"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Ik heb ook een x-fi xtreme music steken dus in combinatie daarmee komt er heel wat moois uit
Natuurlijk moet je dan naar fatsoenlijke muziek luisteren en niet naar belabberde mp3tjes.
Dat treft, ben van plan om dezelfde combinatie te gaan vormenSimon Verhoeven schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:44:
Ik kan prima gamen met mijn HD201.
Ik heb ook een x-fi xtreme music steken dus in combinatie daarmee komt er heel wat moois uit
Natuurlijk moet je dan naar fatsoenlijke muziek luisteren en niet naar belabberde mp3tjes.
Maar kunnen jullie ook door middel van een vergelijking met een 'normale' headset bevestigen dat het geluid in games overeenkomt?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Als ik jou was zou ik dus niet zoveel geld uitgeven aan een geluidskaart die drie keer zo duur is als je koptelefoon zelf en een PC-151 (zelfde als de 150) of een HD-555 kopen.
Geluidskwaliteit: Kan ik niet echt zo snel duidelijk vergelijkende betrouwbare bronnen vinden, maar van wat ik zie is de HD 201 beter.
Comfort: De HD 201 is zeker beter. Deze is circum-aural en de HD 202 is supra-aural. Circum-aural houdt in, dat het kussen van de hoofdtelefoon om je oor heen valt, bij supra-aural valt dit op je oor. Bij supra-aural krijg je na een tijdje last van de hoofdtelefoon, omdat deze op je oor drukt, bij circum-aural heb je hier geen last van. Alle duurdere koptelefoons zijn ook circum-aural. Het is niet voor niets dat de HD 202 op de sennheiser site bij de oordoppen staat. Omdat deze supra-aural is, is deze kleiner en lichter, en dus handiger voor onderweg, maar het is zeker geen betere koptelefoon.
Looks: Toen ik op de plaatjes de HD 201 en de HD 202 vergeleek vond ik de HD 202 er beter uit zien. Nadat ik ze echter allebei in het echt gezien heb, vind ik de HD 201 een stuk beter. De HD 202 ziet er nogal plastic-fantastic uit, met zijn glimmende oorschelpen. De HD 201 heeft een meer plain, rustig uiterlijk, wat ik er beter uit vind zien.
Zie voor een vergelijking ook hier.
Ik heb zelf een HD 201, dus ik ben niet echt onafhankelijk te noemen.
Everybody lies
Ik weet niet hoor maar de PC-150 ligt dan ook in een totaal andere prijsklasse dan de HD202/201Groever schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:03:
Ik weet niet wat de redenen zijn dat je liever een HD hebt, maar ik heb zowel een PC-150 als een HD 202 gehad maar die PC-150 was (hij is inmiddels kapot) een heel stuk beter dan de laatste. Ook bij muziek. Zie ook mijn review.
Als ik jou was zou ik dus niet zoveel geld uitgeven aan een geluidskaart die drie keer zo duur is als je koptelefoon zelf en een PC-151 (zelfde als de 150) of een HD-555 kopen.
waarom ik liever een HD heb? : Deze is beter voor muziek (basweergave e.d.), is comfortabeler dan een PC headset
Ik zie dat je gelijk hebt dat de 201 beter is dan de 202 (dat je btw zo'n heel bericht om 4 uur 's nachts nog kan typen johXplodingForce schreef op zondag 22 juni 2008 @ 03:59:
Let wat je ook koopt wel op dat een
>knip<
maar ik denk dat je er in ieder geval geen miskoop mee doet.
Maar zoals gezegd, prijs/kwaliteit zijn er denk ik (vnl goedkopere) kooptelefoons.
Voor muziek luisteren is de HD erg fijn.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
[ Voor 102% gewijzigd door Groever op 30-06-2008 22:31 ]
@ Pricewatch
[ Voor 21% gewijzigd door Kwastie op 29-06-2008 16:31 ]
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Vergeef het me, maar alle logica ontgaat mij even met wat je hier zegt... Kan je uitleggen wat je hier mee wilt zeggen?Groever schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:20:
Als je 12 bent, jezelf omschrijft als een '1337-h4xx0r' en het leuk vindt om mensen van achteren neer te steken kun je dus beter een PC-150 kopen.
