Hallo,
Wanneer ik een CD plaats geen probleem, bij het plaatsen van DVD (IDE) krijg ik direct een blauw scherm.
Code 0x000000**(wisselt) met de tekst IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Ook wanneer ik Windows (xp mce) opstart en er zit een DVD in komt krijg ik tijdens het opstarten het blauwe scherm.
Het vreemde is dat CD's afspelen gewoon werkt, en het probleem zich ook voordoet in veilige modus.
het volgende heb ik geprobeerd:
- cardreader en firewire kaart verwijderd, geen effect
- andere DVD speler geprobeerd, zowel IDE als SATA, zelfde probleem
- andere voeding, zelfde probleem
- ander geheugen, zelfde probleem
- andere video kaart, zelfde probleem
- hardware testprogramma's gedraait, kan niets vinden
- Opstarten van bootable DVD werkt wel!
- wisselbestand uitgeschakeld
- bios geflashed
- divers van controller opnieuw geinstalleerd en teruggegaan naar vorige versie, geen effect
- service pack 3 geinstalleerd en windows up to date, geen effect
Ik heb de lijst met uitgedeelde irq's bekeken maar ik kan hier geen gekke dingen in ontdekken.
Ik kom er niet verder mee, ik heb heel google al afgezocht maar kan niets vinden. Wellicht dat iemand hier nog een helder moment heeft?
Alvast bedankt
Wanneer ik een CD plaats geen probleem, bij het plaatsen van DVD (IDE) krijg ik direct een blauw scherm.
Code 0x000000**(wisselt) met de tekst IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Ook wanneer ik Windows (xp mce) opstart en er zit een DVD in komt krijg ik tijdens het opstarten het blauwe scherm.
Het vreemde is dat CD's afspelen gewoon werkt, en het probleem zich ook voordoet in veilige modus.
het volgende heb ik geprobeerd:
- cardreader en firewire kaart verwijderd, geen effect
- andere DVD speler geprobeerd, zowel IDE als SATA, zelfde probleem
- andere voeding, zelfde probleem
- ander geheugen, zelfde probleem
- andere video kaart, zelfde probleem
- hardware testprogramma's gedraait, kan niets vinden
- Opstarten van bootable DVD werkt wel!
- wisselbestand uitgeschakeld
- bios geflashed
- divers van controller opnieuw geinstalleerd en teruggegaan naar vorige versie, geen effect
- service pack 3 geinstalleerd en windows up to date, geen effect
Ik heb de lijst met uitgedeelde irq's bekeken maar ik kan hier geen gekke dingen in ontdekken.
Ik kom er niet verder mee, ik heb heel google al afgezocht maar kan niets vinden. Wellicht dat iemand hier nog een helder moment heeft?
Alvast bedankt