• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Photofiltre (editor) heeft een aantal 'masks' waarmee je een foto een mooie rand kunt geven. Deze masks zijn gewone *.gifs. Nu lukt het mij niet (ook niet met tuts) om hetzelfde in Gimp te doen met deze gifs. Ze moeten als een soort masker over de foto heen gelegd worden en dan als rand dienen.

Dit is het masker
Afbeeldingslocatie: http://wil-len.nl/got/Brush.gif

Zoiets krijg je (niet dezelfde mask, even van internet afgehaald)
Afbeeldingslocatie: http://allspark.net/cypherswipe/frame-2.png

==
hoi

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe zou je het dan willen hebben?

In dit geval is het logisch dat het rafelig wordt, want de randen van het masker zijn best pixellig (is dat een woord? :P ).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, maar het is niet hetzelfde masker :-) Ik kan nl geen voorbeeld vinden met het masker wat ik geef. Het voorbeeld wat ik wel laat zien heeft een rafelig masker.

Het lukt Photofiltre om met de gif een vloeiende (zachte) overgang te maken. Helaas lukt mij dat niet.

Patch kan het ook http://photobatch.wikidot.com/action-mask zie eerste kopje "Example Masks". Nu is dat in een ander programma (hoewel de maskers in Gimp zijn gemaakt), maar het lijkt met dat het ook mogelijk moet zijn in Gimp.

[ Voor 30% gewijzigd door Eusebius op 22-06-2008 16:39 ]

==
hoi

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan toch gewoon een layer mask maken en daar je masker in gooien? :)
(werkt ongeveer hetzelfde als in Photoshop)

Vloeiende overgangen kan je maken via selecties (eerst alpha naar selectie, dan featheren, etc).

Dat zit wel Schnorr.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:29
Voor zover ik weet ondersteunt .gif geen alpha kanaal. Iets is transparant of niet. (transparant is een index kleur) Blending kan je dus wel vergeten met .gif

Het meest logische alternatief is .png dat een echt kanaal heeft voor transparantie. Daar kan je iets dus zwarts maken dat 50% transparant is enzo het de rand vloeiend laten overlopen in iets in de ondergrond.

Wat je natuurlijk wel kan doen, is je gif pakken, dat blurren (zacht randje) knippen en in de layer mask plakken. Wil je het bewaren als losse border dan moet je echt naar .png toe

[ Voor 19% gewijzigd door Semyon op 22-06-2008 17:29 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21

MsG

Forumzwerver

Lees eens goed, het staat zelfs in je link die je zelf geeft ;)
Important: In the save action, you need to choose save "As: png" as most other file types do not support transparency.
Het is precies wat Semyon zegt. PNG echter heeft een 8bits alphakanaal, waardoor je 256 verschillende transparanties kan aangeven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Of je neemt gewoon als background een kleur, dan lukt gif wel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1