Toon posts:

PC vindt onboard ess geluidskaart steeds opnieuw?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vandaag al een keer eerder geprobeerd, maar toen kreeg ik geen reactie. Nog maar een keer proberen dus.
PII 350 met chaintech mobo en win98, onboard ess maestro 2 geluidskaart. Keurig netjes de drivers geinstalleerd en hij werkte vervolgens prima. Maar als de pc opnieuw opgestart wordt, vindt deze weer de nieuwe hardware. juist ja, de geluidskaart! Drivers opnieuw installeren, geluidskaart doet het weer (en staat ook keurig in het apparaatbeheer. Maar dit verhaal blijft zichj herhalen. Wat kan hier de oplossing voor zijn?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Het is niet de gewoonte om een nieuwe topic te openen als op je oude niet gereageerd wordt. Daar krig je forumvervuiling van. Post dan liever iets van dat het echt een groot probleem is en dat je hulp nodig hebt oid.
Heb ja al de laatste drivers geprobeerd? Of op een nieuwsgroep gekeken van de fabrikant?

Jag

Verwijderd

Klinkt als een bekend probleem, heb ik ook gehad. De eerst volgende keer moet je hem niet naar nieuwe hardware laten zoeken. Je krijgt dan wel in je apparaatbeheer een onbekend apparaat te staan maar daar moet je maar mee kunnen leven als alles verder werkt. Ik heb al van alles geprobeerd, opnieuw instaleren, nieuwe drivers enz. Ik heb er zelfs een professionele computer reparateur naar laten kijken, maar daarna werkte m'n halve computer niet meer.

Hij is nu opnieuw geinstaleerd maar het probleem kwam terug toen ik m'n standaard interne modem verwijderde. Dan gaat Maestro2 ook moeilijk doen. Ik heb besloten om alles maar even met rust te laten en m'n modem pas te verwijderen als ik een nieuwe geluidskaart instaleer. Dan schakel ik de Maestro2 kaart in de bios wel uit.

Sorry dat ik geen beter andwoord heb. Als jij het wel weet ben ik er ook benieuwd naar.