• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:44
ik heb nu een 1.5 jaar de canon eos400d incl de 18-55mm kitlens. dat is de eerste en enige camera en lens die ik heb.
ik gebruik dit setje om foto's te maken van mijn 22 maanden zoontje.
ik vind het leuk om hem te fotograferen als hij lekker bezig is. dus geen gemaakte portretten, gewoon als hij lekker aan het spelen is e.d. wil ik hem op de gevoelige plaat vastleggen.

vaak zijn het foto's die genomen worden waarbij hij ( het onderwerp ) zich binnen een paar meter bevind van de lens.
ik vind dat ik vaak te dichtbij ben en dan trek ik gauw de aandacht van hem. iets wat ik niet wil.
ik zou dus een lens willen die iets verder kan zoomen dan de kitlens.
ook vind ik macrofotografie erg leuk. dus ik wil de mogelijkheid van dichtbij ook niet verliezen.

ik besloot dus om op internet naar een andere lens te gaan zoeken maar moest eerst mijn kennis hierover maar uitbreiden. nu zie ik door de bomen het bos niet meer en ben al een paar weken bezig.

zelf ben ik wel wat tegen gekomen maar heb geen ervaring om er over te beslissen of de lensen geschikt zijn voor mij. er is ook zoveel keuze.
ik ben absoluut geen professional en hoef derhalve ook niet het beste van het beste
maar ben gewoon opzoek naar een iets uitgebreidere vervanger voor de standaard 18-55mm kitlens

http://www.digicamshop.nl...0mm-f-4-5-5-6-ii-usm.html

http://www.dewinkel.nl/Si...Canon-vatting-p-4835.html

http://www.kamera-express...age=product&product=13702

hier heb ik 3 lenzen gekozen. ze zijn niet duur en zullen denk ik toch wel een goede kwaliteit foto's kunnen geven.
misschien kies ik wel in de verkeerde hoek. maar mischien dat iemand me toch een beetje advies kan geven.

ik vond ook nog een site als deze http://www.tamron.com/len...cal-length-comparison.php
dat is een soort tooltje dat je zou kunnen helpen bij het kiezen van je lens. je kan dan gelijk het type foto zien en de bijbehorende lens. ik vond het wel een soort van handig

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Je kunt ipv. die 55-200 beter voor de Canon 55-250 IS gaan. Die heeft veel betere optics, kost maar 50 euro meer en heeft ook nog IS.
Dat is ook wel een leuke aanvulling op je kitlens. :)

Die superzooms kun je beter van af blijven als je een beetje kwaliteit wilt.
Bovendien heb je met de kitlens + 55-250 IS een mooi bereik afgedekt waar je echt niet zo vaak hoeft te wisselen qua lenzen.

[ Voor 27% gewijzigd door -DG- op 21-06-2008 15:15 ]

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

Zelf heb ik een sony A350, met een standaard kitlens (18-70) en een 2e lens (70-300), maar als ik dan toch advies mag geven: ga voor een orgineel van canon, schijnt toch beter te zijn... Natuurlijk betaal je daar wel weer voor...
Kies in elk geval voor een lens met een bereik dat begint bij 18 of 22 ofso... Anders zit je weer voor als je een keer van dichtbij een foto wil maken...
Ik was denk ik voor die laatste gegaan, van de 3 die je zelf al aangeeft... een 18-200 is een goed bereik, en een Tamron is (dacht ik) geen geheel onbekende voor een Canon ;)
Zeker als je hem als vervanging wilt gebruiken! Als je een 2e lens als aanvulling wilt zou ik een lens nemen die een bereik van 55-200/300 heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door pcprutser op 21-06-2008 15:17 ]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hier vindt je wat meer info over Canon-lenzen:

Het grote Canonmount-objectieven-topic v10.0

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

LenZen :N
murky123 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:06:
ik vind dat ik vaak te dichtbij ben en dan trek ik gauw de aandacht van hem. iets wat ik niet wil.
ik zou dus een lens willen die iets verder kan zoomen dan de kitlens.
ook vind ik macrofotografie erg leuk. dus ik wil de mogelijkheid van dichtbij ook niet verliezen.[...]

