Toon posts:

iMac kopen via Apple online store

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe iMac aan te schaffen. Omdat ik (hopelijk) binnekort afstudeer, wil ik gebruik maken van de studentenkorting. Volgens mij kun je dan alleen kopen in de online store van apple, of is dit niet zo? Kan ik ook een MacHouse binnenlopen en daar een iMac aanschaffen met studentenkorting?

Als het alleen via de online store van Apple kan, wordt de iMac dan "netjes" geleverd? Kan ik ervan uitgaan dat de vervoerder netjes met het pakket om gaat, of is het risico van beschadiging te groot?
Het zou zonde zijn als zo'n schitterende computer beschadigd zou raken!

Dus heeft iemand ervaring met het aankopen van een iMac (of een andere Mac) via de online store?

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

Eris

-

Ja ze gaan er netjes mee om als hij beschadigd kan je hem binnen 14 dagen gewoon ruilen.

Er bestaan verschillende apple resslers die een bepaalde korting mogen geven maar die is niet altijd gelijk aan de online store.

Heb mijn macbook pro gekocht via de online store en het ging goed zonder problemen

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Veel Mac Stores bieden ook studentenkorting, die veelal op het zelfde niveau ligt als bij de internet shop van apple. Echter, als jouw onderwijsinstelling is aangesloten bij Surfnet kan je via hun tot wel 10% korting krijgen bij de online store. Daarvoor moet je naar www.surfspot.nl gaan en bij partnershops kiezen voor Apple.

En ik heb er geen ervaring mee, maar ze gaan natuurlijk goed om met je pakketje. En als er iets mis is kan je zelfs terecht bij elke officiele apple dealer, ook al heb je je iMac online gekocht.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beschadiging hoef je niet bang voor te zijn, het is enorm goed ingepakt en kan zeker wel een stootje hebben.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bestaat er ook studentenkorting op iMacs voor studenten van scholen die aangesloten zijn bij slim?

Wil best op site slim kijken maar moet dan inloggen, wat niet lukt:
"Server Error in '/ws' Application."

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Bij surfspot is m'n hogeschool niet aangesloten. Ik sta ingeschreven bij een particulier HBO instelling, die wel door de IB groep is erkend.

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb pas een imac bestelt via de online store met studenten korting. alles is netjes afgeleverd in bruine door, met daarin de originele doos, niks beschadigt, en geen problemen :)

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Raven schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:32:
Bestaat er ook studentenkorting op iMacs voor studenten van scholen die aangesloten zijn bij slim?

Wil best op site slim kijken maar moet dan inloggen, wat niet lukt:
"Server Error in '/ws' Application."
Slim heeft ook korting, wist ik die site maar eerder.
Had me 130 euro gespaard.

http://store.apple.com/Ap...ype=edunlPTR&qprm=3431675

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

thanks voor link :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04-2025

RamO

The Alchemist of Happiness

als je zo'n developer abbo hebt (dus 20% eraf bij MBP), geldt dan deze studenten korting ook??

Floccinoccinihilipilification

• Frietsaus
  • Niet online
He cool die Slim store. Wordt mijn aanstaande nieuwe iMac 30 euro goedkoper ten aanzien van de 'normale' studentenkorting. :)

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RamO schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:55:
als je zo'n developer abbo hebt (dus 20% eraf bij MBP), geldt dan deze studenten korting ook??
Die geldt dan niet.
Je krijgt die eenmalige 20% korting volgens mij alleen bij de pro lijn, dus niet de iMac of gewone Macbook. Voor die apparaten geldt 10% korting als max, dus is het voordeliger gewoon te bestellen via je onderwijssite/surfspot.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Frietsaus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:56:
He cool die Slim store. Wordt mijn aanstaande nieuwe iMac 30 euro goedkoper ten aanzien van de 'normale' studentenkorting. :)
Als je via Surfspot gaat kan e wel tot 12 procent korting hebben. De eerste iMac is voor mij ongeveer 880 ipv 1000.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ben MBO'er dus heb helaas geen toegang tot Surfspot lijkt mij? :)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Frietsaus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:32:
Nee. Voor MBO is er een surfspot variant. Maar ik weet zo niet welke.

If it aint fixed, it's broken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bakkert schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:13:
[...]

Nee. Voor MBO is er een surfspot variant. Maar ik weet zo niet welke.
Slim dus.
Bij het ROC van Twente althans...

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-06-2008 14:21 ]

Oscar Wilde

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 16:31

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Frietsaus schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:32:
Nee dan word het niks, voor zover ik de lijst zie geld het alleen voor hogescholen en uni's.

De iMac die ik zo juist heb besteld kostte mij 899 euro, dus dat betekend minus 10%, heb voor bijna dat geld 4 GB Kingston besteld, dus op komt het wel.

Bij sommige instellingen kan de korting oplopen tot 12%

Je bent dan aan de korting gebonden die de applestore zelf geeft. die je via slim krijgt

[ Voor 2% gewijzigd door Peentje op 22-06-2008 14:39 . Reden: sloim ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ervaringen met (online) winkels passen beter in het Shopping Forum :)
APL > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Levert Slim via apple zelf, of via een andere vervoerder?
Pagina: 1