Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Pioneer DV-380 die feilloos alles afspeelde, behalve .wmv-bestanden of sommige .avi files met onbekende codecs. MPG was echter nooit een probleem. Sinds kort heb ik de Pioneer DV-400V en tot mijn verbazing staat er nu plotseling bij films in MPG-2 formaat (die het in m'n DV-380 moeiteloos deden) boven in beeld: 'DVD' en dan onderin in beeld: 'can't play the disc'.

Het gaat om dezelfde titels op dezelfde DVD+RW. Als ik de MPG-2 converteer naar DivX40 avi of MPG-4 doet ie het wel. Erg technisch ben ik niet, maar ik begrijp dat MPG-2 de standaard voor DVD is en dat MPG-4 een latere ontwikkeling is die geleid heeft tot kleinere bestanden en, in gehackte vorm, tot DivX.

Kan het zo zijn dat de DV-400 geen MPG-2 bestanden afspeelt, domweg omdat ie nieuwer is of ligt de oorzaak heel ergens anders? Ik heb Pioneer hier al een paar keer over gemaild maar krijg geen antwoord.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat een filmpje in MPG2-formaat is wil niet direct zeggen dat deze DVD-compatible is.
In de handleiding vind ik trouwens niets over MPG2-compatibiliteit, dus ik denk dat dat gewoon niet ingebouwd zit.

Rail Away!