Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar de vervanger van mijn Minidisc-speler die een tijdje terug is overleden. Vond de Cowon iAudio X5L altijd een prachtige speler (en er waren goede reviews over), maar deze is al een tijdje niet meer leverbaar. De nieuwe iAudio 7 leek een logische keuze, maar ik weet niet of ik hem nou mooi of lelijk moet vinden.

Mijn eisen zijn overens:
- goede geluidskwaliteit (belangrijkste)
- ruimte tussen de 5-10gig (meer is leuk, maar niet noodzakelijk)
- mp3/wma(flac mischien) afspeelmogelijkheden (geef niks om filmformaten op zo'n minischermpje)
- een mooi elegant uiterlijk die het liefst zoveel mogelijk afwijkt van Ipod
- +- 200,- euro (minder is mooi meegenomen natuurlijk)

Maargoed, had dus wat verder gezocht en die nieuwe Sony spelers zien er wel leuk uit, betwijfel alleen of de geluidskwaliteit hetzelfde is als mijn voorgaande minidisc-speler omdat die mp3-spelers steeds kleiner en dunner worden.

Mijn vraag dus aan jullie of ik mischien een aantal goede spelers ben vergeten die ik zeker moet meenemen in mijn zoektocht naar een kwalitatief goede speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt de grootte uit? Want als je hem overal mee naartoe wilt nemen is een kleine handig bijv op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Sony staat bekend om de geweldige geluidskwaliteit, ook met de nieuwe versies zit dat wel snor (volgens reviews). Mooie is ook dat er geen waardeloze oordopjes meer meegeleverd worden maar direct goeie. (de A serie). De nieuwste 16GB versie kost 250 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyplaza.nl/images/NWZA829B.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door jdm8 op 22-06-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De grote maakt eigenlijk niet zoveel uit. Voor in de trein of op de fiets gebruik ik vaak gewoon m'n SE W890i. Het is echt bedoelt voor vakanties of lange autoritten.

Zag trouwens ook nog ergens het merk Zune voorbij komen. Die Zune 80 ziet er echt heel gaaf uit, maar betwijfel weer of de aandacht meer op het video gedeelte is gelegd, of op het audiogedeelte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

De zune is ontwikkeld door Microsoft, niet echt een merk waarbij je denkt dat de geluidskwaliteit super zal zijn ;) Als het voor vakanties ed. is lijkt accuduur mij ook belangijk. Ik denk dat een sony het meest geschikt voor je is omdat die lange accuduur heeft, super geluid en originele designs. Van een ander merk zou ik zo geen betalabare speler weten (al is sony niet goedkoop natuurlijk) .
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyplaza.nl/images/NWZA818B.jpg
8 gb met een wat schappelijkere prijs van 160 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, en de accu is idd ook wel belangrijk. Ze zien er beiden ook gaaf uit, al heeft de 16gb versie kwa design de voorkeur. Zal me eens wat in beide spelers verdiepen, en kijken waar ik verstandig aan doe. Als het goed is gaat hij namelijk wel weer een jaar of 5 mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 21:41
jdm8 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:43:
De zune is ontwikkeld door Microsoft, niet echt een merk waarbij je denkt dat de geluidskwaliteit super zal zijn ;) [...]
Dat is echt grote bullshit. Weet je met wie Microsoft heeft samengewerkt om deze mp3-speler op aarde te brengen? Nee? Zoek dat maar eens op en kom dan nog eens terug op je eigen opmerking! :>

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
jdm8 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:43:
De zune is ontwikkeld door Microsoft, niet echt een merk waarbij je denkt dat de geluidskwaliteit super zal zijn ;)
En dat is de reden dat de TS waarschijnlijk geen goede antwoorden zal krijgen in dit topic: de meeste geluidsliefhebbers zijn namelijk geluidsmerkliefhebbers en invalideren apparaten die ze nooit gehoord hebben en raden de apparaten aan die ze zelf gekocht hebben (immers, eerlijk erkennen dat je een miskoop hebt gedaan is veel duurder dan tevreden zijn met wat je ook hebt aangeschaft).

