Toon posts:

Problemen met X-fi Extreme audio op Asus P5K-se MoBo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

een nieuwe computer laten bouwen met een P5K-se mobo erin en een Audigy Se erop.
Als geluidsset had ik de creative Digital 5.1 T 5500 er op aangesloten. Wat ik ook probeerde, geen 5.1 geluid er uit te krijgen. Alleen links en rechts voor. Afijn, dan maar een ander geluidset erop, de Logitech Z-5450. Makkelijk aan te sluiten met 3 kabelstjes en het zou moeten werken. Niet dus. Nog steeds geen 5.1 geluid, dus ook geen centerspeaker bij het afspelen van films met power dvd. Dan maar een andere geluidskaart, de X-Fi extereme Audio pci erin. Nog steeds geen 5.1 geluid. Weer alleen links en rechts voor. Dit zelfde spul zit er bij mijn zoon in, en het werkt feilloos, krijgt bij het opstarten van de pc ook te zien op het display van de Z-5450 dater 6 ch direct geluid is, en bij mij alleen stereo.In de bios staat de onboard uitgeschakeld, dus daar ook geen conflict mee. Als ik bij de Z-5450 aangeeft dat hij Prologic II music moet weergeven krijg ik wel geluid over de 5 speakers. Dus set is ook in orde.
Wie oh wie kan mij verder helpen?

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
meer info gewenst. Welk OS gebruik je oa, staat in de instellingen van je geluidskaart het geluid wel op 5.1, enz.