Toon posts:

Horizontale lijnen Lexmark optra S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een Lexmark optra S staan, die horizontale strepen print. Hij print de tekst die je wil printen ook wel, maar daar doorheen staat om de 10CM een streep. Ik ben eens gaan kijken waar dat vandaan komt. Ik zag op de drum (Dat is toch die blauw-groenige rol in de cartridge?) een soort vreemd glinsterende streep zitten, die precies op mijn strepen lijkt. Ik heb even de omtrek van de drum berekend, en wat blijkt... Ook 10CM. Valt hier nog iets aan te doen of moet ik een nieuwe toner kopen? Dat zou jammer zijn, want deze zit nog halfvol...

Wat ook een beetje vervelend is, is dat het display niet meer werkt, dus ik ook niet kan zien wat hij voor eventuele foutmeldingen aangeeft. Nou heeft lexmark wel zo'n printer tool, dus ik wilde eens kijken wat ik daarmee kon doen, maar die werkt niet. Die geeft de foutmelding dat hij de printer niet kan vinden. Als ik vervolgens in de troubleshooter kijk, blijkt dat te komen doordat het vinkje 'Ondersteuning in twee richtingen' niet staat aangevinkt. Het probleem is, dat ik dat ook niet aan kan vinken, omdat het grijs is...

Foto's van de streep:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00773.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc00775.jpg

Alvast bedankt, Nico (Janklep1)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat vaak helpt bij die Lexmarks, is de statische rol (weet de exacte benaming niet) eruit halen. Dat is die bruinige staaf die naar beneden komt als je de de toner eruit haalt. Even goed afspoelen met lauw water, en daarna goed droogmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het komt niet door de streep op de foto?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:42:
Dus het komt niet door de streep op de foto?
Geen flauw idee. Mijn suggestie kost je hooguit 5 minuten, probeer het eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de rol was wel helemaal grijs, maar hij is nu helemaal schoon en ik heb er nog steeds last van. Wat me wel net opviel is dat hij -voor ik de rol schoonmaakte- ook op de achterkant strepen gaf, die veel korter op mekaar stonden en dat die strepen nu naarmate het printje vordert steeds vager worden. Bij een volgend printje zijn ze dus wel weer duidelijk.

/Edit: Net nog even een testje gedaan, de strepen zitten er zodra hij langs de drum is geweest. Daar zal het dan wel aan liggen. Nu is de vraag: Valt dit te repareren? Het is namelijk best *** als ik nu een halfvolle toner moet weggooien!

/Edit: De drum is blijkbaar niet te repareren. Als iemand een leeg patroon over heeft zou ik graag daar de drum van willen hebben...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 08:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt alsof de lijnen iets minder donker worden. Is dat mogelijk of is een drum als er zo'n streep op zit, gewoon permanent stuk en beeld ik mij maar iets in?
Pagina: 1