Toon posts:

zoveel verschillende kaarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik met vuur speel, en ja ik heb de sticky's bovenaan gelezen. Maar klik nu aub niet dit topic weg maar lees nog even door ;).

Ik weet dat ik reacties ga krijgen van " zoek zelf eens " . Ik kan u echter verzekeren dat ik dit ook gedaan heb. Ik volg al een hele tijd het nieuws en de benchmarks over de ontwikkelingen op GPU gebied en ben goed in staat zelf beslissingen te nemen, maar nu weet ik het even niet meer.

Ik wil een upgrade doen van mijn grafische kaart o.a. voor crysis en aankomend farcry 2. ( wil gewoon alles op vol kunnen blijven spelen, liefst met paar keer AA en AF ). Probleem is dat ik nu door de bomen het bos niet meer zie :?

Huidige pc specs.

Asus P5B deluxe
core 2 duo e6700 @ 3.00 ghz
4 gb ddr 2 ram op 800mhz
XFX 8800 GTS 640 mb XXX

Punten om rekening mee te houden:

- ik speel op 1280 x 1024
- Ik wil enkel een GPU update doen. Dus moet ik ervoor zorgen dat de nieuwe grafische kaart niet gebottlenecked gaat worden door de rest van het systeem.
- ik heb mijn GTS nu 1 jaar en 2 maanden en wil de nieuwe kaart ook minstens zo lang houden.
- Word enkel gebruikt om te gamen dus geen videobewerking en ik kijk ook geen hd content op pc.
- ik heb een A merk ( coolermaster ) voeding van 600 watt ( sli ready dus 2 x 6 pins kabel )
- ik heb GEEN sli moederbord ik wil dus ook maar 1 kaart
- Voorkeur gaat uit naar Nvidia, maar heb al een tijd geen ati meer gehad dus weet niet hoe huidige driversupport is ( heb nare ervaringen daarmee , maar zoals gezegd is al een tijd geleden. )

voor de mensen die het tot hier hebben volgehouden alvast bedankt 8)

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Met die 8800GTS 640MB kan je nog redelijk goed gamen hoor, zeker op de resolutie die jij gebruikt. Als ik jou was zou ik even wachten op de 200 series van Nvidia of eventueel de nieuwe serie van ATI. Crysis zal je nog wel kunnen spelen op dit moment, ik kan het zelf ook redelijk goed spelen (8800GTS 512 OC op 1920*1200 @ high), daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Mag ik vragen waarom je op dit moment al wilt upgraden? Zeker nu de nieuwe series er al aankomen is het niet echt een goed idee, je koopt in feite een verouderd product. De 9x00 serie is eigenlijk een G92 core met een die-shrink (correct me if I'm wrong). Zeker als je zegt dat je nog minstens een jaar met de kaart wilt gamen dan is het niet aan te raden om er nu een te kopen, maarja, je moet doen wat je zelf goed lijkt.

Persoonlijk zou ik even wachten op de nieuwe series van ATI en Nvidia, die geven uiteindelijk veel meer bang voor je buck dan de huidige kaarten. Zeker als je nog een paar maanden vooruit kan met je 'oude' kaart. Kan je alsnog fatsoenlijk gamen en daarna weer een echt monster aanschaffen.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Als je niet met jouw kaart Crysis op full kan spelen op 1280x1024 is er iets mis..

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Je weet dat zulke topics niet mogen, en tóch plaats je het.
Wat is er zo moeilijk met het bekijken van benchmarks? Als tweaker zoek en kies je zelf.
En als je hét niet snapt, en je wilt het liefste een nVidia kaart, dan koop je toch gewoon een 280GTX?

Life is what you others make it.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:41

pcprutser

No message

idd de kaart die je nu hebt kan nog wel een poosje voorruit... Ik zou ff wachten op de nieuwe GPU serie van Nvidea! de 9800 serie zal dan wel goedkoper worden (zolang de oude GPU erin zit) en de nieuwe serie zal ook snel in prijs zakken... De 9X00 serie had na een maand ofso ook al een prijsdaling achter de rug, oke het is geen 100 euro, maar alles scheelt weer ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb crysis op het moment ook in het bezit en speel ook met de natural mod ( veel settings naar very high ). Maar ik wil het allemaal wat hoger en liefst met AA aan, niet alleen in crysis maar ook company of heroes en straks Far cry 2.

ik kom er juist nu mee vanwege de launch van de nieuwe series van zowel ATI en nvidia ( en ik heb pas mijn vakantiegeld mogen ontvangen 8) ).

Ik vind alleen de 260 van nvidia al best prijzig :X

heb al zitten kijken naar 4850 en 9800GTX en dan heb je straks weer de 4870 en 9800GTX+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dan nog even een vraagje. Stel ik zou een 9800 GTX ( of een hd4850 ofzo ) kopen, word die dan gebottlenecked door mijn processor ja of nee ??

Ik praat dan over een reslotie van 1280 x 1024.

Hoe zit het nou eigenlijk precies in elkaar dat bottlenecken ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 17:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:48:
heb al zitten kijken naar 4850 en 9800GTX en dan heb je straks weer de 4870 en 9800GTX+
Jammer voor jou dat die laatste vergelijking niet opgaat, de HD4870 zal een stuk sneller zijn. :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:27:
ik heb dan nog even een vraagje. Stel ik zou een 9800 GTX ( of een hd4850 ofzo ) kopen, word die dan gebottlenecked door mijn processor ja of nee ??

Op lage resoluties is de CPU de bottleneck en niet de GPU.
Jouw videokaart zou opzich wel goed genoeg moeten zijn, maar als je toch een nieuwe wilt neem dan de 4850 deze presteert het beste met veel AA en AF. Alleen wel op hoge resoluties, op lage resoluties is de 8800 GTS 640MB wel voldoende. ;)
Misschien eens de CPU wat verder overklokken en kijken als je wat meer frames krijgt, 3,6GHz moet voor de CPU wel te doen zijn. ;)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:27:

Dan kan de processor de videokaart niet bijhouden en is de processor dus de beperkende factor. Op hoge resoluties heeft de videokaart veel meer te doen en verplaatst de beperkende factor dus langzaam naar de videokaart.

Als je spellen met alle eyecandy (+AA&AF) aan zet, dan zal de bottleneck niet enorm zijn. Hooguit een beetje. Hier staat een testje van de 9800GTX in 3dMark06. De videokaart-score gaat amper omhoog. En daarnaast is dit de standaard 3dMark06-test met AA en AF uit.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1