Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] dubbelklik werkt spontaan niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 06:33
Heb sinds enige tijd een bijzonder vervelend en vreemd probleem.

Normaal open je een venster en kun je dubbelklikken op de keuzes, maar bij mij werkt dat niet meer. Eerst moet ik een ander venster openen, daarna via ALT-TAB heen en terugswitchen, en dan werkt het plotseling wel weer.

Dat is dus bijzonder lastig; ik open bijv. een webbrowser (via START op via bureaublad+ENTER) maar moet daarna meteen een ander venster openen om heen en weer te switchen, voordat ik in de URL-balk kan klikken en dan iets kan intypen. Of ik doe dat via een heleboel TAB's waarna ik in deze balk kom.

Op mijn andere systemen heb ik dit probleem niet, ik gebruik NOD32 als virusscanner en heb hitmanpro al zonder succes losgelaten. Heeft hier iemand nog een suggestie????

Verwijderd

Al eens een andere muis geprobeert?

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 06:33
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:52:
Al eens een andere muis geprobeert?
Sorry, had ik erbij moeten vermelden. Ja, ook dat heb ik al gedaan, meerdere muizen (die op andere computer gewoon werken), zowel op de USB-aansluiting voor- als achterop de computer. Geen resultaat, helaas.

Verwijderd

Windows vangt de muiskliks niet af? Je kan proberen wat ergebeurt als je explorer.exe killt en opnieuw start - of het probleem er dan nog is. Eventueel nod32 even uitschakelen en kijken of het dan wel werkt.
Het kan zijn dat er iets blijft hangen wat je muiskliks afvangt - explorer.exe, virusscaner en eventuele 3rd party software die opstart bij het booten zijn dan de verdachten.