ik ben absoluut geen professional en hoef derhalve ook niet het beste van het beste
maar ben gewoon opzoek naar een iets uitgebreidere vervanger voor de standaard 18-55mm kitlens

http://www.digicamshop.nl...0mm-f-4-5-5-6-ii-usm.html

http://www.dewinkel.nl/Si...Canon-vatting-p-4835.html

http://www.kamera-express...age=product&product=13702
Je wilt niet meer zoom maar meer tele. Daarnaast is het me niet duidelijk wat je nou precies wilt: eerst meer tele, dan zeg je een uitgebreidere vervanger voor de kitlens te willen. Je drie keuzes zijn ook heel verschillend: de 55-200 is een aanvulling in het telebereik, de 18-200's zijn een vervanger van de kitlens met meer tele.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
pcprutser schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:15:
Zelf heb ik een sony A350, met een standaard kitlens (18-70) en een 2e lens (70-300), maar als ik dan toch advies mag geven: ga voor een orgineel van canon, schijnt toch beter te zijn... Natuurlijk betaal je daar wel weer voor...
Baseer je dat nog ergens op?
Kies in elk geval voor een lens met een bereik dat begint bij 18 of 22 ofso
Ofso? :N
... Anders zit je weer voor als je een keer van dichtbij een foto wil maken...
Ik was denk ik voor die laatste gegaan, van de 3 die je zelf al aangeeft... een 18-200 is een goed bereik, en een Tamron is (dacht ik) geen geheel onbekende voor een Canon ;)
Zeker als je hem als vervanging wilt gebruiken! Als je een 2e lens als aanvulling wilt zou ik een lens nemen die een bereik van 55-200/300 heeft...
Sorry maar als je niet veel verder komt dan "een superzoom lijkt me wel handig".....

Kinderen kiekjes op afstand is een lichte tele een goede keus. Sigma's 70-300 APO of de 55-250 van Canon. Nou is IS bij kinderen zeker niet super belangrijk maar het kan voor andere dingen erg handig zijn. Het beetje extra bereik van de Sigma is weer leuk als je 's achter kleine vogeltjes aangaat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 00:29

Spikey

Making the web accessible!

voor de meest simpele all-in-one oplossing is zo'n 18-200mm lens vaak wel een mooie optie. veel mensen gebruiken ze voor alledaags gebruik en zijn er tevreden mee. natuurlijk hebben ze hun nadelen als vervorming bij de uitersten van het bereik, maar voor de meeste mensen is dit vaak niet zo'n heel groot probleem.

een 55-200mm is een aanvulling op je huidige bereik. dit betekend dat je soms van lens zult moeten wisselen. optisch is deze oplossing wel beter dan zo'n walk-around lens. een afweging dus die je kunt overwegen.

het nadeel voor veel mensen die wel een spiegelreflex hebben, maar meer omdat het een mooie aanbieding was, en ze sneller zijn dan point-and-shoot camera's is dat veel van dit soort fora bewoond worden door mensen met een ware passie voor fotografie. totaal verschillend ten opzichte van mensen die zoals je zelf al zeg, gewoon leuke plaatjes van de kids wil hebben. de fotografen zijn vaak kritisch op de nadelen van bepaalde lenzen, die voor jan-met-de-pet helemaal niet zo belangrijk zijn. het is dus even kijken wat je zelf het prettigste zult vinden, de all-in-one oplossing of af en toe lenzen wisselen. persoonlijk denk ik dat de meeste mensen die kiekjes maken van hun kids en voor op vakantie aan zo'n 18-200 een mooie en simpele oplossing hebben.

edit:
wat wijnands ook zeg. ik gebruik mijn 70-300 vrijwel altijd. voor portretten of kinderen vindt ik de 70mm een mooie afstand en voor dieren e.d. is de tele weer fijn. de macro-stand is dan misschien geen equivalent van een echte macro lens maar desalniettemin een leuke bijkomstigheid die ik regelmatig gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Spikey op 21-06-2008 17:11 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
met kinderen he, zou 't nog eens tegen kunnen vallen, zo'n tele lens, je verliest in mijn ogen wat speelsheid daarmee.. gewoon mijn 0.02 cent tussendoor, je kan ook heel dichtbij zijn zonder in de schijnwerpers te staan :)

|>

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.