Wireless sterft steeds op 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Beste allemaal,

Ik woon sindskort samen met mijn vriendin en ik probeer haar comp op mijn wireless te krijgen. Aanmelden etc lukt allemaal prima, heb haar toegevoegd aan mijn MAC-filter enzo, maar vervolgens als zij dan op het netwerk is zie je haar snelheid teruglopen van 54 naar 48, 36 etc etc totdat hij sterft en begint dan vervolgens weer opnieuw.
Signaalsterkte geeft hij low tot very low aan terwijl mijn laptop die ik er naast zet Zeer Goed heeft. Raar... Het lijkt dus niet zozeer in het netwerk te zitten maar meer in haar comp...

Ik heb het geprobeerd met een PCI kaartje van Conceptronics 54 mbits en een USB 2.0 dongle van Tornado (Tornado 120) en beide geven hetzelfde resultaat.

Verder heeft zij wel een soort van alternatieve comp (ivm beperkte financiele middelen ten tijde van aanschaf ;) ) namelijk een Via Motherboard en Processor met stats uit het jaar nul (vergelijkbaar met P3 volgens mij).

Wired doet internet het prima, maar ik wil geen 30 meter kabel door mijn huis...

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke beveiliging, welk OS en welk SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Windows XP met standaard windows firewall en Norton Antivirus. Wat bedoel je precies met SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pabz schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:49:
Windows XP met standaard windows firewall en Norton Antivirus. Wat bedoel je precies met SP?
Service Pack. Installeer (indien niet gedaan) SP3 anders eens.

Welke beveiliging bedoelde ik, zoals voor je Wifi. WEP, WPA, WPA2 of geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Pabz schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:49:
service pack ;)

Probeer voor de fun is zonder beveiliging, zonder mac filter? (niet vergeten terug in te schakelen nadien ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door webinn op 22-06-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

SP is service pack.
Voor sp1 was de ondersteuning voor draadloos internet vrij matig.
Met de service pack 1 voor XP zijn er veel verbeteringen gemaakt.

Dus als je het nog niet hebt gedaan, windows service pack installeren (als je toch bezig bent, pak gelijk sp3). En gebruik windows zero config ipv de door de draadloos netwerkkaart fabrikant bijgeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Kom net terug van hardlopen en realiseerde me onderweg al dat SP voor service pack staat :P best wel noobie van mij haha! Er zit SP2 op.
Verder zit er een WEP beveiliging op het netwerk. Ik heb het net geprobeerd met zowel de WEP uit als de MAC-filter en dit geeft geen verbetering.
Ik blijf het raar vinden dat mijn laptop nergens last van heeft op exact dezelfde plek.

Ik zal eens proberen met dat windows zero config proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En installeer SP3. Daar komen wat verbeteringen naar voren mbt Wifi, al is dit volgens mij van toepassing als je WPA2 gebruikt, maar kan sowieso geen kwaad natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
kk ik heb WZC geactiveerd en hij geeft nu signaalsterkte Good aan :D:D. Bedankt voor de hulp en ik hoop dat hij nu niet meer inkakt...
Ik post later nog wel een reply of hij het volhoudt >:)

Edit 1: Ik zal eens kijken of ik SP3 ook nog live en kicking kan krijgen.
Thanks

[ Voor 18% gewijzigd door Pabz op 22-06-2008 18:26 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Ben ik weer... Problemen blijven aanhouden. Ik heb SP3 nog niet geinstalleerd. Ga nu maar eens kijken of dat lukt. Nog andere suggesties ondertussen?
Zou het misschien met iets hardware-matigs te maken kunnen hebben dat bijv de cache te snel volloopt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Pabz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:56:
Zou het misschien met iets hardware-matigs te maken kunnen hebben dat bijv de cache te snel volloopt ofzo?
Dat idee heb ik vaak ook bij dit soort problemen (snelheid zakt langzaam totdat het helemaal wegvalt). Het is altijd de combinatie van chipsets (en drivers) tussen het AP en de client. Soms helpt het om op het AP de combo mode (b/g) uit te zetten en b- of g-only in te stellen. En soms helpt het om een nieuwe firmware/driver voor je kaartje/AP te installeren. Mijn 2200BG had tot een jaar na aankoop een firmware bug die zicht uitte in corrupte pakketjes en dezelfde langzamer wordende verbinding. Het bugje was alleen van toepassing op een hardwareversie die vziw alleen in Vaio laptops werd gebruikt. Het kan dus heel specifiek worden en de combinaties van verschillende chipsets (Broadcom, Atheros, Intel, Ralink, etc) maakt het heel complex.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik ken het merk Tornado niet, maar Conceptronic is iig geen geweldig merk. Ik weet niet of het allemaal oude meuk is, maar je zou kunnen overwegen om gewoon een linksys stick te kopen. Ja kost weer geld, maar dan heb je iig wel goed spul. Wel handig als je komende tijd toch geen nieuwe pc gaat kopen.

Edit: en idd drivers updaten, eventueel ook firmware van het AP.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 23-06-2008 17:06 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
gertvdijk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:02:
Het is altijd de combinatie van chipsets (en drivers) tussen het AP en de client.
De chipset zal idd niet geweldig zijn. Motherboard en chip van het merk Via en dat is niet heel denderend volgens mij...
gertvdijk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:02:
En soms helpt het om een nieuwe firmware/driver voor je kaartje/AP te installeren.
De AP is de standaard modem die ik een paar geleden bij Versatel (nu Tele2) geleverd kreeg. Dat is een Davolink model DV201AMR. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik die firmware moet updaten.
Ik zal nog eens terug switchen naar die Conceptronics kaart en daarvan ook de firmware updaten, misschien helpt het.
GreenSky schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:04:
Wel handig als je komende tijd toch geen nieuwe pc gaat kopen.
Hopelijk heeft mijn vriendin over 2-3 maanden ergens een baan als arts en misschien moeten we dan maar wat nieuws aanschaffen ;)

Bedankt voor de vele reacties tot nu toe iig, ik blijf lekker bezig en mochten er nog meer suggesties zijn dan hoor ik die graag _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Pabz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:43:
De chipset zal idd niet geweldig zijn. Motherboard en chip van het merk Via en dat is niet heel denderend volgens mij...
Ik bedoel natuurlijk de WiFi chipset! Niet het mobo! 8)7
Die Davolink heeft een 'Broadcom (mini-PCI) BCM4306', bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door gertvdijk op 23-06-2008 19:51 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
gertvdijk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Ik bedoel natuurlijk de WiFi chipset! Niet het mobo! 8)7
Ik ben niet heel ver wat dit soort dingen betreft :?. Denk dat ik mezelf als een gevorderde computergebruiker mag bestempelen die wel weet hoe en wat maar als het echt op hardware, chipsets, benchmarks etc etc aankomt, ben ik nog echt een newbie (die overigens wel graag leert hoe en wat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
gertvdijk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:47:
[...]

Die Davolink heeft een 'Broadcom (mini-PCI) BCM4306', bijvoorbeeld.
Maar hoe update ik hem?
Pagina: 1