• Davel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-01-2023
Beste tweakers

Ik heb een vraag over mijn airflow. Ik weet dat het beste is vanvoor/onder naar vanachter/boven dus ik heb dit zo gedaan. Heb een simpel prentje bijgevoegt van hoe het nu is. De cirkel is de 250mm intake van in het zijpaneel. de zwarte vierkant met rode onlijning is de voeding en het groene vierkant is de cpu cooler (zalman cnps9700nt).
Nu blijkt dat er van fan nummer 6 de kabeltje gelost was tijdens mij stress test en max temp op 12uur dat ik gemete had was 51/50/51/51 (q9450 @ 3.2ghz) nu sinds ik dat kabeltje heb ingestoken 56/54/55/55 dit binne het uur en is volgens mij nog stillekes aan aan het verhogen. dit lijkt logisch omdat case fan 6 en de zalman elkaar tegenwerken. Nu is mijn vraag welke oplossing is de beste.

Ik draai de zalman om zodat hij naar de zelfde richtig blaast als de out take

of

Ik draai nummer 6 om zodat hij samen met de zalman blaast.

of

Ik draai nummer 6 om zodat hij samen met de zalman blaast en voeding draai de voeding om voor een extra out take beneden.

Dave

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/davel/Cosmos_S_t.jpg

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Zalman omdraaien!!!

Nu klopt de airflow helemaal niet meer door die zalman die tegen de flow in blaast.

HighFlow.nl // PinballShop.nl

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Deze vergissing zie je wel vaker, ik snap totaal niet waarom :?
Je weet toch dat die Zalman in alle mogelijke richtingen geplaatst kan worden? Dan kies je toch ook voor de richting die de lucht toch al heeft binnenin je kast? 8)7

• Davel
Merci voor de reacties

had het al aan iemand anders gevraagt en die zei nummer 6 omdraaien dan krijgt je cpu koude lucht als je cpu omdraaid krijgt hij warme lucht van je hdd. Wat is jullie gedacht van deze optie ?

Verwijderd

Als de lucht snel genoeg stroomt zou je daag geen problemen van moeten krijgen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Davel schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:29:
Merci voor de reacties

had het al aan iemand anders gevraagt en die zei nummer 6 omdraaien dan krijgt je cpu koude lucht als je cpu omdraaid krijgt hij warme lucht van je hdd. Wat is jullie gedacht van deze optie ?
Dat is wel zo, maar dan moet de hete lucht van je CPU weer langs de rest van je componenten om de uitweg te vinden, en koelen die weer niet tot nauwelijks af (of warmen ze op). Dat kleine beetje warmte van je schijven maakt niet zoveel uit, en veel minder dan een airflow die zichzelf tegen werkt.

• uzafun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-01 13:02
voeding omdraaien zou ik zeker niet doen , het werkt het beste zoals die nu zit .

fan 6 zo laten zitten , alleen de zalman veranderen door naar achter of naar boven laten blazen.

• Davel
Ok bedankt wanneer ik mijn nieuwe case fans binnenheb zal ik de cpu cooler omdraaien. had dit eigenlijk moeten zien toen ik hem geinstalleert had maar ik keep naar de aansluiting voor de fan en zo was deze het dichtste bij :-)
Pagina: 1