Toon posts:

Probleem met asus 8800 GTX kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds dit weekend ben ik mijn nieuwe systeem aan het bouwen met waterkoeling. Ik heb een asus striker extreme II moederbord met NVidia 790 sli ultra chipset.

Wanneer ik de pc aan doe met de 2 8800 gtx kaarten (sli) begint het ding echt te schreeuwen. Er komt en afgrijselijk geluid vanaf, alsf er nagels over een schoolbord heen glijden.

Wanneer de videokaarten niet gemonteerd zijn op het moederbord, dan is het geluidsloos. Het kruisende geluid komt sowiso niet van de fans van de videokaarten.

Tevens geeft de LCD poster aan: CPU UNIT.

Kan iemand mij aub helpen, ik wordt hier gek van.....

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien is het een idee om eens in de handleiding van je moederbord op te zoeken wat "CPU UNIT" betekent.

Heb je beide kaarten ook los geprobeerd? Het kan dat bij een van beiden bijv. de fan aanloopt , kijk hier eens naar.

Zie ook Videoplanken & Beeldkanonnen FAQ Het is de bedoeling dat je eigen inzet toont en zelf probeert het probleem op te lossen. Als je er dan echt niet uit komt kun je hier een vraag posten.

[ Voor 37% gewijzigd door MuisM4t op 21-06-2008 19:03 ]

Verwijderd

CPU Init staat er geloof ik altijd wanneer het de pc aangaat, heb zelf ook een striker extreme.
Je zou het wel degelijk even moeten nachecken natuurlijk.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Misschien een slim idee om eens te kijken waar dat geluid vandaan komt, is het eerste wat ik doe tenminste :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:00

Appie

F1RST Racing

Klinkt als iets wat gebeurd als je de videokaart niet aansluit op de voeding.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Appie schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:31:
Klinkt als iets wat gebeurd als je de videokaart niet aansluit op de voeding.
Of de voeding zit wel aangesloten maar levert niet genoeg sap. Ik heb zelf een 8800GTX en die dingen schreeuwen (kreisende piep keihard) het dan echt uit via de speaker op de achterkant in de hoek van de kaart. Even goed kijken naar je voeding en je aansluitingen, want die helse herrie is niet kewl.

De meeste mensen deugen!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als de voeding niet zit aangesloten krijg je meestal een hoge constante piep van de videokaarten.

Het krijsen/nagels over schoolbord geluid klinkt eigenlijk alsof er flink wat vermogen weglekt bij een condensator ofzow. Ik hoor het zeer regelmatig bij voedingen die op leeftijd zijn of te zwaar belast worden. Het geeft idd echt een krijsend geluid.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1