Dat is wel wat minder...Groever schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:20:
Waar het een wat minder resultaat geeft, zijn games. Je hebt totaal geen positionering. Als je voetstappen hoort, hoor je die altijd overal, en je kunt links en rechts niet onderscheiden.
Enfin, draait voor mij er vooral om dat ik het goed kan horen als er iemand in de buurt is, zodat ik dan meer op mijn hoede ben. Qua localiseren van een tegenstander kijk ik toch liever zelf dan op het geluid af te gaan. En met de HD ben je volgens mij beter afgesloten van omgevingsgeluid dan een PC headset.
Maar weet je wat, al is hij wat minder dan de Sennheiser PC op vlak van gaming sounds; het is maar 30 € en ik ga er ook zeer veel plezier van hebben met muziek zaken, dus ik vind het welletjes. Bedankt voor de hulp
Het enige waar dat afhankelijk van is, is van de kwaliteit van de koptelefoon! (en natuurlijk alles wat daarvoor zit, maar dat is jouw geval een constante).
Of de PC of de HD koptelefoon beter is, hangt helemaal af van je smaak. ga ze gewoon eens alle twee beluisteren en kijk welke voor jou het beste klinkt. Ga niet al teveel af op reviews. Ze geven een leuke indicatie, maar geluid is zo persoonlijk dat het voor iedereen anders is wat hij of zij mooi vind klinken.
Ik gebruik zelf een HD650 tijdens het gamen (ik gebruik hem voornamelijk voor muziek luisteren, maar heb hem ook op als ik game) en ik kan je verzekeren dat de plaatsing bij deze koptelefoon veel beter is dan welke PC koptelefoon dan ook. Gewoon omdat het een erg goede koptelefoon is!
Plaatsing is bij game-geluid en bij muziek-geluid even belangrijk. PC koptelefoons zijn daar echt niet beter in. Of de door jou genoemde types veel verschil hebben weet ik niet omdat ik ze nooit beluisterd heb.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Maar goed, de hd series zijn naar mijn idee wel geschikt voor gamen, sommige wat minder als andere vooral voor langer gebruik zitten er veel verschillen. Wat trouwens het verschil maakt tussen audio koptelefoon en headset, en dat het geen "echte" gamekoptelefoon is omdat er geen mic bij zit. Verder verschil tussen audio koptelefoon of gaming zit er qua hoofdtelefoon niet in, behalve dat sommige gaming headsets er aardig fancy uitzien.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 16% gewijzigd door Murk op 30-06-2008 14:52 ]
Sorry als ik je in verwarring heb gebracht dus, volgende keer als ik zeg dat er mono-geluid uit een koptelefoon komt zal ik eerst even de kabel controleren. De positionering is best aardig. Met die tekst over kinderen van 12 met een mes bedoelde ik natuurlijk mensen die 18 uur per dag CoD 4 spelen en die op de vierkante millimeter willen weten waar je loopt zodat ze je kunnen knifen, maar ook dat is niet meer relevant want je kunt blijkbaar best aardig horen waar iemand loopt. Nofi hoor
Verwijderd
Als ik jou was zou ik voor de duurdere sennheisers gaan zoals de HD555 en HD595 of misschien zelfs de HD600 en HD650.
Met een duurdere koptelefoon heb je trouwens zeer goed hifi geluid voor een lage prijs, ik heb nog geen paar speakers van 150 euro gehoord die beter klonk dan de HD595.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 15:47 ]
Heb jaren gecounterstriked op een HD5xx en je kan duidelijk het verschil horen. Kon bijna op gehoor mensen localiseren en het bas is ook erg mooi en vol vergeleken met de "gaming headsets" die je kon krijgen toen (inmiddels al weer een jaartje of 5 geleden
Nog een voordeel van de halfopen-series is dat je gewoon met de persoon naast je kon praten als je het volume op 10% zet.
