Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Geen mixerapparaten

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een maand last van het volgende probleem: Ineens kan ik geen geluid meer horen. Met YouTube of WinAmp hoor ik geen geluid. Als ik op het luidsprekertje in de systemtray klik, krijg ik de melding dat er geen mixerapparaten zijn.

Het lukt mij niet om dit probleem te triggeren, ik weet dus niet wanneer en hoe het optreedt. Ineens blijk ik geen geluid meer te hebben.

Oplossing: Mijn geluidskaart (simpele Creative SB128 PCI) uit apparaat beheer verwijderen en met nieuwe hardware de geluidskaart detecteren en installeren. Dan werkt het weer een tijdje totdat het (meestal binnen een dag) weer mis is.

Verwijderd

Alle drivers uninstallen, en de drivers van een website halen en via die setup laten installeren (dus niet via de windowstutorial)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:05:
Alle drivers uninstallen, en de drivers van een website halen en via die setup laten installeren (dus niet via de windowstutorial)
`
Windowstutorial? Bedoel je Windows update?

Dit kan ik proberen, maar het gekke is dat ik sinds de release van XP al dezelfde geluidskaart heb en nog nooit een probleem heb gehad met de standaard Windows drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 22-06-2008 00:53 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
hij bedoelt gewoon 'niet door windows laten installeren'. Dus gewoon zelf, handmatig doen, met de file die je gedownload hebt.