Momenteel speel ik wat met COM objecten in PHP. Graag zou ik de mails uit Outlook in php beschikbaar hebben. Dan denk je huh, weer zo iemand. Dat is toch niet zo moeilijk, nou na een hele zondag geprutst te hebben geef ik het op, graag jullie gedachten over onderstaand probleem.
Opvragen van Outlook versie nummer:
Dit geeft een Fatal error: maximum execution time (60 secs) exceeded. Maar er gebeurt geen hol, ik vraag alleen de versie op, waarom ?!!?
Om te testen doe ik het eens met Word:
Geeft ook een fatal error:
Loaded Word, version 11.0
Fatal error: Uncaught exception 'com_exception' with message
'Source: Microsoft Word
Description: Er is onvoldoende geheugen. Sla het document nu op.' in D:\htdocs\test.php:11 Stack trace: #0 D:\htdocs\test.php(11): variant->Add() #1 {main} thrown in D:\htdocs\test.php on line 11
Ook dit is een lekkere foutmelding waarmee ik niet geholpen ben. Google en got leveren geen vergelijkbare klachten, het zal dan ook ergens in mijn configuratie fout zitten denk ik.
Ik gebruik
Windows Vista SP1
IIS7
PHP 5.2.6
Office 2003 SP3
*de COutLook class die overal te vinden is geeft ook een fatal error max execution time exceeded*
Opvragen van Outlook versie nummer:
PHP:
1
2
3
| $outlook=new COM("outlook.application") or die("Cannot start outlook"); print "Loaded word version ($outlook->Version)\n"; $outlook->Quit(); |
Dit geeft een Fatal error: maximum execution time (60 secs) exceeded. Maar er gebeurt geen hol, ik vraag alleen de versie op, waarom ?!!?
Om te testen doe ik het eens met Word:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $word = new COM("word.application") or die("Unable to instantiate Word"); echo "Loaded Word, version {$word->Version}\n"; $word->Visible = 1; $word->Documents->Add(); $word->Quit(); $word->Release(); $word = null; |
Geeft ook een fatal error:
Loaded Word, version 11.0
Fatal error: Uncaught exception 'com_exception' with message
'Source: Microsoft Word
Description: Er is onvoldoende geheugen. Sla het document nu op.' in D:\htdocs\test.php:11 Stack trace: #0 D:\htdocs\test.php(11): variant->Add() #1 {main} thrown in D:\htdocs\test.php on line 11
Ook dit is een lekkere foutmelding waarmee ik niet geholpen ben. Google en got leveren geen vergelijkbare klachten, het zal dan ook ergens in mijn configuratie fout zitten denk ik.
Ik gebruik
Windows Vista SP1
IIS7
PHP 5.2.6
Office 2003 SP3
*de COutLook class die overal te vinden is geeft ook een fatal error max execution time exceeded*
Can`t live without the mods