Toon posts:

A7V problems...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is het een na het ander, eerst onstabiele voltages en nu komt dat ding niet meer verder dan de initialisatie van de ATA-100 controller. Bios versie is 1004, en heeft tot eergisteren redelijk gedraaid, om de een of andere reden heb ik net het idee dat ie statisch geladen is, maar vraag me niet hoe ik erbij kom.

Ik ben blij dat ik mijn oude P5A met K6-2 500 wl fatsoenlijk loopt.

Wellicht enige tips?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Misschien bios update?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou het wel willen proberen maar hij boot niet eens van floppy ook niet wanneer ik de ata-100 controller uitzet. En hij heeft het al die tijd gewoon gedaan. Zo langzaam aan begin ik de indruk te krijgen dat de A7V een groot fiasco (wel duur) is. Hoewel er natuurlijk ook wel veel van verkocht zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kreng komt nu niet eens verder meer dan het detecteren van mijn CD-ROM speler. |:(

Wie o wie heeft er een oplossing ???? :'(

Verwijderd

nou ik was 1 van de eersten die de a7v had in nederland en sindsdien heb ik veel problemen ondervonden , vanaf bios 1002 t/m 1004b , vanaf 1004c werd het stukken beter ok , af en toe een blauw scherm maar waar komt dat nou NIET meer voor ? maar sinds ik bios 1006 draai is het hemels te noemen , bordje is perfect !! gewoon bios updaten dus en in jouw geval kan het zijn dat het bord toevallig naar zijn gootje is , al is dat voor asus moederborden geen standaard natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Zeg Darkmen had jij ook problemen met je voltage's ?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hbe in het begin problemen gehad, maar dit lag aan mij Sounblaster Live 1024, deze wou het namelijk niet doen, maar nadat ik het in PCI slot 3 had gedouwd geen problemen meer :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

wat bedoel je onder problemen met mijn voltages ? het enige probleem wat ik me kan herinneren is dat toen ik het hardwarematige verstellen van core voltage zat werd , dat ik alles op softbios zette behalve de dipswitches voor de cpu !! met als gevolg dat de cpu werd gezien als een 950 duron ipv een 600 ( hehe ) maar dat ik wel de rest softwarematig kon instellen , maar na een reboot stond core voltage dan ipv 1.7 weer op 1.92 ?????? dus toch maar hadwarematig instellen , dat is het enige lullige aan de a7v voor de rest is het een geweldig bord en oh ja het voltage wijkt 0.05 volt af maar dat hebben al die borden !! dus wat je instelt is niet wat je krijgt !! je krijgt 0.05 volt meer

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb hele wisselende voltages met name de -12 schiet wel eens naar -10 of -14. Ik ben nu wel zeker dat mijn mobo gewoon kapot is.

Verwijderd

dat kan dus ook je voeding zijn !! als je geen 300 watter gebruikt en je hebt een geforce oid erin hangen dan zou dat heel goed kunnen wat jij daar beschrijft !!

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik had eerst een Viper 770 en sinds ca. 4 weken een Asus 7100. De voeding is echter wel gewoon 300w.

Overigens kreeg ik er gisteren dus helemaal geen gang in, vandaag start hij meteen op. BTW wel SB live naar slot 3 verplaatst.

Zal nu ook de bios update er maar opgooien van 1004 naar 1005C
Pagina: 1