Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een Amd athlon 64 4000+ socket 939 processor met een Asus Arctic cooler.
Mijn temperatuur is 37-38 graden als mijn pc gewoon aanstaat (gemeten na 4 uur draaien)
en de temperatuur bij zware belasting is niet hoger gekomen dan 44 tot 46 graden.

Ik heb het programma Asus probe gebruikt voor de metingen.

Is dit een goede temperatuur of moet die lager liggen???

voor mij is werken met een forum iets nieuws en hoop dat jullie mij hiermee willen helpen

groetjes joris

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:41

pcprutser

No message

mijn meest vergelijkbare systeem is een 3200+ zelfde socket..
Ik haalde de 40 niet... stond dag en nacht aan, en ving weinig stof :D
Mischien eens de koeler uitzuigen + de rest van de kast
en is de airflow wel lekker in je kast? als de warmte blijft hangen gaat dit werken als deken...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zijn toch hele nette temperaturen. Je proc kan in elk geval veel meer hebben dan dat, dus bang hoef je niet te zijn. Of de temps ook helemaal kloppen hangt natuurlijk een beetje af van de sensoren die op het bord zitten, en het prog (Asus probe liet voorheen nog wel eens wat steekjes vallen, benieuwd of dat nu nog zo is).

Verwijderd

44 tot 46 graden is zelfs er koel voor een CPU onder load dus ik zou me nergens zorgen om maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was inderdaad vergeten te zeggen dat de kast zeer schoon is en dat er een goede "airflow" aanwezig is.

Maar ik ben al heel tevreden over jullie reacties!!!

met deze temperaturen kan ik dus gerust gaan overklokken? beetje bij beetje wel te verstaan.....

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Lijkt me dat je je wel moet verdiepen hierin, als je de juiste tempraturen niet eens kent!
Pagina: 1