[F@H] VMWare ubuntu image netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik ben tegen een probleem aangelopen met de ubuntuimage voor VMWare, zoals die door chelloo.com verstrekt is. Ik heb namelijk 2 sessies draaien (quadcore), waarbij ik dus ook 2 losse mapjes heb met ieder z'n eigen image. Als ik sessie 1 start, gaat dat prima, maar zodra ik sessie 2 start, krijg die laatste geen IP adres toegewezen, waardoor het versturen en ontvangen van WU's ook geen mogelijkheid is.

Iemand een idee welke setting ik moet wijzigen om het wel aan de praat te krijgen?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

ik denk dat het probleem is dat ze beide hetzelfde mac-adres hebben, maar dat weet ik niet zeker meer. had zelf dat probleem ook eens gehad, maar das al even geleden :P

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ze hebben inderdaad hetzelfde MAC adres ja. Dat verklaard ook wel waarom maar 1 van de 2 (de eerste die gestart wordt) een IP adres krijgt. Vraag is dan: hoe wijzig ik het MAC adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bubbles schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:30:
Ze hebben inderdaad hetzelfde MAC adres ja. Dat verklaard ook wel waarom maar 1 van de 2 (de eerste die gestart wordt) een IP adres krijgt. Vraag is dan: hoe wijzig ik het MAC adres?
volgens mij niet, macadres is dacht ik hard ingegeven in je netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:06
Maar je kunt een MAC adres toch wel spoofen? Dat gebeurd in die modems ook altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:39:
[...]

volgens mij niet, macadres is dacht ik hard ingegeven in je netwerkkaart.
meestal kun je hem gewoon aanpassen in windows hoor, maar in een VM zit alleen een virtuele nic, die moet zeker prima te wijzigen zijn.

http://www.howtogeek.com/...rd-mac-address-on-ubuntu/
daarmee moet het lukken denk ik :D

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 06:43

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Verwijder de virtuele NIC, en voeg een nieuwe toe, deze zal een nieuw MAC adres moeten hebben.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Let trouwens ook op de performance van zo'n 2 client opstelling. Uiteindelijk komt er steeds vaker een core die wél optimaal gebruik maakt van 4 threads en krijg je juist performance verlies als je 2 clients draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Het MAC-adres staat ook in het vmx-bestand onder de instelling 'ethernet0.generatedAddress', het adres in de vm moet overeenkomen met dit adres.
De MAC-adressen in de verschillende vmx-bestanden moeten sowieso verschillend zijn, daarna het MAC-adres in de vm aanpassen.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
SandStar schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:24:
Let trouwens ook op de performance van zo'n 2 client opstelling. Uiteindelijk komt er steeds vaker een core die wél optimaal gebruik maakt van 4 threads en krijg je juist performance verlies als je 2 clients draait.
Zodra VMWare ondersteuning gaat bieden voor meer dan 2 cores per VM wil ik dat best gaan toepassen.

Edit:
Heb het overigens nu wel aan de praat.
emphasis schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:28:
[...]

meestal kun je hem gewoon aanpassen in windows hoor, maar in een VM zit alleen een virtuele nic, die moet zeker prima te wijzigen zijn.

http://www.howtogeek.com/...rd-mac-address-on-ubuntu/
daarmee moet het lukken denk ik :D
Hier is het inderdaad mee gelukt. Zeer eenvoudige oplossing. Regeltje toevoegen in het bestand. Netwerk opnieuw opstarten. Heb daarna voor de zekerheid de VM afgesloten, en in het vmx bestand hetzelfde adres ingevuld. Daarna weer opnieuw starten en het draait nu als een zonnetje. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Bubbles op 23-06-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Update: Toch niet helemaal dus.
Het MAC-adres in het .vmx bestand wordt de hele tijd automatisch terug gezet naar het oude adres. Als ik echter in de VM dat regeltje toevoeg voor een hwaddress, dan ziet ie daar wel netjes het nieuwe adres en krijgt ie ook wel een IP-adres.

Tevens heb ik nu enorm veel last van EUE's op de client waar ik niet het MAC-adres heb gewijzigd. Meestal al na iets van 1% werk, terwijl de boel niet is overclocked, en ik verder nergens last heb van instabiliteit. In deze setup heeft het voorheen met de WinSMP client namelijk prima gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
is het dan niet makkelijker om de windows client gewoon te gaan draaien met dat ene programma'tje erbij wat zorgt voor optimaal gebruik van de cores?

Moet je ff de search gebruiken hoe dat programma'tje heet... MadCat en SandStar hebben hier al eens over gesproken. De output van je machine komt dan aardig in de buurt van een linux bak.

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Pskutte schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:16:
is het dan niet makkelijker om de windows client gewoon te gaan draaien met dat ene programma'tje erbij wat zorgt voor optimaal gebruik van de cores?

Moet je ff de search gebruiken hoe dat programma'tje heet... MadCat en SandStar hebben hier al eens over gesproken. De output van je machine komt dan aardig in de buurt van een linux bak.
AffinityChanger: Heb ik geprobeerd, maar die had alleen maar een nadelig effect bij mij.
Bovendien zijn op windows machine's de 1920 punters niet vooruit te branden. Mijn quadcore haalde daarop zo'n 1700-1800 PPD, terwijl ik met 2x vmware rond de 3600 PPD met 1760 punters, die je daar bijna alleen maar op krijgt. WinSMP had vooral die 1920 punters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je:

- Je vmware guest stoppen
- In de .vmx file de regel met je MAC address weghalen
- Je vmware guest weer starten.

Zo zou er een nieuw mac-address gegenereerd moeten worden volgens mij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 06:43

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Bubbles schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:09:
Het MAC-adres in het .vmx bestand wordt de hele tijd automatisch terug gezet naar het oude adres. Als ik echter in de VM dat regeltje toevoeg voor een hwaddress, dan ziet ie daar wel netjes het nieuwe adres en krijgt ie ook wel een IP-adres.
Als je het MAC adres in /etc/network/interfaces geconfigureerd, zal het MAC adres van je NIC gespooft worden door de ifupdown tools (deze functionaliteit is ingebakken omdat het spoofen van je MAC adres nodig is voor bepaalde kabel ISPs die op MAC adres de DHCP configureren). Dit is iets anders dan een andere Virtuele NIC toevoegen met een ander MAC adres, dan krijgt je een interface met een ander MAC adres op, ipv van deze continue te overschijven bij het up brengen van je interface (wat de ifupdown tools doen dmv de /etc/network/interfaces configuratie).

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Welke Ubuntu versie gebruik je?

Je kunt het MAC-adres in de volgende bestanden wijzigen:

Versie 6.x => /etc/iftab
Versie 7.x => /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Die ubuntu image van chelloo.com is versie 6, zo uit mijn hoofd.
Jammer alleen dat er geen iftab bestaat in mijn /etc/

[ Voor 30% gewijzigd door Bubbles op 23-06-2008 19:11 ]

Pagina: 1