Toon posts:

Computer slaat vast bij het starten van games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem met het starten van games.
zodra ik een games start en de filmpjes voorbij zijn gaat de game (en dit maakt niet uit met wat voor game) het menu laden en slaat de hele computer vast. en moet het resetten.
met de rest heb ik geen enkel probleem... alles draait goed.

ik heb hier eerder geen problemen mee gehad.
maar toen is mijn moederbord kapot gegaan, en heb een ander moederbord aangeschaft en extra geheugen.
daarna heb ik mijn computer opnieuw moeten instaleren, en ik heb verschillende OS geinstaleerd.

ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
ik heb eerst Vista geinstaleerd, XP prof en daarna weer Vista.
overal heb ik hetzelfde probleem.
ik heb geprobeerd om het met en zonder SLI te draaien
daarna heb ik het geheugen verwisseld en uitgehaald en dat soort dingen.

Dit zijn de specificaties van mijn computer:
Asus moederbord P5N-T Deluxe
Intel Core2 Quad CPU Q6600 2.40GHZ
2x 1024mb DDR2 (+ 2x 2048mb DDR2 (die ik er op het moment uit heb)
2x NVIDIA GeForce 7600 GS SLI
Vista Ultimate 32-bit

op het moment ben ik de weg kwijt en heb geen enkel idee meer waar het aan kan liggen...

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02

Nobby

Nuts!

Wat voor voeding heb je? Lijkt erop wanneer je videokaart om meer stroom vraagt alles er uit knalt. Vooral door de SLI heb je een paar behoorlijke verbruikers in je PC zitten.

Probeer het anders eens met maar 1 videokaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Nobby op 22-06-2008 03:20 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 400 watt voeding erin zitten...
moet ik er anders gewoon 1 uit slopen?!
bedankt voor de hele snelle reactie :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 03:26 ]

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 03:26:
ik heb een 400 watt voeding erin zitten...
moet ik er anders gewoon 1 uit slopen?!
bedankt voor de hele snelle reactie :D
Probeer gewoon met 1 kaart minder. Ook een 400watt voeding zegt niets, wat voor merk/model?

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
voeding is van "ENlight" GPS-400abc
ik ga het nu ff proberen

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 03:29:
voeding is van "ENlight" GPS-400abc
ik ga het nu ff proberen
Ik ken dat merk niet en google geeft ook niet veel, lijkt me dat het een oem voeding is. Geen idee of het betrouwbaar is. Mocht het nog niet werken dan kun je altijd een merk voeding met wat meer kracht proberen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie verder Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor een gestructureerde aanpak van het probleem, vergelijkbaar met wat Nobby suggereert.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nobby

Nobby

Nuts!

gambieter schreef op zondag 22 juni 2008 @ 03:38:
Zie verder Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor een gestructureerde aanpak van het probleem, vergelijkbaar met wat Nobby suggereert.
Mja, probleem bij hem is dus dat het wel werkt, alleen wanneer er meer wordt gevraagd van de videokaarten is er pas een probeem. Best logisch dat hij daar nog niet naar gekeken heeft. Maar zeker een goed idee. Nu wachten op een reactie van de TS.

[ Voor 6% gewijzigd door Nobby op 22-06-2008 03:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het geprobeerd... hij slaat gewoon weer vast... ik heb de videokaart eruit gehaald maar het werkt dus niet.
ik zal even dat stukie lezen wat Gambieter poste

• Nobby

Nobby

Nuts!

Jammer, succes met je bak. Laat weten hoe het gaat.

/Edit

Vermeld anders je voltages van je voeding, idle en onder load.

[ Voor 42% gewijzigd door Nobby op 22-06-2008 03:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar dit kan toch niet aan mn voeding liggen?!

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 15:06
Ik had vrijwel dezelfde problemen na het wisselen van mijn mobo. Het bleek dat mijn videokaart ook naar de maan was.
Beetje vreemd dat op het moment dat mijn machine het eindelijk doet ik je thread lees. Hoop dat je meer geluk hebt en het een driverprobleem is :+

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 03:55:
maar dit kan toch niet aan mn voeding liggen?!
Zou zo maar kunnen, je moet niet op mij verdenkingen afgaan. Ik bekijk ook alleen maar de opties.

Volgende optie is dat 1 van je videokaarten brak is, probeer te draaien alleen op de andere videokaart.
Verwacht geen kant en klaar antwoord hier, wij zoeken mee. Meer kunnen we ook niet doen.
Belg schreef op zondag 22 juni 2008 @ 04:42:
Ik had vrijwel dezelfde problemen na het wisselen van mijn mobo. Het bleek dat mijn videokaart ook naar de maan was.
Beetje vreemd dat op het moment dat mijn machine het eindelijk doet ik je thread lees. Hoop dat je meer geluk hebt en het een driverprobleem is :+
Ook nvidia kaarten of ati? En welke drivers?

[ Voor 31% gewijzigd door Nobby op 22-06-2008 04:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ach ja... als mn videokaart kapoet is dan kan ik hem zo voor RMA sturen...
maar ik weet niet of het aan mn drivers ligt... ik heb alles gedaan zoals ik vista eerst had draaien... toen werkte alles wel. dus goeie drivers heb ik (denk ik) wel.

ik zal zondag middag eens even van videokaart wisselen.
bedankt voor de hulp iig op dit tijdstip :P:D

weltrusten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 04:53 ]

• Nobby

Nobby

Nuts!

probeer andere drivers, probeer eerst een met de kaart die je er net uit hebt gelaten. Zou zo maar kunnen dat je getest hebt met de brakke kaart.

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 15:06
Ik heb Russische buren :'(. Slapen zit er niet meer in vandaag,
Nobby schreef op zondag 22 juni 2008 @ 04:48:
Ook nvidia kaarten of ati? En welke drivers?
Ik had in het begin met Vista nogal wat vastlopers met een 7800GTX. Mijn bak hing toen ook als ik een game wilde starten. In tegenstelling tot Sentinel3dsm werkte bij mij wel alles onder XP.

Verwijderd

Topicstarter
misschien moet ik uiteindelijk toch maar weer op XP overgaan... kan het altijd proberen...

Verwijderd

Topicstarter
nou.. ik weet dat het niet aan mn hardware ligt... want ik heb echt alles geprobeerd... dus het moet aan het software liggen.

Verwijderd

Topicstarter
ah gevonden... het lag aan de videokaarten...
die wat ik heb zijn PCI-E x8, en mijn moederbord kan alleen maar PCI-E x16 aan. (geloof dat ze dat zeiden)
dus ik heb gisteren even met een ander videokaartje getest en die deed het wel... alles werkt!
dus ook meteen een ander videokaartje besteld.

bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 08:44 ]

Verwijderd

dat zou toch geen probleem zijn een pci e 8x in een 16x slot drukken?
Net zoals je bij agp ook had je kon wel een mindere kaart in een beter slot drukken maar niet andersom, als ik het goed had. (correct me if i am wrong)

Verwijderd

Topicstarter
geen idee... maar hij doet het nu met een 8800GT 1gb kaartje...
Pagina: 1