Ik heb momenteel een iPod (vooral vanwege capaciteit (160GB) en accudur (50uur, zelf gemeten)) en die maakt een net geluidje wat mij betreft. Geen enkele MP3speler die ik ooit heb gehoord (Rio's en Sony's en merkloze shit heb ik hiervoor gehad) haalt het bij m'n oude Sharp Minidisc-speler, maar de iPod (Classic dus, schijnt kwa geluid de beste iPod tot nu te zijn) is echt heel netjes.

Ook schijnt de Zune 80 het heel aardig te doen kwa geluid.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ook een zune met sennheiser oordopjes en daar komt ook gewoon prachtig geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 13:09
roelieboelie schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:54:
[...]

Dat is echt grote bullshit. Weet je met wie Microsoft heeft samengewerkt om deze mp3-speler op aarde te brengen? Nee? Zoek dat maar eens op en kom dan nog eens terug op je eigen opmerking! :>
Voor de mensen die het niet weten, dit is Toshiba.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Ik zei ook niet dat de zune slecht geluid geeft ;) Ik heb gewoon meer vertrouwen in een merk als SONY wat toch niet de minste is op audio gebied. Een onbekende speler kan best goed geluid geven, daar niet van. Mijn MEIZU is bijvoorbeeld bijna net zo goed als mijn oude sony HDD player.

[ Voor 33% gewijzigd door jdm8 op 22-06-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 12:13
Ik had zelf een Cowon F2, die ik redelijk goed vond klinken, zeker na mijn Creative ervaringen. Maar heb nu een apparaatje wat nog beter klinkt dan de Cowon: de Meizu M6 SL, 8GB, voor ~100E
http://search.ebay.com/me...brftogZ1QQsofocusZunknown

Er zit een hele goede audiochip op, Wolfson, met erg goed geluid. Fjin apparaatje ook, lange accuduur (~30h), en veel ondersteunde formaten (mp3,wma,flac,ogg,ape).
Let wel op dat je voor de SL versie gaat, de gewone (oudere) versie heeft een mindere accuduur is dikker en een mindere audiochip (philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Is de Zune trouwens leverbaar in Nederland??

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

De meizu is idd een prachtig apparaatje. Ik heb de "oude" versie, maar ook die klinkt super. De bouwkwaliteit is ook uitmuntend, veel beter dan je zou verwachten van een chinees merk. Echter werkt de interface van sony MP3 spelers veeel beter en de sony's gaan nog langer mee met hun accu. Bovendien is het desing "geïnspireerd" door de designs van apple, wat de TS absoluut niet wil ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/11/meizu_m6sl.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door jdm8 op 22-06-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Misschien een tip:
Cowon iAudio 7 16 GB, die is te krijgen rond de 195€

Hier een review ervan:
http://reviews.cnet.com/m...4505-6490_7-32515728.html

Uit de review: "The good: has unbeatable sound quality; records line-in, voice, and FM; supports OGG and FLAC file formats, plus DRM-protected WMA; works in MTP and MSC connection modes for use on both Mac and PC; and has an unmatched rechargeable battery life.

[ Voor 42% gewijzigd door -AzErTy- op 22-06-2008 14:14 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als je geluidskwaliteit het belangrijkste vind vind ik het vreemd dat je niet kijkt naar een player die overweg kan met lossless formaten zoals wav, flac, ape of alac.

Wma en mp3 maken op de hoogste setting geen onderscheid qua geluid, dus kan je net zo goed bij het formaat mp3 blijven steken. Kan je bij encoden ook rekening houden met de omgeving waarin je het meest luistert en daarop je bitrate aanpassen als je kijkt naar de VBR Vx acoustische modellen van de huidige lame-encoder.

M.a.w. ik denk dat je op zoek bent naar een speler die een equalizer heeft om aanpassingen te kunnen doen naar gelang de kwaliteit van je huidige muziekverzameling. Of die niet zo heel erg goed is dat je onderscheidt hoort tussen lage en hoge bitrates of dat maskeert door bas ofzo te overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:00

FeaR

In GoT we trust

Net als TS had ik eerst een Mini-Disc Spelert (van Sony overigens) maar vond dat overzetten naar Atrac toch niet lekker werken. Dus de speler op de bergzolder gelegd en maar op zoek gegaan naar een mp3-speler. Sony en Apple links laten liggen omdat ik dus geen zin had in conversiesoftware of dat je überhaupt software nodig had om muziek op de speler te zetten. UItgekomen bij de SanDisk Sansa E250. Maar vanaf toen echt spijt gehad puur omdat het geluid brak was en de speler nogal vaak vast liep.

