Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vista op raptor instaleren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet, en ben op het moment bezig om windows vista home premium erop te installeren. Het probleem begint bij het kiezen van de HDD om vista op te installeren. Hij ziet namelijk allebei mijn hardeschijven, maar kan er niet op installeren.

Mijn specs:
  • Asus P5E mobo
  • mushkin XP2-8500 kit of 2, 4gb geheugen
  • club 3D HD3870 grafische kaart
  • Intel Q9300 quad core processor
  • raptor 36gb HDD
  • maxtor 500gb HDD
  • dvd-speler(samsung...blablabla)
De error:
"kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatie criteria"

Hij geeft voor deze error de error:

"de hardware van deze computer ondersteund mogenlijk het opstarten van deze schijf niet"

Nu klopt volgens mij alles in mijn bios...maar hij blijft deze melding geven. Weten jullie waar het aan ligt en hoe ik het op kan lossen? Alvast bedankt!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Is de harddisk geformatteerd?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een partitie gemaakt en die vervolgens geformateert....

Maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Bij de vista requirements vanaf microsoft.com:

basic: 20 GB hard drive with at least 15 GB of available space
Home Premium / Business / Ultimate: 40 GB hard drive with at least 15 GB of available space

Nou weet ik niet of windows daar echt zo strikt in is, maar het zou wel wat verklaren.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ander installatiemedium al geprobeerd?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:26
Ik heb ook een p5e mobo en heb lang het hoofd gebroken over deze foutmelding,

Uiteindelijk bleek het dat vista weigert te installeren op een hdd die niet bovenaan in de hdd-bootvolgorde van je bios staat. 8)7 dus je moet in je bios je raptor bij harddisks bovenaan zetten en dan in het algemene bootmenu de harddisk bovenaan zetten.

Daarna door tijdens het bootlogo van asus op F8 te drukken booten vanaf de windows-dvd (als dit niet vanzelf gaat)

edit:
Die limit lijkt het me niet te zijn, ik heb vista business hier een keer geistalleerd op een partite van 15gb, het is niet aan te raden maar hij accepteerd het wel. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door martijnve op 22-06-2008 18:43 . Reden: verduidelijkt ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat ga ik nog even proberen, misschien dat dat het geval is (maar volgens mij heb stond dit al goed..)

Ik ben nu bezig met allebei mijn schijven te formateren en er dan XP op proberen te zetten(en daarna upgraden) maar ik schuif dit wel even tussen het formateren en upgraden in :D 8)7

Bedankt alvast!!

PS: het zou idd die 35gb kunnen zijn, maar dan zou vista niet moeten zeuren bij die 500gb HD dat lijkt me namelijk meer dan genoed...

Verwijderd

Topicstarter
Oke hartstikke bedankt ik was idd vergeten mijn raptor op de eerste plaats te zetten bij bootorder....

Ik had mijn dvd speler op 1 staan, dat doe ik namelijk normaal altijd...maar het zal zo maar moeten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke vista draait nu dus, maar nu heb ik meteen een bios update doorgevoerd(aangezien de cpu anders niet optimaal kon draaien) Maar nu komt hij met een error in de trant van:
"second disc slave SMART command failure" ofzo...

hebben jullie daar ideen over?

Ik weet dat dit alleen voor windows clients is, maar ik dacht ik plak het er gewoon achteraan, is wat makkelijker minder threads enzo ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oei oei.

Simpele vragen stellen waar Google je met een simpele opdracht al een antwoord op kan geven [google=hard disk smart status] is wel erg gevaarlijk hoor :)

Laat eens zien dat je zelf dingen kan opzoeken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
<--edit-->

oeps, sorry voor dit. Ik had het wel opgezocht maar met de verkeerde termen |:( |:(

Naja, alsnog bedankt!!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 03:22 ]

Pagina: 1