Toon posts:

Netwerkprotocol vragen!

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien dit geen standaard vragen zijn lijkt me dit de juiste plek om ze te stellen. Op google kan ik amper iets vinden dus ik denk dat Tweakers echt wel the place to be is.

Het betreft antwoorden (of aanvulling op antwoorden) van de volgende 4 vragen:

1. Hoe kun je bij OSPF de route tabellen verkorten?
2. Wat zijn de problemen bij het gebruik van broadcast berichten voor RIP?
3. Kun je de routing verzorgen met RIP of OSPF in de AS en statische routing tussen de AS?
4. Hoe kun je de convergentietijd bij RIP compenseren?

Vraag 1:
Ik weet dat OSPF alleen verschillen in toestand publiceert zijn naar buren, maar hoe kan ik de route tabellen zelf verkorten?

Vraag 2:
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met "split horizon", hoewel ik daar niet zeker van ben.

Vraag 3:
Geen idee?

Vraag 4:
Ik dacht aan poison reverse. Dwz: bij timeout op route, wordt de route gepubliceerd met hop 16 zodat deze onbereikbaar is.

Wie kan me hierbij aanvullen? Vreemd dat er op google echt niets over te vinden is!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Geen tikfouten gemaakt op google ? :+

Via google.com of cisco.com vind je heeeeeeel erg veel hierover ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:42:
Aangezien dit geen standaard vragen zijn lijkt me dit de juiste plek om ze te stellen. Op google kan ik amper iets vinden dus ik denk dat Tweakers echt wel the place to be is.

2. Wat zijn de problemen bij het gebruik van broadcast berichten voor RIP?
3. Kun je de routing verzorgen met RIP of OSPF in de AS en statische routing tussen de AS?
4. Hoe kun je de convergentietijd bij RIP compenseren?

Vraag 1:
Ik weet dat OSPF alleen verschillen in toestand publiceert zijn naar buren, maar hoe kan ik de route tabellen zelf verkorten?

Vraag 2:
Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met "split horizon", hoewel ik daar niet zeker van ben.

Vraag 3:
Geen idee?

Vraag 4:
Ik dacht aan poison reverse. Dwz: bij timeout op route, wordt de route gepubliceerd met hop 16 zodat deze onbereikbaar is.

Wie kan me hierbij aanvullen? Vreemd dat er op google echt niets over te vinden is!
Ondanks dat ik twijfel of dit wel de juiste plaats is om zulke vragen te stellen. (lijkt nogal sterk op huiswerk) Zal ik je toch een duwpje in de juiste richting geven...

vraag 2)
http://www.tcpipguide.com/free/t_RIPProtocolLimitationsandProblems.htm

vraag 3)
http://www.cisco.com/en/US/docs/internetworking/technology/handbook/OSPF.html#wp1020625

vraag 4)
http://www.tcpipguide.com/free/t_RIPProtocolLimitationsandProblems.htm

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Niet zozeer specifiek voor OSPF, maar de voornaamste manier om route tabellen kort te houden is CIDR.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarschijnlijk gaat 't bij die vraag om aggregatie en supernetting.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult toch iets meer moeite moeten doen, en aangeven waarom je deze vragen stelt; dan is gelijk duidelijk of het hier om huiswerk gaat of iets anders. Geef aan waarom je deze specifieke vragen probeert op te lossen, geef een situatieschets, etc. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

:w

Het is hier geen helpdesk..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.