Toon posts:

Systeem upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik wil mijn systeem gaan upgraden, ik heb nu:
Iiyama 17"flatscreen :)
20,4 GB maxtor
PIII 600
P3Bf Mobo
128 mb 133 MHz
Asus V6600
Guillemot maxi sound :r, alleen om de digiout

Wat zal ik nu doen?

Sowieso andere geluidskaart, deze doet het nl niet via 4 speakers onder win2k. Andere proc, AMD (met raid, of zonder) of pentium 1GHz? Geheugen erbij natuurlijk, maar wat voor geheugen? En videokaart???

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 23:20 schreef rAvers het volgende:
Tweakers,

Ik wil mijn systeem gaan upgraden, ik heb nu:
Iiyama 17"flatscreen :)
20,4 GB maxtor
PIII 600
P3Bf Mobo
128 mb 133 MHz
Asus V6600
Guillemot maxi sound :r, alleen om de digiout

Wat zal ik nu doen?

Sowieso andere geluidskaart, deze doet het nl niet via 4 speakers onder win2k. Andere proc, AMD (met raid, of zonder) of pentium 1GHz? Geheugen erbij natuurlijk, maar wat voor geheugen? En videokaart???
Andere geluidskaart heeft geen zin omdat je toch geen 4 speakers met surround onder win2k werkende krijgt, omdat daar geen goede drivers voor zijn je kan wel 4 speakers werkende krijgen d.m.v. een splitter heb ik ook maar surround gaat je dan niet lukken. Verder zou ik een Abit KT7A + Duron800 nemen die oc'en naar 1000 :9~ een geforce2 mx en nog 128mb geheugen erbij.

Verwijderd

Topicstarter
OC-en is niet de bedoeling, geld is tot bepaalde hoogte ook geen probleem. Wanneer worden de Pentiums goedkoper, of zijn ze dat al??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Wat doe je ermee? Ik kan wel van alles hiero roepen maar je moet je geld niet zomaar aan lukraak welke upgrade besteden (moet mezelf daar ook streng voor behoeden). RAM is nooit weg, behalve als je alleen wat surft en typt (duh)

Update:
Pentiums zijn al goedkoper, stop een 850E (620 piek) in die P3B-F als je zonodig een snellere cpu wil, werkt prima.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 23:26 schreef rAvers het volgende:
OC-en is niet de bedoeling, geld is tot bepaalde hoogte ook geen probleem. Wanneer worden de Pentiums goedkoper, of zijn ze dat al??
Als geld geen probleem is neem je een Abit KT7A + THunderbird 1200Mhz, Geforce2 Ultra en nog een zooi ram erbij :) Maar andere geluidskaart is dus onzin.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

128MB erbij, en misschien overkloken, dan ben je het goedkoopst uit :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Wat ik zou doen bart:

Andere P3 processor (933Mhz) ofzo;
extra 128MB 133MHz geheugen;
toch maar weer een Soundblaster Live! of een Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024

dat zou je dan 729+135+135 (of 142 voor de terratec) = 999 (1006) gulden kosten.

De intel zou ik kiezen omdat je nu nog een moederbord hebt die zulke processors aankan, en er binnenkort toch weer de DDR moederborden aankomen. Ik zou die videokaart houden omdat binnenkort de Geforce3 en de Radeon2 eraankomen, en dan zal de prijs van de huidige kaarten wel zakken (en de kaart die je nou hebt kan ook wel ff mee).

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt allemaal, Hans die prijzen komen die van Mark???

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog iets??? Alle reacties welkom!!

Verwijderd

Soundkaart neem een Creative Sb live 1024 of als je genoeg poen hebt :? platinum;)
als je niet gaat over clocken neem dan gewoon een:
MSI KT7 pro2a met een AMD tb 1Ghz (stabiel dan duron)
en nog een sripje van 128mb erbij;) (het beter merk*D)
en videokaart..... uu een hercules geforse2 MX goedkoop en goed >:) als poen over hebt denk eens aan een 64mb ddr kaartje;)
Pagina: 1