[Quicktime] Geen geluid meer met nieuwe versie

Pagina: 1
Acties:

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb nu al een tijdje een probleem met de nieuwste versie van Quicktime; ik heb bij de meeste videobestanden geen geluid meer. Na wat testen kwam ik erachter dat het waarschijnlijk alleen om bestanden gaat met MPEG-1 Layer 3 geluid erin (mp3). Bij bestanden met bijv. AC3 geluid, of .mov bestanden hebben wel hoorbaar geluid.

Maw. videobestanden met mp3 geluid erin zijn niet hoorbaar in quicktime. Speel ik het bestand via VLC af, dan is er niks aan de hand.

Nu heb ik al wat gezocht op internet naar mensen met hetzelfde probleem. Ik vond nog niks over mensen die met deze nieuwste versie hetzelfde probleem hadden. Mensen die met vorige versies dit probleem hadden hielp het soms om GarageBand op te starten en weer af te sluiten, of om 'Audio MIDI Setup' op te starten, en daar wat instellingen aan te passen. Beide oplossingen boden geen soelaas bij mij. Opnieuw installeren van de nieuwste versie mocht ook niet helpen.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Tjoekbezoer
Niemand een idee?

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 22:52
Hier hetzelfde probleem. Loop ook al het internet af te struinen voor een oplossing, echter zonder resultaat tot nu toe.. :S

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 22:52
Oke, heb een redelijke oplossing gevonden. Installeer Perian. Perian voegt voor vele formaten de benodigde componenten aan quicktime toe.
Hiermee werkt het geluid in quicktime weer voor oa de .avi's. Alleen in quicklook werkt het geluid nu nog steeds niet (voor de update van Q7.5 wel :S )
Perian enables QuickTime application support for additional Media Types:

* AVI, FLV, and MKV file formats
* MS-MPEG4 v1 & v2, DivX, 3ivX, H.264, FLV1, FSV1, VP6, H263I, VP3, HuffYUV, FFVHuff, MPEG1 & MPEG2 Video, Fraps, Windows Media Audio v1 & v2, Flash ADPCM, Xiph Vorbis (in Matroska), MPEG Layer II Audio
* AVI support for: AAC, AC3 Audio, H.264, MPEG4, and VBR MP3
* Subtitle support for SSA and SRT

[ Voor 2% gewijzigd door Sappa op 23-06-2008 14:01 . Reden: Restart en qeluid in quicklook werkt ook weer ]

• Tjoekbezoer
Prima tip! Nu werkt het bij mij ook weer.