overzetten naar je nieuwe User map (replacen).

Verwijderd

Volgens mij kun je je oude mac ook via firewire aan je nieuwe mac koppelen. Als je vervolgens je oude mac opstart in target disk mode ziet je nieuwe mac deze als harde schijf en kun je behalve je iTunes collectie ook andere bestanden en instellingen overnemen.

Link met instructies (Engels)

Mocht je de oude mac de deur uitdoen, moet je in iTunes de oude mac deauthoriseren. Je kan namelijk maximaal 5 computers authoriseren om je aankopen af te kunnen spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 22:20 ]