Slechte performance tussen PC's in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30
Hallo,

even een poging het duidelijk uit te leggen:

Ik heb een ADSL Wireless router (D-LINK DSL-5740B). Mijn vaste PC zit met een ethernetkabel hieraan vast.

Met mijn laptop en XBox360 verbind ik via Wireless. Internet gaat super vlot op de vaste PC (Normaal dus eigenlijk), ietsjes minder (maar nog steeds snel) op de XBox en mijn Laptop.
De apparaten kunnen elkaar wel gewoon zien (De Xbox ziet de PC en vice versa, de laptop kan bestanden lezen van de PC etc)

Alleen als ik data van mijn vast PC wil lezen gaat dit enorm langzaam. Een film die op mijn vast PC staat kan ik niet kijken op mijn laptop, gaat gewoon te langzaam :(

Waar kan dit inzitten? Instellingen in de router, zo ja, welke???

Welke tweaker kan even met mij meedenken ???

Alvast bedankt,

Frank

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat kan aan zoveel factoren liggen, en zonder specs kan je daar geen uitspraak over doen.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met 3pc's. In m'n server zat een 3com kaart, in de 2 werkstation zaten realteks. Realtek <-> Relatek was een volle 100mbit, terwijl 3com <-> realtek haperde en stotterde, kaartje van 10 euro deed echt wonderen (3com weg, realtek er voor terug, en volle bak).

Welke netwerkadapters gebruik je? Hoe staan je instellingen van die netwerkkaarten? (full duplex/half/auto?)Is je LAN kabel wel goed?

Ey!! Macarena \o/

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-03 15:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

En niet te vergeten hoe goed is je draadloos signaal? Als daar maar enkele mbits doorheen komt dan ligt het daar aan :-)

• bove027
In elk geval wat specs:

Router: D-Link DSL-2740B
Netwerkkaart PC: NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Ethernet
XBOX -> MS-Xbox Wireless adapter

Afstand tussen Router en XBox +/- 3 meter, enkele muur ertussen. PC naar Router is een kabel van een meter. Aangezien de PC een prima internet snelheid en ping haalt denk ik dat deze goed is.

Net een potje Fifa-08 online gespeeld op de XBox, haperde wel :S

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nForce? Voor zover ik weet zijn dat nog streekt ontzettend brakke NIC's (en/of de software die erbij hoort). Prop daar anders een een degelijk kaartje in (Intel/3Com).

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:00:
nForce? Voor zover ik weet zijn dat nog streekt ontzettend brakke NIC's (en/of de software die erbij hoort). Prop daar anders een een degelijk kaartje in (Intel/3Com).
Om de software of om de slechte connector? Als je iets basht doe het dan wel goed. Nforce-nic(s) draaien hier al jaren prima.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:01:
[...]

Om de software of om de slechte connector? Als je iets basht doe het dan wel goed. Nforce-nic(s) draaien hier al jaren prima.
Dat het bij jou goed draait, haalt niet weg dat velen nForce-gerelateerde problemen hebben. Het is een suggestie en wellicht een duw in de goede richting :z

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Dat het bij jou goed draait, haalt niet weg dat velen nForce-gerelateerde problemen hebben. Het is een suggestie en wellicht een duw in de goede richting :z
Hoe bedoel je 'velen' ? Of bedoel je soms die firewall die met die software meegeleverd wordt? Nee. Die moet je ook niet installeren, maar waarom moet nforce dan een berg problemen hebben?

Ik gebruik hun nic's al vanaf de Nforce 1, icm een Athlon XP. Ze doen het beter dan Realtek en bij volle belasting is er nauwelijks CPU-usage.

Laat TS even controleren of deze beruchte firewall van nvidia erop staat, of een andere variant ervan.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:14:
[...]

Hoe bedoel je 'velen' ? Of bedoel je soms die firewall die met die software meegeleverd wordt? Nee. Die moet je ook niet installeren, maar waarom moet nforce dan een berg problemen hebben?

Ik gebruik hun nic's al vanaf de Nforce 1, icm een Athlon XP. Ze doen het beter dan Realtek en bij volle belasting is er nauwelijks CPU-usage.

Laat TS even controleren of deze beruchte firewall van nvidia erop staat, of een andere variant ervan.
Daarom zei ik ook software erbij.

Dus, @ TS :

Controleer of je de firewall van nVidia geïnstalleerd hebt, je nForce NIC zal wel in orde zijn :>

• bove027
Als het goed is heb ik geen NVidia firewall.. Maar check-check-doublecheck.

Ik zal even zoeken

EDIT:

Azureus zeurt bij het opstarten wel over "NVAppfilter.dll" en dat dit bij NVidia firewall hoort... Waar kan ik dat (_^*^$^&%$ alleen uitzetten?

[ Voor 44% gewijzigd door bove027 op 23-06-2008 17:57 ]

Verwijderd

Wellicht door de software te uninstallen, en vervolgens herinstalleren met custom / nvidia firewall uitvinken. Hou wel even een installer ter kopie op je computer, want na de-installatie kan je nic wel eens niet werken.

• bove027
Is Azureus nog een mooie Firewall checker :P

Geen NVidia firewall meer, maar volgens Azureus wel een "Venturi Firewall" :S

Eens uitzoeken waar die nou weer vandaan komt...

*zucht*

• bove027
Laptop met draadje eraan vliegt in elk geval wel... Weird
Pagina: 1