Send me your gameboys
Ik vind het alleen onpraktisch dat wanneer ik aan het gamen ben ik telkens naar windows moet switchen om het volume aan te passen, daar er geen volume-regelaar op de HD201 zit. Heeft iemand hier een oplossing voor?
'Dan zo'n gamersding' ?? Ik heb het over de HD201 hoor, dat is allerminst een 'gamersding', eerder een 'muziekding'.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:42:
Een hifi koptelefoon is vele malen beter dan z'on gamersding. Toen ik mijn HD 595 voor het eerst op had, stond ik versteld van de details die naar voren kwamen. De diepe bas wanneer een granaat ontploft, de echo van voetstappen en geweerschoten. Je hoort echt alles!
Als ik jou was zou ik voor de duurdere sennheisers gaan zoals de HD555 en HD595 of misschien zelfs de HD600 en HD650.
Met een duurdere koptelefoon heb je trouwens zeer goed hifi geluid voor een lage prijs, ik heb nog geen paar speakers van 150 euro gehoord die beter klonk dan de HD595.
En ik heb daar echt niet zoveel geld voor over, es tut mir leid. De bas op mijn 201 is vrij goed, en ik hoor ook praktisch alles. Ongetwijfeld dat jouw HD 5** nog iets beter is, maar om nou voor dat kleine verschil hem aan te schaffen vind ik het niet waard. In de toekomst ga ik vast wel een dure HD kopen maar voor nu ben ik dik tevreden
[ Voor 61% gewijzigd door Murk op 01-07-2008 21:51 ]
Geluid klinkt echt goed, bass vind ik redelijk indrukwekkend voor een koptelefoon en wat 'surround' betreft: geen enkel probleem. Ik kan in games vaak vijanden al aan komen horen lopen zodat ik me nog op tijd kan omdraaien
Heb je hem vergeleken met een 555? Ik ben een van deze twee aan het overwegen, maar neig enigszins naar de 555.Wildfire schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:37:
Toch ook maar ff een ervaring toevoegen: ik heb een HD595 en dat is echt een topper! Hij was niet de goedkoopste nee, maar ik wilde gewoon een echt goede koptelefoon hebben om te gamen en om series/films te kijken. De kwaliteit van de HD595 betaalt zichzelf al snel terug.
Geluid klinkt echt goed, bass vind ik redelijk indrukwekkend voor een koptelefoon en wat 'surround' betreft: geen enkel probleem. Ik kan in games vaak vijanden al aan komen horen lopen zodat ik me nog op tijd kan omdraaien
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Nope, ik heb voorafgaand aan de HD595 enkel de HD470 gehad. En dat was ook een topdingHillie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:59:
[...]
Heb je hem vergeleken met een 555? Ik ben een van deze twee aan het overwegen, maar neig enigszins naar de 555.
Verwijderd
De HD201 was van oorsprong ook geen gamerskoptelefoon.Murk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:48:
'Dan zo'n gamersding' ?? Ik heb het over de HD201 hoor, dat is allerminst een 'gamersding', eerder een 'muziekding'.
En ik heb daar echt niet zoveel geld voor over, es tut mir leid. De bas op mijn 201 is vrij goed, en ik hoor ook praktisch alles. Ongetwijfeld dat jouw HD 5** nog iets beter is, maar om nou voor dat kleine verschil hem aan te schaffen vind ik het niet waard. In de toekomst ga ik vast wel een dure HD kopen maar voor nu ben ik dik tevreden
GromVerwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:14:
[...]
De HD201 was van oorsprong ook geen gamerskoptelefoon.
Dat ZEG ik toch
Verwijderd
Ik heb het zelf ook en geniet er elke dag van
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 05:32 ]
Verwijderd