[XP PRO] BSOD willekeurig

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 09:36
Beste tweakers,

Probleem
Het volgende doet zich voor: Ongeveer eenmaal per week (soms twee) heb ik een BSOD of is mijn pc bevroren om het maar zo te zeggen. Vaak is het de BSOD: Er is een onmisbaar systeem proces onverwachts afgesloten.
en vandaag was het weer: windows is afgesloten om schade te voorkomen: 0X000007BC.

Zelf ondernomen
Ik heb al flink lopen googelen op de problemen maar veel bruikbaars vind ik gewoon niet. Ik heb een memtest van 5 uur ondergaan en er werden geen fouten ondervonden. Ook heb ik gecheckt of me harde schijf op een verkeerde modus stond maar ook dat leverde niks op. Ik vermoed toch dat het een hardware probleem is, want ik heb ook al meerdere keren windows geinstalleerd. Wat vreemd is dat, vista nergens last van had.

Systeem
Intel Q6600
4 gig DDR2 ram geheugen
T166 spintpoint van samsung
Nvidia 8800GTS 320 mb

Wat mijn vraag nu is, wat is nu een logische vervolgstap, want dat aantal BSODS komt me eigenlijk wel de strot uit.

p.s: het moment dat ik een bsod krijg is 9/10 tijdens het opstarten

[ Voor 3% gewijzigd door BlackHawkDesign op 22-06-2008 14:43 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Ga eens al je drivers updaten, kijken of dat werkt.

En ik neem aan dat het systeem niet geOC'd is?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21

robertwebbe

Robert Webbe

Al eens een andere voeding geprobeerd? Ik had ook van die rare spontane BSOD's en kon maar niet vinden wat de oorzaak was. Totdat iemand me wees op een mogelijk voedingsprobleem. Bij Paradigit heb ik een nieuwe voeding gehaald met uitleg van mijn probleem. Mocht de voeding niet het probleem oplossen dan mocht ik gewoon de voeding weer terug brengen (mits weer in perfecte verkoopbare staat). Maar de nieuwe voeding lostte het probleem voor mij op en sindsdien nooit meer last gehad.

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 09:36
@Weejewel: Ik heb zelf geen last gehad van een bad pool header bsod. Ook heb ik geen van die merken en is de lan onboard. Me indexing service had ik al op handmatig staan.

@girzzlybeer: stom, ja had ik zelf ook mee kunnen beginnen. Ik ga even overal de nieuwste drivers voor binnenslurpen. Systeem is idd niet overgeklokt.

@robertwebbe: Klinkt goed, maar ik heb deze bak nog niet eens een half jaar.. ja het zou kunnen toch ga ik liever eerst voor maatregelen die niks kosten. Maar ik hou het in me achterhoofd :)

Ik ga even die drivers uitproberen en laat dan weer van me horen.