Ik heb 2 weken een nieuwe pc samengesteld (media center pc):
Kast: Antec Fusion V2
Mobo: Intel DQ35JO
CPU: Intel Q6600 quad 2.4 Ghz
Graka: Nvidia Geforce 8600
HDD: WD 500 GB + WD 320 GB
DDR II: 4GB A-data
TV-tuner: PVR-150 MCE
Deze pc werkt, echter doet deze enkele rare dingen bij het opstarten waardoor dit moeizaam verloopt.
1- Eerst komt de graka op het scherm.
2- Daarna staat er links boven een streepje gedurende 10 sec
3- Daarna komt het logo van intel en rechtsonderaan verschijnen er enkele cijfer en letter die steeds veranderen: 5A EA BA (gedurende 10 sec)
4- Dan wordt alles terug zwart en verschijnen er onderaanrechts van die cijfers en tekens: 94 EB 0 -
5- Dan komt er tekst dat xp wordt opgestart en loopt er een balkje vol.
6- Dan pas verschijnt het windows Xp logo met de blauwe balk en na 20 sec is hij opgestart
Waar zou dit kunnen aan liggen of is dit normaal? (ben ik mss te ongeduldig
Ik zou denken dat de bios moet geupdate worden maar wil hier niet aan beginnen voor ik zeker ben.
Al bedankt op voorhand.
Tim
Kast: Antec Fusion V2
Mobo: Intel DQ35JO
CPU: Intel Q6600 quad 2.4 Ghz
Graka: Nvidia Geforce 8600
HDD: WD 500 GB + WD 320 GB
DDR II: 4GB A-data
TV-tuner: PVR-150 MCE
Deze pc werkt, echter doet deze enkele rare dingen bij het opstarten waardoor dit moeizaam verloopt.
1- Eerst komt de graka op het scherm.
2- Daarna staat er links boven een streepje gedurende 10 sec
3- Daarna komt het logo van intel en rechtsonderaan verschijnen er enkele cijfer en letter die steeds veranderen: 5A EA BA (gedurende 10 sec)
4- Dan wordt alles terug zwart en verschijnen er onderaanrechts van die cijfers en tekens: 94 EB 0 -
5- Dan komt er tekst dat xp wordt opgestart en loopt er een balkje vol.
6- Dan pas verschijnt het windows Xp logo met de blauwe balk en na 20 sec is hij opgestart
Waar zou dit kunnen aan liggen of is dit normaal? (ben ik mss te ongeduldig
Ik zou denken dat de bios moet geupdate worden maar wil hier niet aan beginnen voor ik zeker ben.
Al bedankt op voorhand.
Tim