2 monitoren knopen aan laptop en evt pc

Pagina: 1
Acties:

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Aangezien ik nieuw ben hierbij een allereerst welkom, ook mijn vraag of ik in het juiste topic heb gepost.

Wat is mijn probleem/vraag:

Momenteel tuur ik tegen een Lenevo T60 scherm, opzich allemaal leuk maar past niet meer bij mijn wens. Wat ik graag wil is deze laptop in een hoekje verstoppen, waar evt later ook nog een desktop pc wordt verstopt (ouderwetse kast).
Vervolgens wil ik op mijn bureau twee monitoren plaatsen, waarop ik OF mijn laptop zie OF mijn toekomstige pc OF een combinatie van beiden. Verder wil ik mijn Logitech LX710 laser desktop zet gebruiken om beide aan te sturen. Mijn internet wil ik via een router splitsen, en een netwerk tussen laptop en aankomende kast.
Aangezien ik bar weinig verstand heb van de marktsituatie dus ook geen idee wat er gehaald moet worden, laat staan of het reeel is.
Wat ik al heb uitgevonden is dat http://www.matrox.com/gra...m/products/dh2go/home.php nodig is om 2 schermen op mijn T60 te krijgen.
Verder lijkt mij http://www.sitecom.com/pr...oductid=580&subgroupid=39 een geschikte router.

Wat moet ik nog meer aanschaffen om dit werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor de tips :)

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 13:37
Die router is prima voor wat jij wil doen hoor, alleen houd er wel rekening mee dat die matrox of op je laptop of op je desktop hoort. Dus niet voor beide tegelijk.
Verder schat ik dat jou laser desktop usb is? Dus dan zou je er een KVM tussen moeten plaatsen zodat je gewoon kunt wisselen tussen je laptop en desktop.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 01:05
jimmy87 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:19:
Die router is prima voor wat jij wil doen hoor, alleen houd er wel rekening mee dat die matrox of op je laptop of op je desktop hoort. Dus niet voor beide tegelijk.
Verder schat ik dat jou laser desktop usb is? Dus dan zou je er een KVM tussen moeten plaatsen zodat je gewoon kunt wisselen tussen je laptop en desktop.
een vraag in bijna dezelfde orde.
Bestaat er ook een remote desktop client die multiscreen kan gebruiken op de remote server?

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Neem een kvm met ondersteuning voor 2 beeldschermen voor de of/of wens. Daarnaast kun je een kvm met ondersteuning voor 1 beeldscherm nemen, waarvan 1 beeldscherm op de kvm zit en 1 op je 2de output van je desktop videokaart. (Mits je een videokaart hebt met dual vga/dvi poorten) Dit laatste zou betekenen dat je, je desktop met dual screen kunt gebruiken waarvan je er 1 gebruikt om te wisselen naar je laptop. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door richeh op 21-06-2008 18:27 ]

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Hier iig een appje waarmee je via het netwerk meerdere pc's kan besturen met 1 tb/muis set.

http://www.stardock.com/products/multiplicitypro/

Zal je alleen nog je monitor config naar wens moeten instellen, bvb:

1 monitor (dual input) aan de laptop, 1 monitor (dual input) aan je laptop en desktop, switchen via input select...

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Prima ga ik dat eens verder uitwerken.

Even nog een ander punt, ik las net dat sommige routers geen VPN forward hebben. Iemand bekent met bovengenoemde router en VPN forward?
Pagina: 1