Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Java] Notinited error in applet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee .java bestanden, een .jar bestand, en een mysql database die ik gebruik om queries uit te voeren. Deze werken zonder problemen in de appletviewer, maar als ik het in de webbrowser wil laten runnen geeft het een notinited fout.

In html heb ik alle mogelijkheden geprobeerd, uiteindelijk heb ik deze code gebruikt.

<applet code="Accounts.class" archive="BTSSON.jar" codebase="...\BTSSON\dist" width="800" height="800"> </applet>

Ik heb beide firefox en ie gebruikt, geeft bij beide deze fout in de Java Console:

Unable to find and load driver
java.security.AccessControlException: access denied(java.lang.RuntimePermission exitVM.1)
at .....

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wilde gok:

Vervang de backslashes door forwardslashes in de codebase: ../BTSSON/dist

Ey!! Macarena \o/

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:15
Zelf niet veel verstand van hoor.. maar horen dat geen 2 puntjes ipv 3 te zijn in de codebase?

Verwijderd

Topicstarter
in plaats van de 3 puntjes heb ik C:\winkelapplicatie2\ staan.

Ik heb ze veranderd in forwardslashes, maar ik krijg nog steeds hetzelfde fout.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk heb je last van de security sandbox. Dat is oa te zien aan het tpe exception. Een applet mag alleen maar verbinding maken met de server waar hij vanaf gehaald wordt. Aangezien je hem rechtstreeks van de HD haalt (zonder tussenkomst van een webserver) is er helemaal geen serv er waarmee verbonden mag worden.

Sowieso zou ik database code niet in een applet gaan implementeren, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:11:
Waarschijnlijk heb je last van de security sandbox. Dat is oa te zien aan het tpe exception. Een applet mag alleen maar verbinding maken met de server waar hij vanaf gehaald wordt. Aangezien je hem rechtstreeks van de HD haalt (zonder tussenkomst van een webserver) is er helemaal geen serv er waarmee verbonden mag worden.

Sowieso zou ik database code niet in een applet gaan implementeren, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Maar normaal zou hij toch ook moeten lukken door een harde schijf als link te geven? Bij een ander java programma die ik had gemaakt, welke alleen uit 1 bestand bestaat, lukte het wel om deze weer te geven in een webbrowser. Toen had ik geen archive code geschreven(omdat het programma uit 1 bestand bestaat) in de html code===>
<applet code="bestand2.class" codebase = "Documents and Settings/Anelka/Mijn documenten" width="1000" height="1000">
</applet>

Wat kan ik doen om de security exception te handelen? Ik heb alle opties in de ie en firefox gewijzigd, toch lukt het niet. Is er misschien nog een ander optie die ik moet wijzigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 19:16 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zoek de verschillen zou ik zeggen :). Een paar hints:

Je eerdere applet gebruikte geen database.
Gezien de melding "Unable to find and load driver" gaat het fout bij het ophalen/inladen van de jdbc driver.

Door je applet te signen kun je meer mogelijkheden krijgen. Je zou ook naar WebStart kunnen kijken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Move naar Programming

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:22:
Zoek de verschillen zou ik zeggen :). Een paar hints:

Je eerdere applet gebruikte geen database.
Gezien de melding "Unable to find and load driver" gaat het fout bij het ophalen/inladen van de jdbc driver.

Door je applet te signen kun je meer mogelijkheden krijgen. Je zou ook naar WebStart kunnen kijken.
Hoe kan ik mijn applet signen? Moet ik dan ook een soort jdbc connectie in de html code uitvoeren?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een beetje zelfredzaamheid zou je neit misstaan. AL gleprobeerd om 'applet signen' in google in te tikken?

Pagina: 1