Toon posts:

Iemand ervaring met deze (ijskoude?) gast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m'n workstation een TB 800@933 zitten met een default cooler(dual fan).
Idle temp. 33C <is eigenlijk nooit idle, 24/7 een koe draaien> }:O
Stressed temp 45C

Ik wil de temp eigenlijk iets omlaag hebben, heeft iemand ervaring met deze koeler?,
GOED of SLECHT?
TK7FR01 Golden Orb For AMD K7 70W 1GHz CPU
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/Socket423final-a.gif

Verwijderd

Uhh even wat duidelijkheid scheppen ??

Uit je profiel lees ik dat je een Slot A Thunderbird hebt (redelijk bijzonder, komt niet zo veel voor :) )

Ik weet nog zo net niet of deze koeler wel voor een bijna 1 Ghz Mhz AMD K7 is geschikt, voor Intel is het wel een goede maar AMD wordt efkes wat warmer ....

Als je er wat geld aan wilt spenderen zou ik naar een Alpha koeler kijken. Vooral de slot A geschikte koelers worden nu soms gedumpt.

Je kunt ook een kijkje nemen bij http://www.3dfxcool.com , die zijn redelijk makkelijk wat betaalwijze, handling en shipping betreft. Verder zijn ze goudeerlijk en lekker goedkoop :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Hoezo bijzonder? Ze zijn nu inmiddels wat moeilijker te krijgen maar echt bijzonder, nee toch?

Ik heb trouwens nog meer slot A procs. Mijn internet/web/ servertje draait op een slot A 600@600 (classic) evenals mijn PDC/file/networkgame servertje (allebeide met w2k A.S.)

En alle drie een }:O erop!

Maar effe back to topic; ik zag deze cooler te koop in Nederland en ik vond 63,-- niet duur.
dus vandaar dit topic!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

Alleen een goede coeler voor een p3 of celleron.

Van mij mag je proberen om dat ding op je TB te zetten. Als het lukt zie ik graag de pics >:)

-

Verwijderd

Topicstarter
Waarom aleen P3, de klemmetjes zijn zelfs het zelfde als PII/III boxed? ( ik heb op m'n 2 600Mhz classis procs standaard PII 300 coolers zitten en die passen ook gewoon, de pinnetjes/klemmetjes en gaatjes zitten op de zelfde plaats!) Dus waarom deze Athlon cooler niet op een Athlon en wel op een pII/III |:(

Verwijderd

Topicstarter
Effe goed in m'n profiel kijken! we hebben het over SLOT A T.B. Proc's dus ik wil er gerust een maadloontje opzetten dat die cooler past! (van m'n maandloontje kun je trouwens een leuk systeempje kopen, incluis. een 21 pyama :P

Verwijderd

we gaan niet patsen met maandloontjes heh;)

Verwijderd

Topicstarter
oke, je hebt gelijk, daar gaan we het niet over hebben. (ik ga wel in m'n 1tje ervan genieten)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan bijna niet geloven dat niemand deze cooler geprobeerd heeft! :'(

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn vriend heeft de Slot1 versie, doet het prima.(Kan PIII700@1050, Ik weet niet of dit help ofzo)
Op dinsdag 20 februari 2001 00:12 schreef dfr0st het volgende:
Alleen een goede coeler voor een p3 of celleron.

Van mij mag je proberen om dat ding op je TB te zetten. Als het lukt zie ik graag de pics >:)
I hate to brake it too you, maar dat ding is speciaal gemaakt voor AMD Slot A types, dus past er zeker wel op, en mischien ook een PII. Voor een PIII heb je andere types.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Wat dacht je van een Silverado. Koelt zeker beter als deze orb, en is nog muisstil ook.
(voor goede temp moet je niet naar mijn sig. kijken, want mijn zooi word extreem warm zonder aantoonbare reden , behalve brakke airflow)
Er was laatst in het nieuws bij T.net een grote koelertest. En daar hield de Silverado Een TB 1gh@1gh op 37 graden geloof ik.
Als je het precies wilt nakijken moet even zoeken.
En voor je gaat roepen dat je een slot A en geen socket a CPU hebt. Volgens mij past ie daar ook op, want hij past ook op een P3 en P2 en een celeron (http://www.aconto.de/info/silverado/spec_frameset.htm)

ik heb zelf een chrome orb gehad. En sindsdien voor mij nooit meer een orb.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! eindelijk een paar (serieuse) reacties waar ik wat aan heb!