Vorige week toch naar de Dixons gestapt en een Sony NWZ-S616 gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7105901A.gif

Wat muziekjes erop gezet en het geluid is bijna net zo goed als de oude Mini-Disc voort kon brengen. Had van een klasgenoot nog even zijn Creative Zen mee naar huis gehad zodat ik die kon testen, maar het geluid was niet helemaal je van het. Wel zeer goed en beter als mijn Sansa, maar het kon beter.

Dus naar mijn mening is Sony gewoon een goede koop als mp3-speler zijnde. Vooral de equalizer is zeer netjes en doet wat hij moet doen. De equalizer in de Sansa E250 had wel meer opties, maar die verkrachtte de muziek en dat doet de Sony sowieso niet.

Moet wel zeggen dat ik de originele oordopjes geen moment in heb gehad, want heb meteen mijn Sennheiser erin gestopt. Dus dat laatse kan wel wat invloed hebben op de goede geluidskwaliteit.

De 8GB versie van die ik heb ik trouwens de NWZ-S618 en is om en nabij de €140,-. Deze klasse zit onder de A-serie die JDM8 als eerste postte, maar die heeft opties als Bluetooth en dat was voor mij echt niet nodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Al naar de Cowon D2 gekeken? In mijn ogen 1 van de betere spelers op het moment. En icm een sd kaartje ook nog eens erg goedkoop.

Persoonlijk vindt ik de D2 beter klinken dan de sony's, eigenlijk beter dan alle andere spelers tot op heden. (Heb een tijdje mp3 spelers verkocht, en heb veel (heel veel) spelers gehoord. Maar geluid is natuurlijk ook persoonlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Spitie op 22-06-2008 14:18 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Mooi geluid en het juiste geluid zijn verschillende dingen, als je echt in de details wilt duiken. Veel mp3-spelers hebben hun equalizer afgesteld op een soort rock-setting (iets meer bas en hoge tonen dan de rest) en niet persé aanpasbaar zodat de consument denkt dat het een stuk mooier klinkt dan de concurrentie (het klinkt zo namelijk 'helderder'). Als je echt goede geluidskwaliteit moet hebben zul je enigszins dieper in de materie moeten gaan en reviews doornemen waarbij de PMD uit elkaar wordt gepield en de DAC tevoorschijn komt, en ze dingen als SNR en THD-metingen doen.

X-bit labs wil dat af en toe wel doen, andere sites ken ik niet zo gauw...

Uiteindelijk zul je zien dat 90% van de verschillen toch echt in de koptelefoon zit, met traditioneel slecht presterende in-ear dopjes, uitgezonderd een merk dat ik nu even kwijt ben (iemand kan me vast verbeteren hier), maar die oordopjes kosten dan weer >100 euro. Andere goede koptelefoons zijn vrij groot.

Maargoed, ik ben ook nogal audiofiel en ik luister mn muziek vrijwel altijd ofwel op de speakers in mn laptop (brakkerst geluid ooit) of op m'n pda (ook zeker brak te noemen). Immers, geluidskwaliteit boeit geen fuck als de muziek goed is :) [geldt natuurlijk niet voor alle genres...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 13:45
Op GoT verwachten we dat je zelf op basis van de ervaringentopics, reviews en de pricewatch zelf een keuze kunt maken :). De geluidskwaliteit blijft heel persoonlijk en je ziet al in hoeverre de adviezen uiteenlopen. Daarbij zal vrijwel niemand ervaringen hebben met de geluidskwaliteit van alle beschikbare MP3 spelers. Ik zou je daarom vooral aanraden om wat reviews te gaan lezen. Overigens wil ik daar nog wel bij vermelden dat een goede speler, zonder goede (kwaliteits) oordopjes of koptelefoon ook zonde is ;).

Anyway, dit soort "wat moet ik kopen" topics zijn dus niet de bedoeling. Als je nog wat op weg geholpen wilt worden met je keuze dan kun je kijken in de PMD FAQ.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 22-06-2008 14:21 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.