iMac wil niet meer verbinden met Airport

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 21:38
Sinds afgelopen week heb ik mijn nieuwe iMac 24" 3,06 GHz. Nu kan ik sinds vandaag alleen niet meer connecten met mijn (802.11g) Airport Express beneden. Met mijn oude iBookje (waar ik nu op zit en wel verbinding heb) nooit problemen mee gehad.

M'n iMac zei steeds dat er een time-out was opgetreden bij verbinden met het netwerk. Na een paar keer rebooten (iMac + Airport) zegt ie nu wel geconnect te zijn, maar ik heb toch geen internetverbinding!

Zwaar irritant en ik ga dus zsm gewoon een kabel naar boven leggen.

Maar voor nu: heeft er iemand tips hoe ik kan uitzoeken waar het probleem ligt?

//EDIT ik draai 10.5.3

strava

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Alle instellingen staan exact hetzelfde op de iBook en iMac? Heb je geen beveiliging op de AE zitten die roet in het eten strooit?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

als je kijkt bij systeemvoorkeuren -> netwerk. staat er dan wel een IP adress ? zoja: ook een router & DNS ? Zo niet: dubbelklik op je airport in de navigatie-kolom -> TCP/IP (tabblad) -> vernieuw DHCP-lease. Kijk of het nu wel werkt.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Tja ik heb ook een enorm slechte verbinding sinds 10.5.3 maar er zijn nog VEEEL meer mensen met het probleem:

http://discussions.apple....hreadID=1540120&tstart=60

Op 10.5.2 had ik nog geen problemen. Mijn MacBook Air heeft nergens last van, maar de iMac wel.

Constant verlies ik verbinding, heb er zelf ook een topic over gestart maar niemand had een oplossing.