Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• allestekoop
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05-2017
Hoi,

Ik ben momenteel werkzaam in de horeca (mbo) en wil omscholen naar de ICT.
Heb al ruime ervaring op dit gebied, en wil dus van mijn hobby mijn brood gaan maken.

Zelf ben ik van mening dat als je iets wil doen, het ook professioneel moet, ook omdat je zonder papieren gewoon nergens bent.

Dus omscholen, via reintegratietraject en natuurlijk ook zelf mee investeren.

Alleen is het voor mij ontzettend moeilijk om te kiezen ut de diverse mogelijkheden en trajecten hiervoor.

Zelf wil ik dolgraag gaan voor MSCA of zelfs MSCE, met daarbij wat foundations.

Kosten en cursusduur zijn gewoonweg belachelijk hoog.

De meest populaire certificaten zijn MCSA en MCSE.

Zie hier het overzichtje wat ik zo even vlug heb gemaakt:

LOI:
Studieduur en lesgeld
Studieduur: 3 maanden per module*
Lesgeld : € 195,– per maand**

Module 70-290
Studieduur : 3 maanden*
Lesgeld : € 205,– per maand**

Komt neer op :
Cursus: 3 mnd per module a €195,- = € 585,- per module x 8 = € 4680,- + 1 module a € 205,- x 3 mnd = € 615,-
Kosten examen per module € 140 x 9 = € 1260,00 (Alleen voor het examen)

Totale kosten:€ 6555,-
Totale duur: 2 jaar en 3 maanden (27 mnd)

Eduvision
De Bootcamp MCSE kost € 7499,- (€ 8924 incl. BTW).
Totale duur: 40 lessen (2 lessen per dag) verdeeld over 6 maanden (31 okt - 24 april
Kosten examen per module € 140 x 9 = € 1260,00 (Alleen voor het examen)

Decisco
Totale kosten € 6980
35 dagen: 9 modulen, inclusief Exchange 2003 of ISA 2004 en (MOLP cursusmateriaal ter waarde van € 1400,-). .
10 modulen in plaats van 9.
Totale duur: 1 jaar
Kosten examen per module € 140 x 9 = € 1400,00 (Alleen voor het examen)

CCO
Kosten € 7.250 Exclusief BTW.
duur negens te vinden
Kosten examen per module € 140 x 9 = € 1400,00 (Alleen voor het examen)

CVA
Kosten € 9890,00
duur 20 dagen
prijs is inclusief examens

Koenig solutions (India)
Duur 50 Dagen prijs € 2,600
Duur 25 Dagen prijs € 1,840
Duur 14-19 Dagen prijs 2,290 (privé-les 1 op 1)
Deze prijzen zijn inclusief Hotel, 3 maaltijden per dag, cursus en examen excl vliegreis (rond de 700 Euro)

Denk dat de laatste voor zich spreekt, en wil hier ook voor gaan.

Maar mijn reïntegratiebureau casemanager wil eerst duidelijkheid of zo'n certificaat inderdaad een soort van baangarantie heeft, hetzij partime of zelf als freelance.

Heb reeds kennis van Php, MySQL, CSS en HTML

Heb zelf zo'n 16 websites en hostingbedrijfje met 5 eigen servers , dus kvk is al in orde bij freelance jobjes.

Graag jullie advies, reacties en of opmerkingen....

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Kosten en cursusduur zijn gewoonweg belachelijk hoog.
Ja, bij die instanties die bootcamps en cursussen geven wel, maar als je het gewoon als zelfstudie doet en alleen de examens betaald ben je een fractie van die prijs kwijt.

Mijn advies, niet zelf een bult geld gaan uitgeven, waarschijnlijk kun je zo ergens via een detacheerder aan de slag als je een beetje gemotiveerd over komt en duidelijk kan maken dat je wel de nodige kennis in huis hebt, en dan kun je lekker voor niks al die certificaten gaan halen.

Of mocht je toch eerst certificaten willen halen, koop (of download (hint) nog goedkoper) dan gewoon bijvoorbeeld het boek van 70-290, leer het goed en ga dan ergens examen doen, hoef je alleen de examen kosten te maken. LOI o.i.d. voegt echt niet veel toe, het valt prima helemaal zelfstandig te doen.
Maar mijn reïntegratiebureau casemanager wil eerst duidelijkheid of zo'n certificaat inderdaad een soort van baangarantie heeft, hetzij partime of zelf als freelance.
Dat valt moeilijk te bewijzen, garantie heb je natuurlijk nooit, maar als ze een beetje research doet zou ze er zo achter moeten komen dat er in de ICT makkelijk genoeg werk te vinden valt zolang je maar niet te kieskeurig bent wanneer je niet zo veel papieren hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door hypz op 21-06-2008 18:23 ]

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Staar je alsjeblieft niet blind op certificaten.
Die zijn heel erg leuk als je ook een stuk achtergrond hebt. En dat stuk werkervaring blijf je dan missen. Ik zou het eens proberen bij een van de vele detacheerders die ons land rijk is.
Beginnen met een instapfunctie (helpdesk, werkplekbeheer etc.) en kijken of daar de mogelijkheid is om een studie op te pakken.

Ik heb zelf ook meerdere MCSE trajecten op naam, en allemaal o.b.v. zelfstudie. Geloof mij, dat is goed te doen. Ik zou zodoende ook niet snel een (te dure) cursus volgen. Het helpt wel als je met je dagelijkse werkzaamheden de stof kunt toepassen.

Als ik bij een sollicitatie bij ons iemand moet beoordelen, dan gaat diegene mét werkervaring zonder certificaten toch echt voor diegene zonder werkervaring en wel certificaten.

Conclusie: Je MCSE/MCSA is alleen wat waard in combinatie met (aantoonbare) ervaring. Een hoog hobbygehalte wordt ook niet erg serieus genomen.

Ik elk geval veel succes!

Carpe Diem

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien je je MBO al hebt: ga HBO in deeltijd doen. Maakt je markt waarde een stuk hoger, en vaak willen ze je bij bijvoorbeeld een call2 zo aannemen en betalen ze misschien wel je studie. Als je zelf al aantoonbare ervaring hebt doen ze dat maar al te graag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)