Toon posts:

Pinnacle Studio 11, opname/bewerkingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het overzetten van een videobandje (Canon DV-camera) naar de pc met Pinnacle Studio 11 Plus.

Het opnemen lukt wel aardig. Maar zodra ik naar het bewerkingstabblad ga en ik speel het filmpje af dan gaat het beeld en geluid 100 x te snel. Het loopt wel synchroon, maar het lijkt of dat Pinnacle in een hogere snelheid afspeelt. Ook na het maken van de divx blijft de snelheid gehandhaafd. :(
(zowel in DV-opname als in MPEG-opname)

Ik ben radeloos |:( 8)7

Is er een instelling wat ik anders moet doen in Pinnacle? Want ik heb alles op standaard staan.
Ligt het aan mijn videocamera? Ligt het aan mijn hardeschijf?

Camera: Canon DV MV800 (miniDV)

WinXP
P4 2800
Geheugen: 2 gig
Pinnacle Studio 11 Plus

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Download Scenalyzer eens en capture dan nog eens een stuk video. Scenalyzer kan ook gewoon DV content capturen zonder de overhead van Studio. Als je de gecapturede content hier wel gewoon mee kan afspelen is er een probleem met Studio. Gaat het hier ook fout, dan zou je een probleem kunnen hebben met je DV codec.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 22-06-2008 13:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Met Scenalyzer gecapturerd, maar nogsteeds hetzelfde probleem. Geluid en beeld in razend tempo.
Ik capture trouwens via firewirekaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 13:52 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Zijn de opnames toevallig gemaakt in LP (LongPlay) mode?

[ Voor 15% gewijzigd door Occy74 op 22-06-2008 14:10 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:09:
Zijn de opnames toevallig gemaakt in LP (LongPlay) mode?
Nee: SP, 12bit Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:43:
Download Scenalyzer eens en capture dan nog eens een stuk video. Scenalyzer kan ook gewoon DV content capturen zonder de overhead van Studio. Als je de gecapturede content hier wel gewoon mee kan afspelen is er een probleem met Studio. Gaat het hier ook fout, dan zou je een probleem kunnen hebben met je DV codec.
En waar kan ik zo'n DV codec vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Deze kan op slot. Ben er zelf achter gekomen hoe ik de firewirekaart weer aan de praat kreeg!
Pagina: 1