Nvidia stopt Physx-support in GeForce-drivers

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Met de titel Nvidia stopt Physx-support in GeForce-drivers, lijkt het net alsof nVidia stopt met de ondersteuning van Physx, terwijl het tegenovergestelde waar is. Misschien is het handig om de titel iets te veranderen?

[ Voor 17% gewijzigd door schaduw op 21-06-2008 16:32 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat is er niet duidelijk aan het werkwoord instoppen? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30
Omdat het in deze zin ook kan betekenen dat de support voor Physx uit de Geforce drivers worden gehaald, met 'stoppen' als alternatief voor 'staken', zegmaar.

Er is nog wel meer mis met de titel, volgens mij is het PhysX (staat ook in het grafiekje) en GeForce, maar die eerste is met één hoofdletter geschreven en de tweede met 2 en aangezien Nvidia ook met één hoofdletter is geschreven, moet Geforce dus ook met één hoofdletter. :)

edit:
Ook in deze titel (nieuwsbericht van gisteren) wordt Geforce met één hoofdletter geschreven: nieuws: Eerste benchmarks Geforce 9800GTX+ verschenen

[ Voor 37% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-06-2008 16:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jaap-Jan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:39:
Omdat het in deze zin ook kan betekenen dat de support voor Physx uit de Geforce drivers worden gehaald, met 'stoppen' als alternatief voor 'staken', zegmaar.
Dus "Jantje stopt geld in zijn zakken" kan ook betekenen dat dat geld eruit gehaald wordt :?

Nvidia stopt appelmoes in GeForce-drivers.

Ik zie het hele probleem niet :?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 21-06-2008 16:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Jaap-Jan
Wordt het duidelijker als er dit zou staan: 'Nvidia staakt Physx- support in GeForce drivers'. Stoppen is ook een synoniem voor staken of ermee ophouden, daardoor ontstaat de verwarring.

Titel is ondertussen al aangepast, maar m'n tweede opmerking staat nog, met betrekking tot GeForce/ Geforce. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-06-2008 16:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

'Nvidia stopt met Physx-support in GeForce-drivers', zouden we dan geschreven hebben. En zoals in de reacties wordt aangedragen: het zat er nog niet in, dus valt er ook niks te stoppen. Mensen die dat niet weten (waaronder dus iedereen die 'stopt met' wil lezen), moeten het artikel sowieso bekijken om erachter te komen wat er aan de hand is, dus ik vind dit weer een sterk staaltje van verkeerd willen lezen :P

Maar goed, ik ben ook de lulligste niet*, dus ik heb de werktitel teruggezet :)

edit:
*) Ik heb inmiddels begrepen dat de meningen daarover verschillen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 21-06-2008 16:49 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rataplan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:46:
Nou wil ik niet azijnurineren maar is het dan niet "Nvidia bouwt Physx-support in GeForce-drivers in"? Maar hoe dan ook, dat bekt ook niet en ik vond de vorige titel prima.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 21-06-2008 16:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RobIII schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:48:
[...]

Nou wil ik niet azijnurineren maar is het dan niet "Nvidia bouwt Physx-support in GeForce-drivers in"? Maar hoe dan ook, dat bekt ook niet en ik vond de vorige titel prima.
Niet noodzakelijkerwijs, nee, en ik vind dat ook lelijker :)
Jaap-Jan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:44:
Titel is ondertussen al aangepast, maar m'n tweede opmerking staat nog, met betrekking tot GeForce/ Geforce. :)
Da's hoe wij dat schrijven.

[ Voor 90% gewijzigd door Rataplan op 21-06-2008 16:52 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Rataplan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:46:
'Nvidia stopt met Physx-support in GeForce-drivers', zouden we dan geschreven hebben. En zoals in de reacties wordt aangedragen: het zat er nog niet in, dus valt er ook niks te stoppen. Mensen die dat niet weten (waaronder dus iedereen die 'stopt met' wil lezen), moeten het artikel sowieso bekijken om erachter te komen wat er aan de hand is, dus ik vind dit weer een sterk staaltje van verkeerd willen lezen :P

edit:
*) Ik heb inmiddels begrepen dat de meningen daarover verschillen 8)
Dit is gewoon hoe ik direct de titel interpreteerde, om te zeggen dat ik het graag verkeerd wilde lezen is nogal overdreven (of eigenlijk gewoon onjuist). Er zou inderdaad 'stopt met' moeten staan als de ondersteuning gestopt zou worden, maar titels van nieuwsberichten worden (in het algemeen) door zulke woorden weg te laten; vandaar mijn interpretatie.

Welke features er allemaal in de nVidia drivers zitten, weet ik inderdaad niet uit mijn hoofd, vandaar dat ik het artikel ook gelezen heb. Hoe dan ook, het was maar een suggestie, ik zal in het vervolg mijn virtuele mond maar houden. :X

[ Voor 110% gewijzigd door een moderator op 21-06-2008 17:15 . Reden: edit ipv quote, sorry :) ]

• Jaap-Jan
Rataplan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Niet noodzakelijkerwijs, nee, en ik vind dat ook lelijker :)
[...]
Da's hoe wij dat schrijven.
Dan moet dus de titel van dat andere artikel aangepast worden, want ik kan me niet voorstellen dat die inconsistentie zo bedoeld is. :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

@Jaap-Jan: ik zie nou de hoofdletter F boven dit artikel pas :X Fixed, thanks :)
schaduw schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:04:
Dit is gewoon hoe ik direct de titel interpreteerde, om te zeggen dat ik het graag verkeerd wilde lezen is nogal overdreven (of eigenlijk gewoon onjuist). Er zou inderdaad 'stopt met' moeten staan als de ondersteuning gestopt zou worden, maar titels van nieuwsberichten worden (in het algemeen) door zulke woorden weg te laten; vandaar mijn interpretatie.
Dat weglaten kan niet zomaar: we zijn ons bewust van betekenisverschillen en zullen die altijd proberen te voorkomen. Deze kop wordt echter afgerekend op de betekenis van een kop die helemaal niet boven het artikel staat, en dat vind ik dan niet handig :)
ik zal in het vervolg mijn virtuele mond maar houden. :X
Niet doen :* Als je voortaan maar probeert te reageren op wat we schrijven, en niet op wat we bedoeld zouden kunnen hebben - dan probeer ik dat ook ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Rataplan op 21-06-2008 17:18 ]

Verwijderd

Ik zou nog even van dit topic gebruik willen maken, om het over deze zin te hebben: 'Software die van de Physx-middleware gebruikmaakt, kan met de nieuwe drivers een forse prestatiewinst tegemoet zien.' Hier lijkt het net alsof de software een forse prestatiewinst tegemoet kan zien. Vind ik een beetje krom klinken. Of overdrijf ik nu?
Pagina: 1