Ik ben nu sinds twee maanden woonachtig in Rotterdam. Heb toen ik daar kwam wonen direct een poging gewaagd om internet aan te vragen bij Telfort voor 19,95 per maand en het was niet nodig om een vaste lijn van KPN te hebben. Lekker makkelijk geregeld, DACHT IK!
nu kreeg ik twee weken geleden van Telfort het bericht dat het internet niet aangesloten kon worden, want de lijn was bezet. Ik heb contact opgenomen met KPN die de lijn provider is en die vertelde mij dat ik direct bij KPN een abonnement kon afsluiten zonder problemen. Dus ik dit weer terug gekoppeld naar Telfort en daar kreeg ik dit mailtje van:
Twee dagen later belde ik KPN weer op en toen werd het voorgaande weer afgedaan. Toen vertelde zij mij dat ik gewoon internet aan moest kunnen sluiten via KPN zonder de extra kosten. Daarna had ik Telfort weer aan de lijn en daar werd er gesproken over hoe KPN misbruik maakt van haar monopolie positie en dat soort dingen. Helaas heb ik daar vrij weinig aan.
Is er misschien iemand die mij kan helpen of mij kan wijzen op een alternatief, want ik heb het geld er nu niet voor om 34 euro aan abonnementskosten te betalen per maand. dus daarom was de 19,95 ook echt een uitkomst.
Het alternatief waarover ik heb zitten denken is om een twee maanden internet van Het Net te nemen, want dan kan ik wel internet krijgen. En als dat werkt dat ik dan na die twee maanden op zeg, want Het Net maakt nu reclame over dat je nergens aan vast zit en dat je een maandcontract heb. En na die twee maanden overstap naar Telfort of een andere provider. Zou dit kunnen werken?
Nou in ieder geval alvast bedankt voor de hulp.
groet,
nu kreeg ik twee weken geleden van Telfort het bericht dat het internet niet aangesloten kon worden, want de lijn was bezet. Ik heb contact opgenomen met KPN die de lijn provider is en die vertelde mij dat ik direct bij KPN een abonnement kon afsluiten zonder problemen. Dus ik dit weer terug gekoppeld naar Telfort en daar kreeg ik dit mailtje van:
Ik daarna weer contact opgenomen met KPN en daar werd mij verteld dat ik nu een telefoonabonnement zou moeten afsluiten om internet te kunnen krijgen. Ik zou dan eerst 46 euro moeten betalen om "iets" te laten monteren. Deze jongeman kon mij ook niet vertellen wat dat iets was. Heel vaag.In uw e-mail geeft u aan dat uw aanvraag voor een Telfort Internet abonnement helaas is afgewezen. U geeft aan dat er een signaal aanwezig is van de vorige bewoner. U vraagt wat u dient te doen om alsnog verbinding te kunnen krijgen.
U kunt bij de KPN navragen of er een signaal is op uw lijn aanwezig is en wellicht kunnen zij ook bekijken van welke provider dit is. Echter is dit niet de reden dat uw aanvraag afgewezen is. Uit onze gegevens blijkt dat er enig laswerk gedaan dient te worden, omdat de kabel waarover het signaal dient te lopen vol is. Hiervoor kunt u tevens contact opnemen met de KPN. Zodra er een lijn aanwezig is, waarover geleverd kan worden, kunt u een aanvraag indienen voor Telfort Internet.
Twee dagen later belde ik KPN weer op en toen werd het voorgaande weer afgedaan. Toen vertelde zij mij dat ik gewoon internet aan moest kunnen sluiten via KPN zonder de extra kosten. Daarna had ik Telfort weer aan de lijn en daar werd er gesproken over hoe KPN misbruik maakt van haar monopolie positie en dat soort dingen. Helaas heb ik daar vrij weinig aan.
Is er misschien iemand die mij kan helpen of mij kan wijzen op een alternatief, want ik heb het geld er nu niet voor om 34 euro aan abonnementskosten te betalen per maand. dus daarom was de 19,95 ook echt een uitkomst.
Het alternatief waarover ik heb zitten denken is om een twee maanden internet van Het Net te nemen, want dan kan ik wel internet krijgen. En als dat werkt dat ik dan na die twee maanden op zeg, want Het Net maakt nu reclame over dat je nergens aan vast zit en dat je een maandcontract heb. En na die twee maanden overstap naar Telfort of een andere provider. Zou dit kunnen werken?
Nou in ieder geval alvast bedankt voor de hulp.
groet,