Toon posts:

IP en geolocatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

wat me nu al een tijdje bezig houdt is dat er op het internet heel wat gratis multimedia content te bespeuren valt maar dat ik daar geen toegang tot heb gewoon omdat ik niet in het juiste deel van de wereld woon. Een voorbeeld is www.hulu.com maar ook op andere sites zoals CNBC ed wordt ik als Belg/Europeaan uitgesloten. Nu vroeg ik me af of het op een of andere mannier mogelijk is om die sites te laten denken dat ik me in Amerika of eender welk ander deel van de wereld bevindt zodat ik wel die content kan bekijken?

Ik vermoed dat deze uitsluitingregels op mijn IP gebaseerd zijn en dat ik met mijn IP 81.XX.XXX.XXX (bekomen met www.ip2location.com) altijd gelinked zal worden aan telenet, België. Verder gaan mijn vermoedens uit om te werken met een VPN of met proxy's om zo te doen alsof je vanuit ergens anders surft. Maar erg veel kennis over hoe je dat juist doet heb ik nog niet. Misschien is het ook mogelijk om dit ip gewoon te maskeren maar ik weet niet goed welke software hiervoor het meest geschikt is en of dit het gewenste resultaat zal hebben. Dingen zoals tor heb ik nog niet getest. maar misschien lukt het daar ook wel mee.

Dus even concreet: indien er iemand een quicke fix heeft om content zoals hulu te bekijken (buiten verhuizen) graag dan, maar als je enige andere info hebt om me verder te helpen over vpn, proxy, of ip maskering dan mag je me hier altijd van op de hoogte brengen.

alvast hartelijk bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Je stelt een proxy in in je browser en gaan maar.
Op google zijn genoeg proxies te vinden, en vaak ook sites waarop staat uit welk land die proxy komt.

Verwijderd

Topicstarter
Owke even kleine update,

met tor icm firefox 3 lijkt het niet al te best te lukken, surfen gaat wel, alleen klaagt hij nu dat er geen flash geinstalleerd is terwijl als ik tor uitzet hij wel flash vindt, zeer vreemd

verder wil dat hotspot ding van de link hier boven niet deftig werken daar krijg ik gewoon geen enkele connectie mee

tenslotte gewoon rechtreeks met proxies verbinden is ook geen succes, ofwel gaat surfen enorm traag, ofwel heb je een connectie met het CoDeeN netwerk waarmee je wel virtueel in de usa bent maar nog steeds geen toegang hebt tot de content van hulu en nbc.

voor de moment ben ik eens het progje charon aan't laten draaien en wat proxies aan het laten zoeken maar tot nu toe heb ik er nog geen vanuit de usa gevonden met dit progje.

wel heb ik een site gevonden waar vrij veel content op staat en niet lokatie gebonden naar gekeken kan worden :) dus das toch al een klein succes dan