Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
We hebben dus voor een tijdje een 11n router in gebruiksleen, een NETGEAR WNR854T om exact te zijn, en in mijn PC zit ook een 11n kaartje, ook van NETGEAR.

Bekabeld ( ISP = Alice ) gaat alles perfect, we halen zo'n 6mbit, 8mbit piek ongeveer, en draadloos gaat met mijn PC boven of m'n moeder laptop beneden nog geen twee meter van de router vandaan heel erg sloom. We halen 2,5Mbit max ( downloadsnelheden 200kb/s met HEEL VEEL GELUK ), maar het kiepert regelmatig onder de 1Mbit en dan haal je downloadsnelheden van 20kb/s ofzo. Dit vind ik heel raar en strontirritant. Ook als ik naar mijn Internet IP ping heb ik problemen. 2/4 timeouts. Alhoewel dit is wisselvallig merk ik nu net. Net werkte het wel opeens goed. En dan soms opeens een of twee timeouts. De router config pagina laad soms ook heel sloom. Ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is. Ook heb ik maar 54Mbit/s lokaal terwijl dit toch echt hoger zou moeten liggen aangezien zowel de router als de netwerkkaart 802.11n zijn. Weet iemand waar dit aan ligt. Er stond niet echt iets in de gepinde threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Als je even zoekt op internet zie je dat een hoop mensen problemen hebben met dit apparaat.
Wellicht handig om dit volgende keer voor een aankoop ook te doen.

Wat je probleem betreft, het lijkt dus gerelateerd aan de router.
Dat die niet sneller dan 54Mbit wil kan je wellicht verholpen door de optie aan te zetten in de router om allen op N speed te draaien ( indien mogelijk ) , kanalen veranderen etc.

Wellicht dat er flinke storing is\plaatsvind van het wifi signaal, test dit eens.

Ik persoonlijk zou naar alle ervaringen op internet hem omruilen voor een ander merk zsm nu het nog kan.

ps: als het bekabeld goed werkt, en draadloos niet, dan lijkt het me duidelijk waar je het moet zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Yippie op 21-06-2008 17:42 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Hij staat ingesteld op N speed. Zou inderdaad zijn dat de router storing ontvangt, maar ik kan hem niet echt heel ver weg zetten. Ik kan ook niks omruilen, we hebben hem geleend van een vriend tot onze eigen binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Router resets doen wonderen, ik haal nu ruim 6 Mbit/s hierboven, dat is ongeveer het max wat we volgens Alice kunnen halen dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Je vraagt om hulp, dan zou het fijn als je iets meer aandacht besteedt als iemand de moeite neemt om je te willen helpen, in dit geval ik dus.

In mijn vorige post vermeld ik dat er meer mensen zijn dit soortgelijke problemen hebben.
Als je zelf had gezocht ( google is op slow internet [type router] ) had je gelezen dat er talloze mensen zijn met hetzelfde probleem, en dat idd een reset (tijdelijk) goed schijnt te werken.

Het is niet de bedoeling dat je kant en klare oplossingen aangeboden gaat krijgen als dat je verwachting is.

Wel top dat je je bevindingen hier vermeld zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben wat immers de bedoeling is van een forum.

Kan je wel nog even vermelden of :

1. je nu wel op N snelheid zit ?
2. je nu op een ander kanaal dan voor de reset zit ?
3. je hebt gecontroleerd of er storing zou kunnen zijn, of enige andere mogelijk oorzaak ?

Hoop dat je dit als positieve kritiek opneemt, het is geenszins op jou als persoon gericht.

[ Voor 12% gewijzigd door Yippie op 21-06-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Net nu na het eten is het weer ingekakt.

Ik zit nu niet op N snelheid. Zit op het automatische kanaal. Ja, gecontroleerd op storing. Verplaatst en geen verschil. Signaalstrerkte is Zeer Goed. Jammer maar helaas. Ik zal nogmaals van kanaal wisselen om te kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dan moet je dus even eerst even kijken of er andere wifi signalen ( wellicht buren etc) zijn en op welk kanaal ze zitten. Daar kan je Netstumbler voor gebruiken bijv.

Zet hem dan vast op een vrij kanaal en probeer het nog eens.

Controleer verder of er een nieuwere firmware versie is voor je router, en nieuwere driver voor de kaart.

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 21-06-2008 18:33 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmm.. anders stel je hem in op een ander kanaal. (als er veel mensen hetzelfde kanaal in de buurt gebruiken kan dit leiden tot enige vorm van storing) Daarnaast zou ik eens proberen de router een ander plekje te geven om te kijken of dat werkt. (Dit om ook uit te sluiten dat er iets of ook maar iets storing geeft)
Pagina: 1