Aangezien dit geen standaard vragen zijn lijkt me dit de juiste plek om ze te stellen. Op google kan ik amper iets vinden dus ik denk dat Tweakers echt wel the place to be is.
Het betreft antwoorden (of aanvulling op antwoorden) van de volgende 4 vragen:
1. Hoe kun je bij OSPF de route tabellen verkorten?
2. Wat zijn de problemen bij het gebruik van broadcast berichten voor RIP?
3. Kun je de routing verzorgen met RIP of OSPF in de AS en statische routing tussen de AS?
4. Hoe kun je de convergentietijd bij RIP compenseren?
Vraag 1:
Ik weet dat OSPF alleen verschillen in toestand publiceert zijn naar buren, maar hoe kan ik de route tabellen zelf verkorten?
Vraag 2:
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met "split horizon", hoewel ik daar niet zeker van ben.
Vraag 3:
Geen idee?
Vraag 4:
Ik dacht aan poison reverse. Dwz: bij timeout op route, wordt de route gepubliceerd met hop 16 zodat deze onbereikbaar is.
Wie kan me hierbij aanvullen? Vreemd dat er op google echt niets over te vinden is!
Het betreft antwoorden (of aanvulling op antwoorden) van de volgende 4 vragen:
1. Hoe kun je bij OSPF de route tabellen verkorten?
2. Wat zijn de problemen bij het gebruik van broadcast berichten voor RIP?
3. Kun je de routing verzorgen met RIP of OSPF in de AS en statische routing tussen de AS?
4. Hoe kun je de convergentietijd bij RIP compenseren?
Vraag 1:
Ik weet dat OSPF alleen verschillen in toestand publiceert zijn naar buren, maar hoe kan ik de route tabellen zelf verkorten?
Vraag 2:
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met "split horizon", hoewel ik daar niet zeker van ben.
Vraag 3:
Geen idee?
Vraag 4:
Ik dacht aan poison reverse. Dwz: bij timeout op route, wordt de route gepubliceerd met hop 16 zodat deze onbereikbaar is.
Wie kan me hierbij aanvullen? Vreemd dat er op google echt niets over te vinden is!