Toon posts:

Op zoek naar een handige tool !

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een handige tool die real time the uptime van servers kan laten zien , we gebruiken nu Hobbit dat is een open source linux based programma , nu zoek ik er een voor een windows based die precies het zelfde doet , realtime laten zien of de server online , en hoe lang maar dat moet lekker uitgebreid .

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zelf al gezocht?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dit kan je scripten in 5 lijnen:

zoek in event log naar een event dat lijkt op "Microsoft (R) Windows (R) 5.0l. 2600 Service Pack 2 Uniprocessor Free."
Tijd van de laatste keer dat je dit event vind aftrekken van huidige tijd en je hebt je uptime.

Als je veel servers in de gaten wil houden kan je een monitor server inzetten. Een goede en goedkope is PRTG.

Zou me verder geen bal verbazen dat het met perfmon ook kan..

You don't need eyes to see, you need vision

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
PRTG of GFi

En anders een vbs script maken/downloaden hiervoor.

[ Voor 71% gewijzigd door pennenlikker op 23-06-2008 11:52 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

kwiker12444,

Dit is niet echt de bedoeling van GoT - wij hebben op GoT een heleboel spelregels opgesteld waar we van verwachten dat je je daar aan houd. Aan dit topic te zien is dat niet gelukt - ik lijst de belangrijkste regels even op:
  • Kies een goede topic titel die omschrijft waar je topic over gaat. 'Op zoek naar een handige tool !' omschrijft natuurlijk niet wat je wilt - zo kunnen we wel 500 topics op een dag hebben en dat is niet echt handig :)
  • Probeer eerst zelf je probleem op te lossen en geef (als dat niet lukt) in je topic aan wat je dan zoal geprobeerd hebt. Welke tools voor Windows heb je bijvoorbeeld zoal al gezocht en wat voldeed er niet aan degene die je gevonden hebt? Neem dat soort zaken (wat heb je zelf al gedaan) op in je topic start.
  • Geef genoeg informatie voor wat je wilt bereiken. Welke Windows versie bijvoorbeeld, en is enkel uptime van de server genoeg informatie? Probeer zo compleet - maar enkel relevant - mogelijk te zijn
Ik ga dit topic sluiten zodat je de kans hebt een nieuw topic te openen wat wel aan deze voorwaarden voldoet :)

Dit topic is gesloten.