Nvidia 9500M

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik heb een vraag over de videokaart Nvidia 9500M (met HDMI uitgang).

In de Acer 6920G laptop wordt deze videokaart o.a. gebruikt in combinatie met de volgende schermen:

* 16" TFT WUXGA+ Full High Definition CineCrystal (1920x1080) DUS FULL HD SCHERM
* 16" TFT WXGA+ CineCrystal (1366x768) niet FULL HD dus

Als ik deze laptop via HDMI aan een FULL HD LCD hangt, wat is de resolutie dan die je krijgt op het LCD, 1080p? Hier het het scherm van de laptop toch niks mee te maken?

Ik stel deze vraag omdat ik een laptop zoek die via HDMI aangesloten kan worden op een LCD met een resolutie van 1920*1080 (=1080P). Het scherm van de laptop hoeft voor mij niet zo nodig FULL HD te zijn.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat is je vraag nu precies? Tis me niet helemaal duidelijk... Schermen kunnen onafhankelijk geconfigureerd worden.

Ik heb een Dell XPS M1330 met HDMI aansluiting, in deze laptop zit een 8400 GS welke de interne 13,3 inch LCD aanstuurt op 1280x800 (max res). Mijn 42 inch LCD TV kan ik echter gewoon op 1920x1080 zetten en daarop mijn films bvb afspelen.

• marchanekamp
Mijn vraag is dit:

Kan de Nvidia 9500M via HDMI mij LCD op 1920* 1080 aansturen?

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Ja, het kan even klooien zijn met beeldscherm instellingen, maar als je een 1920x1080 scherm in je laptop hebt hoef je niet eens iets te veranderen aan de instellingen en kan hij direct klonen.

Edit: Wat _the_crow_ zegt inderdaad, als het dezelfde resolutie is scheelt het in de moeite, dat hij gelijk aangaat op de goede resolutie als je hem aansluit, anders kloont hij hem ook, maar dan op een resolutie van 1366x768. Eventueel kan je dan in de NVidia drivers aangeven of je het 2de cherm een andere resolutie wilt geven en daar dan ook andere dingen opzet, of dat bij aansluiten je andere scherm uitgaat en hij op de resolutie van de TV verdergaat.

En je hebt ook nog 3d party software zoals UltraMon, waar je dan eventueel nog zou kunnen klonen met 2 verschillende resoluties.

[ Voor 60% gewijzigd door hugoy op 21-06-2008 19:16 ]

• marchanekamp
akkoord, maar als je geen 1920x1080 scherm op je laptop hebt zitten kan deze videokaart dan wel op je LCD een resolutie geven van 1920x1080 of is dit gekoppeld aan je laptop scherm?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

marchanekamp schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:07:
akkoord, maar als je geen 1920x1080 scherm op je laptop hebt zitten kan deze videokaart dan wel op je LCD een resolutie geven van 1920x1080 of is dit gekoppeld aan je laptop scherm?
Het zijn twee totaal losstaande dingen zoals wasted247 al in de eerste reactie aangeeft. Het enige wat hugoy wil zeggen is dat je nu het beeld kan clonen. Dit omdat beide schermen dan 1920x1080 zijn. Maar het kan ook anders als je dat wilt.

Zoeken op 'externe monitor' zal ongetwijfeld genoeg resultaten opleveren. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat zoeken op "nvidia 9500m resolution" levert mij al wat nuttige antwoorden op en ook topics op andere fora (link) met dezelfde vragen.
De native resolutie van een laptopscherm staat los van wat een videochip/kaart uit zijn poortje kan persen.
Als de native resolutie van de laptop echter al 1920x1080 is kun je wel gebruik maken van de zogenaamde kloon modus. Waar het display dus gekloond wordt op beide schermen.
Echter ga je in een dergelijke kloonsituaties mogelijk wel tegen wat overlay gemiep aanlopen als je video's af wilt spelen, waardoor je op scherm 1 wel beeld hebt en op scherm 2 niet (of andersom). Dat is echter ook weer op te lossen door de instellingen rondom de video-overlay aan te passen, daar is meer over geschreven op dit forum :)

Ga je gebruik maken van een horizontale/verticale expansie modus, waarbij je dus het 2de scherm erbij krijgt als extra los scherm, dan kun je de twee schermen gewoon verschillende resoluties toekennen. Als je dan video wilt gaan spelen wordt het een kwestie van je media-applicatie op je grote HD scherm slepen en dan zul je daar je video kunnen kijken. Of het moet gebeuren dat hij dan gaan stretchen over beide monitor, maar dat valt vast in te stellen in de app of de video-drivers.

Dit is echter wel vaker langsgekomen, maak eens gebruik van bijvoorbeeld de Search voor het vinden van wat antwoorden.
Mocht je er dan nog niet uitkomen, kun je altijd hier terugkomen. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• marchanekamp
Bedankt voor al jullie hulp. Ik heb natuurlijk ook zelf gezocht op het internet, maar ik vind het allemaal nogal lastig....ik snap het ook nog steeds niet helemaal.

Wat ik wil is eigenlijk simpel.

Ik wil een laptop met blue ray en een Nvidia 9500M kopen die ik via HDMI kan aansluiten op mijn Sony 46X2000. Om optimaal van de film te genieten wil ik dat de resolutie op met LCD 1080P is.

Mijn vraag:
moet ik nu een laptop kopen die een 1920*1080 scherm heeft of kan ik volstaan met een 1366x768 scherm en dan via de HDMI uitgang op mijn laptop genieten van de 1080P op mijn LCD.

Bedankt!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Je scherm van je laptop maakt niet uit.

Voorbeeldje:
ik heb een 5920G, met een 1280*920 15" scherm. Hierop heb ik een HDMI>DVI kabel op mijn acer P223W met een resolutie van 1680x1050. Werkt heerlijk :D Het laptopscherm is voor de visualisatie van winamp :P

Homey — Critics are those without skills to create.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
marchanekamp schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:51:
Bedankt voor al jullie hulp. Ik heb natuurlijk ook zelf gezocht op het internet, maar ik vind het allemaal nogal lastig....ik snap het ook nog steeds niet helemaal.

Wat ik wil is eigenlijk simpel.

Ik wil een laptop met blue ray en een Nvidia 9500M kopen die ik via HDMI kan aansluiten op mijn Sony 46X2000. Om optimaal van de film te genieten wil ik dat de resolutie op met LCD 1080P is.

Mijn vraag:
moet ik nu een laptop kopen die een 1920*1080 scherm heeft of kan ik volstaan met een 1366x768 scherm en dan via de HDMI uitgang op mijn laptop genieten van de 1080P op mijn LCD.

Bedankt!
Het antwoord is nu al 10x gegeven, maar nogmaals. Je kan gewoon een lapop kopen met 1366x768 en die kan zonder problemen 1920x1080 weergeven op een extern scherm.
Toch zou ik de 1920x1080 aanraden omdat je op je laptop-scherm gewoonweg veel meer ruimte hebt

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

offtopic:
Ultraman zijn post lijkt als een slotje post zonder slotje :> ?

De meeste mensen deugen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Even orde op zaken stellen, want dit is inderdaad met minimale eigen *gestructureerde* moeite te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.