LG L246-WH BN

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Hoi, ik ben sinds een drietal weken in het bezit van een LG L246-WH BN TFT panel. Wat mij in negatieve zin opvalt is de ontzettend slechte kleurweergave van dit panel. OK, het is een TN panel en dit wist ik vantevoren, maar mijn vorig panel, een Samsung 226BW, is ook een TN met veel betere kleurweergave.

Je ziet met name in het kleurverloop (grading) hoe slecht dit panel presteert. Soms lijkt het alsof ik naar een oude analoge pre-VGA monitor kijk uit 1991. En dit is niet alleen in Windows Vista, ook de aangesloten PS3 geeft een lelijk kleurverloop. Instellingen van de monitor zijn gechecked, geen vreemde dingen. Driver is goed geinstalleerd....

Wie heeft deze monitor ook en kan bovenstaande beamen? En wie weet een goed alternatief 24" panel mét 1:1 pixel mapping?

Gr

[ Voor 5% gewijzigd door Thijster op 21-06-2008 19:42 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 21:34

MeltedForest

Lenny-t

En wie weet een goed alternatief 24" panel mét 1:1 pixel mapping?
HP w2408h heeft superkleuren en alles wat je wilt. Gebruik 'm zelf met m'n Xbox360

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
misschien nogal pijnlijk, maar na wat zoekwerk de afgelopen maanden met als voornaamste criteria een 24"scherm, geen TN paneel, 1:1 pixel mapping, usb hub, stevige bouw van de monitor, goeie kijkoeken, kwam ik bij een LG uit (op het hardforum.com sectie monitoren verwijzen ze er ook vaak naar, maar blijkbaar daar moeilijk te verkrijgen

om je niet langer in spanning te houden... hier is ie!

http://prad.de/guide/screen3510.html

Verwijderd

Witte8 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:59:
misschien nogal pijnlijk, maar na wat zoekwerk de afgelopen maanden met als voornaamste criteria een 24"scherm, geen TN paneel, 1:1 pixel mapping, usb hub, stevige bouw van de monitor, goeie kijkoeken, kwam ik bij een LG uit (op het hardforum.com sectie monitoren verwijzen ze er ook vaak naar, maar blijkbaar daar moeilijk te verkrijgen

om je niet langer in spanning te houden... hier is ie!

http://prad.de/guide/screen3510.html
Dat is ook het scherm wat ik had gevonden. Geen TN maar P-MVA dus grote kijkhoek en betere kleuren, 1:1 pixelmapping en niet zo duur als een samsung 245T. In duitsland is ie overigens goedkoper en beter leverbaar dan hier.
linkje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Van een Tweaker verwachten we dat hij dit soort zaken zelf kan uitzoeken (waarbij het handig is als je dat *voor* aankoop doet...)

Witte8 en D1N0 hebben dat gedaan en niet geheel toevallig zelfde conclusie getrokken. Als jij dat ook had gedaan had je het hoogstwaarschijnlijk ook gevonden.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.