Aanspreken LPT1

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig aan het proberen mijn Printerpoort aan te sturen. Met de hulp van VB.net en het boek 'pc-poorten onder windows'.

Net zoals vorige gebruik ik de code van het boek. (zie mijn topic over het aanspreken van COM)

Maar nu heb ik de pech dat windows deze poort blijft gebruiken. Als ik een paar keer snel de ACK poort laag maak, reageert hij door een paar data lijnen hoog te maken. Niet erg handig dus.

Volgens mij doet hij dat om zo te communiceren met de vermoedelijke 'printer'. Weet er iemand hoe ik deze service afleg?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
Je hebt daar toch een DLL voor nodig die je toegang geeft tot de LPT poort?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:08:
Je hebt daar toch een DLL voor nodig die je toegang geeft tot de LPT poort?
die zit bij de code van het boek. Er zit een cd bij met code en Dll :z

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit heet vrij weinig te maken met Engineering en Architectuur dus voor nu even een move naar Programming.

Windows doet zelf niks met de LPT poort. Dus er zit waarschijnlijk een printerdriver tussen die aan het rommelen is of je vergist je omdat een aantal lijnen op de poort zijn "omgedraaid" (dus hoog = 0 en laag = 1) of je stuurt of leest de verkeerde data, of je gebruikte DLL is aan het rommelen.

Kan je eens een stukje code posten wat je nu stuurt en hoe je dat weer uitleest?

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 22-06-2008 14:35 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Creepy schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:34:
Dit heet vrij weinig te maken met Engineering en Architectuur dus voor nu even een move naar Programming.

Windows doet zelf niks met de LPT poort. Dus er zit waarschijnlijk een printerdriver tussen die aan het rommelen is of je vergist je omdat een aantal lijnen op de poort zijn "omgedraaid" (dus hoog = 0 en laag = 1) of je stuurt of leest de verkeerde data, of je gebruikte DLL is aan het rommelen.

Kan je eens een stukje code posten wat je nu stuurt en hoe je dat weer uitleest?
De code van het boek werkt helemaal niet. Hij zegt dat de LTP1 poort al ergens in gebruik is.

Het is 'Parmon' waamee ik het uittest.

Zelfs zonder het programma te draaien (parmon dus) gebeurt het. Zonder dat er iets openstaat.
Ik sluit de lijn een paar keer kort dus komt hij laag te staan. Na een paar keer snel dit te doen komen de datalijnen(D0 tot D7) laag behalve D1 en D3 die hoog komen te staan.

Er moet dus nog ergens een programma, driver of iets anders aan het draaien zijn. Ik heb nog nooit een printer op die machine geïnstalleerd (behalve netwerkprinters).

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23
Aangezien je boek uit 99 komt en ik aanneem dat jij XP gebruikt kan het heel goed kloppen dat het niet werkt. XP is namelijke een stuk minder vrij met zijn poorten dan zijn voorgangers.

Kijk eens naar inpout32.dll

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
HammerT schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:47:
Aangezien je boek uit 99 komt en ik aanneem dat jij XP gebruikt kan het heel goed kloppen dat het niet werkt. XP is namelijke een stuk minder vrij met zijn poorten dan zijn voorgangers.

Kijk eens naar inpout32.dll
zelfde fout in Dll

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

XP?
http://members.home.nl/a.kost/userport.zip
Op start klikken, en na gebruik op stop.

Op school toen veel gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 22-06-2008 16:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Raven schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:58:
XP?
http://members.home.nl/a.kost/userport.zip
Op start klikken, en na gebruik op stop.

Op school toen veel gebruikt.
_/-\o_ _/-\o_ O DANK U _/-\o_ _/-\o_
Dit is idd de oplossing. Als ik het programma open kan hij nog altijd niet de poort openen maar kan hij wel automatisch dingen wegschrijven.

En die automatische overgang is ook weg _/-\o_

*Kust raven zijn voeten *

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven veegt voeten schoon :P

Op school werkte het perfect met TurboPascal en PonyProg :)

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 22-06-2008 16:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1