( no offence! )

Verwijderd

Ik vraag mij trouwens af waarom je denkt dat de koeler die je nu gebruikt (wat is die 'standaard koeler' dan voor een ding?) niet toereikend zou zijn ? De temperaturen die je op geeft zijn uiterst respectabel, en die Golden Orb zal ze echt niet halen op een AMD op 933 Mhz.

Hij past wel, maar is ontworpen voor een Intel processor, en die worden lang niet zo warm.

Een Silverado op een Slot A zou misschien wel kunnen, maar omdat de hoogte wat extreem is, zal het je waarschijnlijk een PCI slot of ram slot kosten.

Afbeeldingslocatie: http://www.computernerd.com/images/heavymetal_sm.jpg

Ik denk dat deze veel beter is, de Global Win Vos32 Dual ( www.comptechworld.nl heeft ze, de specs staan bij http://www.computernerd.com/cpucool4.html )

(Umhh een maandloon er om verwedden, mogen tweeverdieners ook meedoen >:) )

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is geen Vos32 op dat plaatje, lijkt me meer een Alpha heatsink.
Maar zowel die Alpha als die VOS32 koelen een stuk beter dan de Slot A Golden Orb (maken trouwens ook wel een stuk meer kabaal :)).

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 14:14 schreef Hooi het volgende:
Ik vraag mij trouwens af waarom je denkt dat de koeler die je nu gebruikt (wat is die 'standaard koeler' dan voor een ding?) niet toereikend zou zijn ? De temperaturen die je op geeft zijn uiterst respectabel, en die Golden Orb zal ze echt niet halen op een AMD op 933 Mhz.

Hij past wel, maar is ontworpen voor een Intel processor, en die worden lang niet zo warm.

Een Silverado op een Slot A zou misschien wel kunnen, maar omdat de hoogte wat extreem is, zal het je waarschijnlijk een PCI slot of ram slot kosten.

[afbeelding]

Ik denk dat deze veel beter is, de Global Win Vos32 Dual ( www.comptechworld.nl heeft ze, de specs staan bij http://www.computernerd.com/cpucool4.html )

(Umhh een maandloon er om verwedden, mogen tweeverdieners ook meedoen >:) )
VOS32 roels man
www.ned-cool.nl
die heeft ze ook voor 85 piek d8 ik

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 14:17 schreef Bigs het volgende:
Dat is geen Vos32 op dat plaatje, lijkt me meer een Alpha heatsink.
Maar zowel die Alpha als die VOS32 koelen een stuk beter dan de Slot A Golden Orb (maken trouwens ook wel een stuk meer kabaal :)).
Oeps sorry, dat was de 'heavy metal'

Afbeeldingslocatie: http://www.computernerd.com/images/killer_sm.jpg

Dit is de koeler die verwarrend genoeg bij Comptechworld "FAK1L7X2B Cool it Dude KILLER Dual FAN (Global Win VOS32)" wordt genoemd.

Het IS echter de "FAKILX2B KILLER Dual-Fan " van Cooler Nerds.

Dit is wat zij ervan zeggen :

"If your objective is to have the best possible air cooling of your Slot A Athlon without having to disassemble the CPU and remove the front plate (necessary with the HEAVY-METAL), then the FAKILX2B KILLER Dual-Fan cooler beats all competition. Using the standard YS Tech 26 CFM fans, this cooler's thermal resistance is 0.264 C/Watt, giving a CPU temperature more than 5 degrees Celsius lower than the Global Win VOS32 at 60 Watts dissipation. Overall Dimensions are 120 mm Wide x 60 mm Tall x 62 mm Deep (4.7" x 2.4" x 2.4"). This is a tight fit on some motherboards, so check that you have 62 mm (2.4") free space in front of your CPU. "
Pagina: 1