Schroothoop, homeserver of eBay?

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Na upgrade naar een (quasi) up to date pc (uitgezonderd HD, optische drive) is mijn oude pc-hardware vrijwel overbodig geworden. Kan ik met onderstaande configuratie nog iets aanvangen; on-line (nog) verkopen (apart/in zijn geheel) of kan ik hem beter naar zijn laatste rustplaats (containerpark) brengen :?

Hardware:

- Aldi medion case
- Pentium III 1000Mhz
- Moederbord met 4x USB 1.0, 2x ps/2, onboard geluidskaart
- 384 MB SD RAM
- Geforce 2 GTS 32MB
- HP cd-schrijver 8x, schrijven 4x herschrijven, 32x lezen
- Liteon DVD-ROM 16x lezen
- 40GB 7200 rpm IDE Harde Schijf (160GB model steekt in nieuwe case)
- Lifetec boxen

Dank bij voorbaat.. :)

Verwijderd

Hangt af wat je nodig hebt... Heb je nood aan een homeserver dan zal deze (mits extra HDD) zeker volstaan. Als mediacenter is de grafische kaart te zwak vrees ik.
Anders, ja, ik denk niet dat je er veel op ebay veel voor zal vangen.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

Een homeserver draaien is leuk, zeker met deze bak (heb er zelf ook 1 draaien, met een vergelijkbare AMD)
Al heb je hem maar 1 keer nodig als je bestanden kwijt bent! Dan is het geld er dubbel en dwars uit! zeker als het om foto's gaat :D
Ik heb alleen wel alle optische schijven, diskette, cd-brander en dvd-lezer eruit gehaald, zitten nu HDD's voor in de plaats (in mijn zelf gefabriceerde brackets :D)
Of je verkoopt hem via t.net er is altijd wel iemand die dat ding van je wil overnemen... Alles wat je er voor kan krijgen is meegenomen!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het is als je er ubuntu opzet ofzo een aardig "werk reserve" bak. Maar je kan erop zetten wat je wilt! En die oude hardware is best aardig als servertje.

Zelf heb ik zo een Pentium III 1,4Ghz, Epox moederbord geloof ik, 768Mbyte SD-ram..and a simple Geforce ti 4200..as good as it gets with hardware like that. And het is voor simpele taken perfect. Opslag, Office, Een oudere game!

[ Voor 17% gewijzigd door swampy op 21-06-2008 16:53 ]

There is no place like ::1

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
P3 is over het algemeen wel redelijk energie zuinig. Echter zitten er verder weinig energie besparings opties op een pc uit die tijd (geen auto downclock e.d.)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
swampy schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:51:
Het is als je er ubuntu opzet ofzo een aardig "werk reserve" bak. Maar je kan erop zetten wat je wilt! En die oude hardware is best aardig als servertje.
Precies, gewoon laten staan voor als je hem ooit nodig hebt. Qua verkoop zal-ie niks opbrengen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Heh, mijn router/server is een Celeron 500 met 512MB RAM, fungeert als router, fileserver, webserver, databaseserver en er komt nog wel wat meer bij, maar die staat de hele dag uit z'n neus te vreten hoor. Je kunt die P3 van je misschien nog wat onderklokken, da's weer iets zuiniger en waarschijnlijk is ie nog steeds meer dan snel zat dan. Je kunt wel even proberen het geheugen naar 512MB te krijgen.

Punt is: het is een prima machine, als ie nou ECHT in de weg staat zou ik zeggen: geef 'm weg aan iemand, maar anders komt het nog wel van pas.

Saved by the buoyancy of citrus

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01 12:01

mace

Sapere Aude

Ik gok dat je er nog geen drie tientjes voor zal krijgen, dus ik zou hem inzetten als home-server. :)

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:14
Met wat extra mem en ubuntu is ie nog prima te gebruiken als desktop. Altijd handig om te bewaren voor als je nieuwe pc een keer problemen heeft en jij op het internet wil zoeken hoe je het moet fixen.

Voordat je gelijk meegaat in de home-server flow, bedenk dan wel wat je er mee wil doen. Als je hem alleen voor file-backup gebruikt dan is dat wel een dure oplossing. Je hebt dan 24/7 een pc draaien en dat kost op jaarbasis een hoop stroom. Voor dat geld kan je misschien beter ergens een online backup oplossing regelen. Verder sta je met een home-server bij brand nog steeds met lege handen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Daarvoor hadden we het taxatie topic. Echter is deze dicht, zie ook: dion_b in "Hardware Taxaties - Deel 31"

Daarmee is dit topic echter nog steeds niet toegestaan binnen het CSL beleid. Ik zou zeggen, kijk wat anderen vragen voor dit soort spul op veilingsites. Ik wens je veel succes met het verkopen van deze schroothoop :+

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.