Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27
Ik heb weer eens een gecrashte schijf gehad. HDD tikte erg luid en startte niet meer door, na 5 seconden Windows XP scherm kreeg ik een reboot (BSOD) en begon hij opnieuw.

Na 2 dagen ghosten heb ik de data 1:1 kunnen overzetten naar een nieuwe disk. Deze weer teruggeplaatst in het systeem en met een XP Home CD geboot. Chkdsk uitgevoerd deze de fouten laten oplossen en daarna getracht te booten.

Het volgende doet zit voor:

Machine wil gaan booten maar blijft op zwart met knipperende cursor staan nog voor een boot-menu. HDD led blijft dan continu branden.

Als ik de boot.ini vervang door de backup krijg ik wel mijn boot-menu maar wil hij daarna nog niet verder. Resultaat blijft of een freeze (crtl+alt+del werkt dan ook niet) of een spontane reboot (BSOD) alleen ik kan dus niets kiezen om er voor te zorgen dat de BSOD dus blijft staan zodat ik een makkelijker aanknopingspunt heb.

Nu wil ik proberen om een herstel-installatie te starten omdat alle programmatuur bewaard moet blijven.

Als ik dus boot van mijn CD kan ik kiezen voor Windows installeren, hij gaat zoeken maar hij vind geen bestaande installatie, hij geeft alleen aan dat hij op de disk wil gaan installeren met een verse install.

Er staat een XP Home op, ik heb alle mogelijke dingen zoals bootcfg /rebuild en fixboot en fixmbr. Helaas mag niets baten. Voor de rest is de data gewoon benaderbaar en gewoon in orde.

Graag zou ik willen vernemen wat ik moet toevoegen of verwijderen om toch een herstel installatie uit te voeren. Of beter nog wat ik moet aanpassen dat hij weer gewoon boot.

Iemand suggesties?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
SpoekGTi schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:49:
Nu wil ik proberen om een herstel-installatie te starten omdat alle programmatuur bewaard moet blijven.

Als ik dus boot van mijn CD kan ik kiezen voor Windows installeren, hij gaat zoeken maar hij vind geen bestaande installatie, hij geeft alleen aan dat hij op de disk wil gaan installeren met een verse install.
Vreemd want normaal zou hij nog een oude installatie moeten zien en dan vraagt hij of je die wil repareren of een versie er overheen of erbij wil zetten...

Zie je geen andere optie...?, je hebt namelijk herstellen en repareren...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Data op een 3e dik zetten, huidige disk formatten en volledig opnieuw installeren. DIkke kans dat niet alles 100% 1 op 1 is overgekomen, en da's zoeken naar een speld in een hooiberg. True, je moet alles ff opnieuw installeren en dat durt ff, maar dan heb je ook weer een systeem dat als een zonnetje loopt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er ook al naar op zoek. Was er niet een 'R' optie tijdens het opstarten van Windows Setup waarmee je Windows als het ware over de oude installatie heen kon installeren, maar het register en alle instellingen etc behouden blijft. :?

Probeerde het ook laatst, maar toen kreeg ik een installatie in een Windows.0 map (té belachelijk voor woorden natuurlijk, 2x een OS op dezelfde partitie 8)7 )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
The Eagle schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:19:
Data op een 3e dik zetten, huidige disk formatten en volledig opnieuw installeren. DIkke kans dat niet alles 100% 1 op 1 is overgekomen, en da's zoeken naar een speld in een hooiberg. True, je moet alles ff opnieuw installeren en dat durt ff, maar dan heb je ook weer een systeem dat als een zonnetje loopt :)
Ehm, men register en dergelijke en ook geinstalleerde software moet blijven draaien. Kan hem uiteraard opnieuw installeren maar daar heb ik niets aan.

Of bedoel je na het herinstalleren de data handmatig over de nieuwe installatie heen zetten? Lijkt mij sterk dat dat werkt maar het valt te proberen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ik waag er eens een kick aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoekGTi schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:03:
[...]
Ehm, men register en dergelijke en ook geinstalleerde software moet blijven draaien. Kan hem uiteraard opnieuw installeren maar daar heb ik niets aan.
Ga dat maar vergeten hoor. Je kan het proberen, door een extra disk te halen, daar gewoon P Home op te gooien, en eens te kijken wat er gebeurt als je het register overschrijft met dat van je backup... ik geef je 99% kans op een dooie nieuwe windows en 1% kans op allerhande ellende waardoor het ook niet werkt.
Als je opnieuw geinstalleerd had en dan gewoon de software opnieuw geinstalleerd had was je nu klaar geweest ne had je je data over kunnen pompen.
Post-crash backuppen is niet zo handig als je echt terug wilt naar je vorige system state - het enige wat je kan redden met enige vorm van zekerheid is je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Ga dat maar vergeten hoor. Je kan het proberen, door een extra disk te halen, daar gewoon P Home op te gooien, en eens te kijken wat er gebeurt als je het register overschrijft met dat van je backup... ik geef je 99% kans op een dooie nieuwe windows en 1% kans op allerhande ellende waardoor het ook niet werkt.
Als je opnieuw geinstalleerd had en dan gewoon de software opnieuw geinstalleerd had was je nu klaar geweest ne had je je data over kunnen pompen.
Post-crash backuppen is niet zo handig als je echt terug wilt naar je vorige system state - het enige wat je kan redden met enige vorm van zekerheid is je data.
Eens. Alleen was dat niet 1 van mijn opties, ik ga het vandaag nog eens met extra disk proberen en anders wordt het inderdaad een herinstall.

Pagina: 1